Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمد پهلوان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی این مدت شمار بستری شدگان مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی از ۳۷۸ به ۵۷۷ بیمار رسیده است که از این تعداد ۴۶۶ بیمار در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری و تحت مراقبت قرار دارند که این دانشگاه علاوه بر کلانشهر مشهد ۱۵ شهرستان دیگر را زیر پوشش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های خراسان رضوی نیز طی ۱۰ روز گذشته با افزایش حدود ۷۳ درصدی از ۷۰ به ۱۲۱ بیمار رسیده است که ۱۰۲ نفر آنان در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند.

او اضافه کرد: طی این مدت تعداد بستری‌شدگان روزانه بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی نیز با افزایش حدود ۳۸ درصد از ۱۵۶ مورد به ۲۱۵ مورد در روز رسیده است که از این تعداد روزانه حدود ۱۷۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری می‌شوند.

۴۸ فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در خراسان رضوی طی ۱۳ روز گذشته

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین طی ۱۳ روز گذشته ۴۸ فوتی‌ ناشی از ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی ثبت و گزارش شده است که ۳۷ مورد آن مربوط به مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

پهلوان ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در خراسان رضوی ثبت و گزارش شده که هر ۲ مورد فوتی نیز مربوط به مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده است.

وی با بیان این که شمار مراجعان روزانه بیماران مشکوک یا مبتلا به کرونا به مراکز درمانی روندی افزایشی دارد عنوان کرد: همچنین روز گذشته هزار و ۴۷۷ بیمار سرپایی مبتلا یا مشکوک به کرونا به بیمارستانها و پزشکان مراکز ۱۶ ساعته خدمات سلامت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه می‌کنند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۳۵۹ هزار و ۴۸۹ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۳۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۱ هزار و ۷۹۵ تن رسیده است.

همچنین تاکنون هفت میلیون و ۷۵ هزار و ۹۱۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

هزار و ۱۰۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۶۴ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۲۸۳ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۶۹۵ دُز دوم و ۳۰ میلیون و ۶۲ هزار و ۵۲۱ دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا در کشور تزریق شده است و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۲ میلیون و ۹۷۹ هزار و ۴۹۹ دُز رسیده است.

در حال حاضر ۵۷ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۸۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۹۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا مشهد طرح واکسیناسیون کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا مشهد کرونا ویروس کرونا مشهد طرح واکسیناسیون کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد کرونا در بیمارستان مبتلا به کرونا خراسان رضوی روز گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۳۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی مرعشی، با بیان اینکه استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع نهایی شد، گفت: داروهای مورد نیاز به همراه ۳۸۰ نفر از کادر پزشکی متخصص هلال احمر سه روز قبل از عزیمت اولین کاروان زائران اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه در مکه یک بیمارستان ۶۰ تخت خوابی داریم؛ گفت: این بیمارستان دارای بخش ویژه مجهز و کامل است؛ همچنین یک بخش رادیولوژی، سونوگرافی، اکوکاردیوگرافی، آزمایشگاه مجهز، بخش دندانپزشکی و بخش‌های بستری زنان و مردان را هم داریم.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: در مدینه خدمات در دو درمانگاه ۱۶ ساعته و شبانه روزی انجام می‌شود و همچنین یک مرکز ۱۰ تختخوابی را هم در مدینه داریم.

مرعشی خاطر نشان کرد: در صورتی که به خدمات بستری و اعمال جراحی مختلف نیاز داشته باشیم؛ از بیمارستان‌های عربستان استفاده خواهیم کرد.

کد خبر 6091429 علی قدمی

دیگر خبرها

  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • دانشگاه فردوسی نخ تسبیح فردوسی دوستان و شاهنامه پژوهان
  • افزایش شمار شهدا و بازداشت شدگان در کرانه باختری
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