Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی با برپایی پاویونی در سیزدهمین نمایشگاه فناوری‌نانو، علاوه بر ارائه تجهیزات آزمایشگاهی مختلف، دوره‌های آموزشی را در قالب انجام تست‌هایی با استفاده از این تجهیزات توسط کارشناسان دستگاه برگزار خواهد کرد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از ستاد نانو، زهره فتاح، کارشناس شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی با اشاره به حضور این شبکه در سیزدهمین دوره نمایشگاه نانو، گفت: تا پیش از سال ۱۳۹۸ شبکه به صورت مجزا غرفه‌ای داشت، اما در سال ۹۸ با برپایی پاویونی در نمایشگاه، ۱۷ آزمایشگاه، توانمندی‌های خود را عرضه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نمایشگاه ایران نانو ۱۴۰۱، شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی قصد دارد غرفه‌ای ویژه در نمایشگاه داشته باشد تا میزبان تجهیزات مختلف آزمایشگاهی باشد.

وی با بیان اینکه در این غرفه، آزمایشگاه‌های عضو شبکه برخی از تجهیزات خود را به نمایش می‌گذارند، یادآور شد: این فرصت برای بازدیدکنندگان وجود دارد که شاهد انجام آزمایش با نمونه‌های از پیش‌ تعیین‌شده با این تجهیزات باشند که بیشتر جنبه آموزشی و مهارتی دارد. از آزمایشگاه‌های عضو شبکه نیز خواسته شده تا در صورت تمایل، دستگاه‌های مورد نظر خود را برای این بخش، به شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معرفی کنند.

فتاح با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۰ آزمایشگاه برای شرکت در نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند، یادآور شد: کارگزاران شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی که در بخش ارائه خدمات آزمایشگاه، تامین مواد مرجع و تعمیر و نگهداری تجهیزات فعالیت‌ دارند نیز با غرفه‌های مستقل در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی را از دیگر برنامه‌های این شبکه در حاشیه نمایشگاه نانو ذکر کرد و گفت: سال‌های گذشته، آزمایشگاه‌ها با هماهنگی دبیرخانه نمایشگاه اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی کردند که در این دوره نیز این فرصت وجود دارد و آزمایشگاه‌هایی که علاقه‌مند به برگزاری دوره آموزشی هستند باید با دبیرخانه نمایشگاه هماهنگی لازم را به عمل آورند.

شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، ۱۳۵۳ مجموعه آزمایشگاهی را تحت پوشش خود دارد که این آزمایشگاه‌ها بیش از ۲۶ هزار تجهیز را به اشتراک گذاشته و قریب به ۱۲۰ هزار آزمون توسط این تجهیزات انجام می‌شود. این آزمایشگاه‌ها در ۱۴۰ شهر (۳۱ استان) مستقر هستند. یکی از خدمات شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی بهینه‌سازی تجهیزات و همچنین تعمیر و نگهداری دستگاه‌ها در آزمایشگاه‌ها است که از طریق کارگزار این شبکه (مرکز نوتا) انجام می‌شود.

سیزدهمین نمایشگاه فناوری‌نانو با عنوان ایران نانو ۱۴۰۱ از ۹ تا ۱۲ مهرماه ۱۴۰۱ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد. شرکت‌ها تا پایان مردادماه فرصت دارند که با مراجعه به سایت نمایشگاه به نشانی exhibition.nano.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: شبکه آزمایشگاهی راهبردی نانو

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی آزمایشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۴۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجتمع آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی البرز افتتاح شد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم افتتاح مجتمع آزمایشگاهی و تحقیقاتی شهید مدافع حرم علیرضا قبادی دانشگاه آزاد اسلامی البرز با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در واحد کرج برگزار شد.

دکتر طهرانچی ضمن بازدید از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مجتمع آزمایشگاهی و تحقیقاتی با جمعی از اعضای هیأت علمی، دانشجویان و فناوران به گفت‌وگو پرداخت.

این مجتمع با مساحت ۳۹۰۰ متر مربع دربرگیرنده مجموعه آزمایشگاه‌های تحقیقاتی، مرجع و همکار دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و مشتمل بر ۵۱ فضای آزمایشگاهی تحقیقاتی است که در ۷ گروه مختلف ساماندهی شده‌اند.

برق، الکترونیک، هوش مصنوعی، فناوری‌های نوین، شیمی، کشاورزی، کشت بافت، محیط زیست، غذا و دارو، مجموعه کارگاه‌های طراحی و دوخت و تحقیقاتی پزشکی از جمله مهم‌ترین حوزه‌های فعالیت این مجموعه آزمایشگاهی است.

گفتنی است ۲۰ عضو هیأت علمی، منتورینگ مجتمع شهید قبادی را در کنار ۳۲ کارشناس آزمایشگاه‌ بر عهده دارند و تمامی فعالیت‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی استان البرز در قالب ۱۱ آزمایشگاه همکار سازمان‌ها در این مجموعه آزمایشگاهی تحقیقاتی فعالیت انجام می‌شود.
همچنین دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه برنامه‌های خود از مهدکودک سمای واحد کرج بازدید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229098 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • «شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی» راه اندازی شد
  • سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی در کشور انجام می شود
  • انجام سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی با حداقل خطا در کشور
  • مجتمع آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی البرز افتتاح شد
  • آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • آزمایشگاه های بالینی پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور