Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@22:10:53 GMT

تلاش برای مدیریت روانآب‌های احتمالی در شهر اصفهان

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۰۵۰۳۸

تلاش برای مدیریت روانآب‌های احتمالی در شهر اصفهان

مهدی بقایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: جلسه ویژه کارگروه سیلاب کلانشهر اصفهان هفته پیش و در پی هشدارهای هواشناسی استان تشکیل و نیروهای خدمات شهری برای رویارویی با حوادث جوی احتمالی به حالت آماده باش درآمدند.

اصلاح ۱۸۰ نقطه آبگرفتگی

وی با اشاره به اینکه کارگروه سیل شهر اصفهان پس از وقوع حوادث آبگرفتگی آبان ماه سال گذشته شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: پیش‌تر حدود ۲۰۰ نقطه در شهر اصفهان وجود داشت که بر اثر بارش دچار آبگرفتگی و مشکلاتی می‌شد که طی ۹ ماه گذشته تاکنون با همراهی معاونت عمران شهری ۱۸۰ نقطه اصلاح شده اما ۲۰ نقطه دیگر باقی مانده که نیاز به عملیات عمرانی بیشتر دارد و اصلاح این‌ها در بودجه امسال و سال آینده شهرداری پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه کانال‌های آب و سپتینک‌ها اصلاح شده و نیروی انسانی و تجهیزات در همه نقاطی که احتمال آبگرفتگی وجود دارد، مستقر شده‌اند، افزود: ستاد بحران شهر اصفهان روز گذشته با حضور نمایندگان راهور، نیروی انتظامی، هواشناسی، ارتش و سپاه در معاونت خدمات شهری شهرداری تشکیل و هماهنگی بین بخشی انجام شد.

بقایی با بیان اینکه با بازگشایی مسیر روان‌آب‌ها از وقوع آبگرفتگی جلوگیری می‌شود، توصیه کرد: شهروندان اصفهانی بعد از ظهر امروز و فردا از منازل خارج نشوند و در صورتی که تردد برای امور ضروری باشد سعی کنند برای تردد از رینگ ترافیک استفاده نکنند تا دو سه روز پیش‌رو و فعالیت سامانه بارشی بی خطر سپری شود.‌

آماده‌باش نیروهای خدمات شهری تا یکشنبه نهم مرداد

وی درخصوص تدابیر شهرداری اصفهان برای جلوگیری از وقوع حوادث مشابه سال گذشته در برخی مناطق شهر به دلیل هدایت و تخلیه روان‌آب‌ها در منهول‌های فاضلاب شهری و ایجاد مشکل در منازل شهروندان، خاطرنشان کرد: بالا زدن فاضلاب در خانه‌های مردم در آبان سال گذشته به دلیل اختلاف سطح لوله‌های فاضلاب با منازل بود و با توجه به افزایش جمعیت و ساخت‌سازها در این شهر باید لوله‌های فاضلاب نیز اصلاح و بزرگ‌تر شود.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه در برخی مناطق اختلاف سطح لوله فاضلاب و برخی مناطق شیب وجود دارد، ابراز داشت: با وجود این در خصوص مدیریت شرایط بارندگی برای امروز و فردا تذکرات به نیروهای خدمات شهری داده شده و تا یکشنبه نهم مردادماه همه نیروهای در سطح شهر آماده باش هستند.

برنامه‌ریزی برای مدیریت روان‌آب‌ها و سیلاب احتمالی در تغذیه منابع زیرزمینی

بقایی در خصوص مدیریت روان‌آب‌ها و سیلاب احتمالی نیز گفت: سعی می‌کنیم از روان‌آب‌های احتمالی برای تغذیه منابع آب زیر زمینی استفاده کنیم اما بابد توجه داشت یک زمان بر اثر بارش تنها روان آب جاری می‌شود و برخی مواقع وقوع سیلاب را به دنبال دارد و سیل یعنی اینکه معبر ما گنجایش این حجم آب را ندارد و باعث تخریب برخی مناطق می‌شود.

