Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از دیلی‌میل، برخلافشرکت بلو اوریجین جف بزوس و ویرجین گالکتیک ریچارد برانسون که تمام تلاطم‌های یک پرواز با موشک و هواپیما را در خود دارند، به علاوه توانایی شناور شدن آزادانه به لطف عدم وجود جاذبه، «اسپیس پرسپکتیو» (Space Perspective) نوید یک تجربه آرام را در محفظه کروی به مسافران خود می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محفظه‌ای که توسط یک بالون به استراتوسفر (مدار پایین) زمین هدایت می‌شود.

این شرکت مستقر در فلوریدا که در حال ساخت سفینه فضایی نپتون در نزدیکی مرکز فضایی کندی ناسا است، در نظر دارد تا به ۸ مسافر در یک زمان فرصتی برای تماشای مناظر پانوراما از زمین در طول سفری ۶ ساعته را ارائه دهد.

طراحی جدید، ماحصل هزاران تجزیه و تحلیل عمیق است که با همکاری یک شرکت نرم‌افزاری به نام صنایع دیجیتال زیمنس انجام شده است. پیشنهاد اسپیس پرسپکتیو آخرین مورد در تلاش جاری در حوزه گردشگری فضایی محسوب می‌شود که برخی تفاوت‌های کلیدی را با رقبا دارد.

سفینه فضایی نپتون تنها ۳۲ کیلومتر بالاتر از زمین خواهد رفت، درحالی که بلو اوریجین به ارتفاع ۱۰۴ کیلومتری و ویرجین گالکتیک به ارتفاع ۸۰ کیلومتری می‌رسند.

در پرواز با نپتون، بی‌وزنی تجربه نمی‌شود، اما در خلال پرتاب بلو اوریجین در سال گذشته، خدمه حدود ۳ دقیقه بی‌وزنی را در سفری که فقط ۱۱ دقیقه از ابتدا تا انتها به طول انجامید، تجربه کردند. سفر ویرجین گالاکتیک با برانسون و تیمش تنها به مدت ۵ دقیقه بدون وزنی در سفری ۲.۵ ساعته را داشت.

در مقابل، هزینه سفرهای «اسپیس پرسپکتیو» بسیار کمتر از سفرهای ۴۷۵ هزار دلاری ویرجین گالکتیک و ۲۸ میلیون دلاری بلو اوریجین است.

تابر مک کالوم، موسس و مدیرعامل شرکت، گفت: «قرن‌ها عملیات و توسعه بالون و چتر نشان می‌دهد که همیشه پرواز با بالون از زمان پرتاب تا فرود، با چترهای سنتی به‌عنوان یک سیستم پشتیبان ذخیره، تا حد زیادی ساده‌ترین، ایمن‌ترین و قوی‌ترین راه حل است.»

همچنین تصاویر ماهواره‌ای و دوربین‌های ۳۶۰ درجه روی کپسول وجود خواهد داشت تا مسافران بتوانند روی کره زمین را با تصاویر بزرگنمایی و کوچک‌نمایی‌شده تماشا کنند.

کد خبر 693801 برچسب‌ها سفر - گردشگری فضاپیما - کاوشگر فضا - توریسم - سفر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سفر گردشگری فضاپیما کاوشگر فضا توریسم سفر بلو اوریجین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۴۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود

ایسنا/فارس استاندار فارس خواستار تسهیل فرایند سرمایه‌گذاری در استان به خصوص از طریق برپایی پنجره‌ واحد الکترونیک شد.

محمدهادی ایمانیه امروز، ۶ اردیبهشت در نشست پایانی هماهنگی میان مدیران دستگاه‌هایی اجرای فارس برای شرکت در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با نام اکسپو ۲۰۲۴ که در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار خواهد شد، پیشنهاد داد تا پنجره واحد الکترونیک طی ۵ روز برگزاری نمایشگاه در محل اجرا برپا شود و فرایند سرمایه‌گذاری در استان نیز تسهیل شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای معرفی ظرفیت‌های استان فارس به ویژه در حوزه‌های زنجیره ارزش، گفت: در این نمایشگاه هر تعداد زنجیره‌های ارزش در استان وجود دارد باید ارائه شود. ایجاد زنجیره‌های ارزش جدید با مشارکت سایر استان‌ها نیز با هدف وحدت و هم افزایی در دستور کار قرار گیرد.

استاندار فارس با بیان اینکه برای شرکت در این نمایشگاه دو هدف را دنبال می‌کنیم، گفت: اولین هدف شرکت در اکسپو ۱۴۰۳، استفاده غیر فارسی‌ها از تولیدات و محصولات استان ‌ و در مرحله بعد افزایش میزان سرمایه‌گذاری‌هایی است که در فارس پس از برگزاری این رویداد بین‌المللی انجام می‌شود.

وی، ارائه ظرفیت‌های مختلف و متنوع استان به صورت رودررو و چهره به چهره را موثر دانست و افزود: طبیعتاً به ازای هر جذب سرمایه‌گذاری که منجر به عقد قرارداد و نتیجه نهایی شود باید مشوق‌هایی در نظر گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (ویدئو) ۸گل تماشایی دیدار پرسپولیس و آلومنیوم اراک
  • آسیب ریزسیارک ها به آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین
  • اظهارنظر وزیر دفاع پاکستان درباره خط لوله گاز با ایران
  • ‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود
  • فلسفه چینی: سفری به ژرفای اندیشه شرقی
  • کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران (فیلم)
  • ساخت یک موشک جدید برای جستجوی حیات در سیاره زهره
  • شرکت‌های تبلیغاتی اینستاگرام
  • زباله‌های فضایی ماهواره ناسا را در آستانه نابودی قرار داد!
  • بزرگ نمایی تحریم، چالش حوزه روابط مالی نفت و دولت