Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون برنامه‌ریزی شهردار تهران از تهیه برنامه چهار ساله شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایران اکونومیست، لطف‌الله فروزنده صبح امروز در نخستین رویداد مردمی‌سازی در مدیریت شهری با بیان اینکه توانمندسازی و گفت‌وگو یک ضرورت است که باید در هر سازمانی مورد توجه قرار گیرد، گفت: اگر مدیران یک سازمان به درک و فهم مشترک نرسند نمی‌توانند مسائل را حل کنند و می‌بینید که هرگاه منسجم نبودیم و گفتمان واحد نداشتیم اثربخشی در زمینه‌های مختلف کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی استفاده از ظرفیت مردم در مدیریت شهری و شریک کردن آن‌ها را یکی از محورهای اصلی این نشست عنوان کرد و گفت:‌ فلسفه اصلی نظام اسلامی خدمت کردن به مردم است و مردم باید در اداره امور مشارکت داشته باشند چرا که مردم پشتیبان اصلی نظام هستند.

فروزنده با بیان اینکه هدف ما از ارائه این آموزش‌ها و نشست‌ها نزدیک کردن نظرات و حل چالش‌ها است، گفت: در آسیب‌شناسی مدیریت سازمان‌ها به این نتیجه رسیدیم که با گفت‌وگو در مورد هدف‌ها می‌توانیم مشکلات را از پیش رو برداریم و رویکرد ما این است که آموزش‌ها را به سمت آموزش‌های کاربردی و مشارکتی سوق دهیم و هم فکری مدیران در این زمینه مهم است و نگاه‌مان کاربردی است.

وی با بیان اینکه در این نشست بحث استفاده از ظرفیت‌های مردم در دستور کار قرار دارد، گفت: فلسفه وجودی ما خدمت به مردم است چرا که اگر خدمت به مردم افزایش یابد رضایت آن‌ها نیز افزایش می‌یابد.

فروزنده با بیان اینکه اگر نگاه مردم را در مورد مدیریت شهری تغییر ندهیم نمی‌توانیم کار کنیم، گفت: مردم باید حس کنند که مدیران با تمام وجود در خدمت آن‌ها هستند و اگر در برنامه‌های شهرداری مردم مشارکت نکنند راه به جایی نمی‌بریم.

معاون شهردار تهران گفت: اخیرا لایحه‌ای در شورای شهر تصویب شده که در مورد مدیریت محلات است که امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم تا هدف مدیریت شهری که همان تبدیل شدن تهران به الگوی کلانشهر اسلامی است محقق شود.

وی در پایان افزود: با توجه به ابلاغیه وزارت کشور قرار شده است که هر شورای شهر برنامه چهار ساله خود را بنویسد که ما این موضوع را آغاز کرده و به معاونت‌ها نیز ابلاغ کردیم که در این زمان کوتاه تدوین برنامه‌هایشان براساس چهار رویکرد شهردار تهران و ۱۲ سیاست ابلاغی زاکانی تولید کنند و امیدواریم بتوانیم یک چارچوب و مدل مدیریتی خوبی را استخراج کنیم.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: شهرداری تهران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شهرداری تهران مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۳۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رد شایعه برای مدیریت پرسپولیس توسط شهرداری

به گزارش "ورزش سه"، پس از واگذاری 85 درصدی سهام باشگاه پرسپولیس به 6 بانک که بیشترین بخش آن با سهم 30 درصدی به بانک شهر اختصاص داشت، عنوان شده بود مدیریت سرخ پوشان هم به شهرداری تهران خواهد رسید که این موضوع رد شد.

عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران نسبت به شایعات مطرح شده در روزهای اخیر پیرامون در دست گرفتن مدیریت و خرید باشگاه پرسپولیس واکنش نشان داد و این موضوع را تکذیب کرد.

محمدخانی در توئیتی پیرامون ورود به مدیریت باشگاه پرسپولیس واکنش نشان داده و نوشته است:

«با احترام به دو تیم محبوب پایتخت و همه هواداران فوتبال، شهرداری تهران هیچ قصد و برنامه‌ای برای باشگاه‌داری و ورود به مدیریت ورزش حرفه‌ای ندارد. در عین حال به وظایف خود در ورزش همگانی، حمایت از استعدادهای برتر و هم‌چنین حمایت کلان از تیم‌های باشگاهی و ملی پایبند است.»

دیگر خبرها

  • تبیین نقشه راه سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران
  • مترو قم به ایستگاه پایانی بهره‌برداری نزدیک می‌شود
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود
  • شهرداری تهران هیچ قصدی برای باشگاه‌داری ندارد
  • رد شایعه برای مدیریت پرسپولیس توسط شهرداری
  • اجرای برنامه‌های دهه کرامت بویین میاندشت با مشارکت مردم
  • شهرداری تهران هیچ قصد و برنامه‌ای برای باشگاه‌داری ندارد
  • سند چشم‌انداز شهرستان کاشان باید ‌تدوین شود
  • هوشمند سازی در سند تحول جهت تسریع خدمت‌رسانی به مردم است
  • تدوین اساسنامه صندوق ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان دانشگاه آزاد/ تحول اداری به‌زودی آغاز می‌شود