Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@11:10:57 GMT

روسیه ادعای بلینکن درباره تماس با لاوروف را رد کرد

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۰۴۸۲۳

روسیه ادعای بلینکن درباره تماس با لاوروف را رد کرد

ادعای «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا درباره تصمیم برای گفتگوی تلفنی با «سرگئی لاوروف» همتای روسی خود برای اولین‌بار بعد از شروع جنگ اوکراین، با واکنش مسکو همراه شد.

وزارت امور خارجه روسیه بامداد پنجشنبه گزارش‌ها درباره قصد بلینکن برای تماس تلفنی با لاوروف را تکذیب کرد.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «به غیر از گزارش‌های رسانه‌ای، هیچ درخواستی از سوی آمریکا برای این گفتگو وجود نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما بر اساس رویه معمول دیپلماتیک حرکت می‌کنیم نه اظهارنظرهای رسانه‌ای».

بلینکن شامگاه چهارشنبه گفته بود که قرار است به زودی با لاوروف گفتگو کند و موضوع این تماس، سرنوشت آمریکایی‌های دستگیر شده در روسیه خواهد بود.

از سوی دیگر، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به فنلاند هشدار داد که قطع احتمالی صدور روادید برای گردشگران روسی با پاسخ تند مسکو همراه می‌شود.

زاخارووا در مورد طرح نمایندگان پارلمان فنلاند گفت: «اگر فنلاند تصمیم بگیرد صدور روادید گردشگری شینگن را برای شهروندان روسیه متوقف کند، روسیه اقدامات تلافی جویانه انجام خواهد داد».

به نوشته ریانووستی، در این بیانیه آمده است: «محدود کردن سفر شهروندان روسیه به دلایل سیاسی گام دیگری در جهت تشدید تقابل در روابط دوجانبه خواهد بود».

پیش از این نیز وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه در سیاست غرب هر کشوری که مطیع آنها نباشد باید مجازات شود؛ گفته بود بعد از روسیه، چین هدف بعدی غرب در فهرست دشمنانش است.

منبع: فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: روسیه لاوروف بلینکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۴۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای وزیر امور خارجه انگلیس درباره پیشنهاد آتش‌بس ۴۰ روزه به حماس

دیوید کامرون با بیان این ادعا که پیشنهاد مطرح شده «سخاوتمندانه» است، گفت: «امیدوارم حماس این پیشنهاد را بپذیرد.»

وی اضافه کرد: «صادقانه بگویم، تمام فشارها و همه چشم ها در جهان امروز باید معطوف به حماس باشد و به آن‌ها بگوید این پیشنهاد را بپذیرید.»

وزیر امور خارجه انگلیس همچنین ادعا کرد که تحقق راه حل موسوم به دو دولتی تنها راه تضمین امنیت پایدار در منطقه است.

وی با بیان اینکه «حماس طرفدار راه حل دو دولتی نیست و فقط به راه‌حل بدون اسرائیل فکر می‌کند» در اظهاراتی مداخله جویانه خواستار خروج رهبران حماس و کسانی شد که در عملیات هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) مشارکت داشتند.

وزیر امور خارجه انگلیس در عین حال از هفت دهه جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین چشم‌پوشی و ادعا کرد که پذیرش راه حل دو دولتی در سایه عملیات طوفان الاقصی برای تل‌آویو دشوار است.

وی گفت: این کار سیاستمداران است که استدلال کنند امنیت منطقه با تحقق راه‌حل دو دولتی، بهتر تضمین خواهد شد.

وزیر امور خارجه انگلیس همچنین با تکرار مواضع جنگ‌طلبانه رژیم صهیونیستی عنوان کرد تا زمانی که همه گروگان‌ها (اسرای اسرائیلی) آزاد نشوند، درگیری‌ها نیز پایان نخواهد یافت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ببینید | ادعای عجیب وزیر ارتباطات برای گرفتن تماس تصویری بدون اینترنت
  • بلینکن: مصر پیشنهاد قوی برای آتش‌بس در غزه ارائه کرد
  • «بلینکن» وارد اراضی اشغالی شد
  • وزیر خارجه آمریکا وارد اردن شد
  • ماموریت بلینکن در عربستان چیست؟
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • ادعای وزیر امور خارجه انگلیس درباره پیشنهاد آتش‌بس ۴۰ روزه به حماس
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • بلینکن در ریاض ادعای ضدایرانی کرد