Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-04@09:00:32 GMT

پیاده‌سازی مردم سالاری در مدیریت شهری

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۰۴۵۱۷

مدیرکل حوزه شهرداری تهران از رویکرد پیاده‌سازی مردم‌سالاری مورد تأکید شهردار تهران در پایتخت خبر داد.

به گزارش ایران اکونومیست، سجاد محمدعلی‌نژاد صبح امروز در اولین رویداد مردمی‌سازی در مدیریت شهری با بیان اینکه مردم‌سالاری و سالاری‌مردم در مدیریت شهری یکی از سیاست‌های کلی شهردار تهران است، گفت: در کنار مردم‌ بودن و مردمی‌ رفتار کردن یکی از الگوهای مدیران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه براساس اعلام شهردار مردم در اجزای تصمیم‌گیری‌های ما حضور دارند و باید تصمیم‌ساز باشند، گفت: به جای شهرداری‌محوری باید شهروندمحوری را پیش ببریم و همه تصمیمات ما حول مردم باشد و محقق کردن شهروندمحوری جزء اصلی آن در تصمیم‌سازی‌ها است.

محمدعلی‌نژاد با بیان اینکه باید بر مردم هر محله و منطقه در مورد اولویت‌های پروژه توضیح داد و مستقیما از خود مردم سوال کنیم که محله‌شان به کدام پروژه نیاز دارد، گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی در اجزای مختلف برنامه‌ها مورد تأکید است که نمونه آن را می‌توان جشن روز عید غدیر دانست.

به گزارش ایران اکونومیست، در ادامه شفیعی معاون حمل و نقل شهرداری تهران با بیان اینکه اولین گام در مردمی‌سازی باور این موضوع است که مردم همه‌کاره هستند، گفت:‌ امروز رویکرد مردمی‌سازی در دستور کار است و تلاش ما به سمت مشارکت‌ دادن مردم در عرصه‌های مختلف مدیریت شهری است که در حوزه ترافیک نقش مردم پررنگ است و بسیاری از تصمیمات مدیریت شهری با حضور مردم قابل تحقق است.

وی با بیان اینکه ورود مردم به مدیریت شهری باعث افزایش نظارت، کاهش فساد و ترمیم اعتماد آسیب‌دیده بین مردم و مسئولین می‌شود، افزود: مدیریت شهری موضوعات متفاوتی دارد که برای اجرایی کردن آن همراهی مردم را می‌طلبد.

به گزارش ایران اکونومیست، صارمی معاون شهرسازی نیز با تأکید بر اینکه مدیریت شهری جزء پیچیده‌ترین نظام‌های مدیریتی است، اظهار کرد: اما جای سوال است که مدیریت شهری چه سهمی از این سرمایه اجتماعی دارد؟.

وی با ارائه چند مثال گفت: مردم از تصمیمات ما عاجز هستند و با اینکه مردم جلوتر از مدیران حرکت می‌کنند اما باید برای تصمیم‌سازی‌هایمان از آن‌ها کمک بگیریم.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: مدیریت شهری ، شهرداری تهران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مدیریت شهری شهرداری تهران مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۴۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه با مردم هرمزگان


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ سید علی اصغر رفاهی افزود: در این کارگروه درخواست‌ها جمع بندی و به تهران ارسال می شود.
وی گفت: در صورت نیاز، پرونده افراد متقاضی با حضور اعضای شورای عالی قضایی، معاونان قوه و یا حتی در دیدار با خود رئیس قوه قضائیه بررسی می‌شود.
مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه افزود: برای بررسی موضوعات مهم، پرونده ویژه در تهران تشکیل می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: قدردانی دادستان کل کشور از اقدامات فرماندهی انتظامی هرمزگان

 

سید علی اصغر رفاهی افزود: در شهرستان‌های استان هم معاونان و روسای سازمان با مردم ملاقات و درخواست‌های آنان را پیگیری می کنند.
وی گفت: بیشتر درخواست‌ها اجرای احکام حقوقی، کیفری و تقاضا‌ها شامل عفو، انتقالی و تسریع در رسیدگی پرونده زندانیان بود.

دیگر خبرها

  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها
  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری، اساسی ترین مسئله شوراها
  • دیدار مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه با مردم هرمزگان
  • لزوم توانمندسازی بازرسی کار / تقدیر از شهرداری اصفهان برای پیاده‌سازی نظام یکپارچه HSE
  • هیچ فرصت سرمایه‌گذاری در شهر نباید از دست برود/ چاره‌ای جز مشارکت مردم در توسعه شهر نداریم
  • برگزاری گردهمایی و پیاده‌روی با هدف افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی نسبت به اختلال طیف اوتیسم
  • افزایش مشارکت مردم در حکمرانی و مردمی‌سازی جهش تولید اولویت است
  • پیاده‌راه‌های همدان از زیباترین پیاده‌راه‌های کشور است