وی افزود: برنامه‌هایی در قرارگاه آب و کارگروه سیلاب استان درباره مدیریت روان‌آب‌ها در دستور کار داریم و پژوهشی را از سال گذشته آغاز کردیم که تاکنون فاز پنجم آن آماده شده و این طرح مطالعاتی در فاز ششم وارد عملیات اجرایی خواهد شد.‌

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه عنوان این طرح پژوهشی هدایت و استحصال آب‌های سطحی است و برای همین امر برنامه ریزی شده است، خاطرنشان کرد: اجرای این برنامه زمان‌بر است زیرا شاهد تغییر اقلیم در شهر و کشورمان هستیم.

بقایی ادامه داد: شهر براساس اقلیمی بنا شده که بارش‌های سالانه معین و مستمری داشته اما اکنون اقلیم به گونه‌ای است که در یک مقطع شهر بارش‌های شدیدی داریم و پیش بینی شده بارش‌های مونسونی امروز و فردا طی ۲ تا سه دقیقه بارش بسیار شدید در یک نقطه رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: این در حالی است که شیب و کانال و سپتینک جاده‌ها و معابر و پل‌ها براساس میانگین بارش‌های ۵۰ ساله این خطه تعبیه شده و اکنون اگر بارانی ببارد که بیشتر از ظرفیت این‌ها باشد، مشکلاتی ایجاد می‌کند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: باید توجه داشت اکنون اقلیم و بارش‌ها تغییر کرده و معابر شهری ما گنجایش این باران‌ها را ندارد؛ از این رو سعی می‌کنیم در حد توان، روان‌آب‌ها و سیلاب احتمالی را به مادی‌ها، کانال‌ها و رودخانه زاینده رود هدایت کنیم.

بقایی افزود: اگر این روند اقلیمی ادامه دار باشد باید به سمت تعبیه ابر مخزن‌ها در فضای طبیعی و مصنوعی در شهر اصفهان برویم تا روان آب‌ها را به آنها هدایت و مدیریت و نگهداری کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، برپایه پیش‌بینی‌های هواشناسی احتمال بارش‌های رگباری پراکنده و فعالیت سامانه مونسونی اقیانوس هند از بعد از ظهر امروز و به طور متناوب تا فردا جمعه در کلانشهر اصفهان نیز وجود دارد.

کد خبر 5549563

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی بقایی خدمات شهری شهرداری اصفهان مدیریت آب های سطحی بوشهر سیلاب ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا مدیریت بحران ماه محرم محرم 1401 اردبیل وقوع سیلاب بارش باران شیوع کرونا اربعین حسینی سیل کرمان مدیریت روان برخی مناطق شهر اصفهان روان آب ها سال گذشته بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۵۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با تقدیر از مدیریت مجموعه تفریحی سپاهان گفت: مدیریت هماهنگ شهری در این شرکت به خوبی صورت گرفت و شاهد همکاری فراجا، میراث فرهنگی، سازمان‌های شهری در کنار هم هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس حاج‌رسولی‌ها امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت‌_ در آیین بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور و ۱۵ پروژه خدماتی، گردشگری و ورزشی در مجمتع گردشگری صفه، با اشاره به سالروز تاسیس شوراها اظهار کرد: یکی از زیبایی‌های جمهوری اسلامی، مردم سالاری است و مصداق بارز آن شوراها است.

وی افزود: در هر دوره شورایی، منتخبان مردم چهار سال در خدمت آن‌ها هستند و با انتخاب شهردار که در راس ۱۵ منطقه شهری و ۱۵ سازمان شهری قرار دارد، این مردم‌سالاری را در عرصه شهری تجلی می‌دهند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: امروز شاهد اقدامات و دستاوردهای شهرداری در حوزه تقویت گردشگری نصف جهان هستیم؛ در شورای اسلامی شهر نیز کمیته گردشگری داریم که هدف ما توسعه گردشگری و توجه به این بخش است و لذا در مقطعی ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این امر اختصاص یافت.

حاج‌رسولی‌ها با تقدیر از مدیریت مجموعه تفریحی سپاهان خاطر نشان کرد: مدیریت هماهنگ شهری در این شرکت به خوبی صورت گرفت و شاهد همکاری فراجا، میراث فرهنگی، سازمان‌های شهری در کنار هم هستیم.

وی گفت: ما در اصفهان برای خودمان تصمیم می‌گیریم و این زیبایی کار شورایی است؛ در مدت ۱.۵ سال دیگر مردم مجدد شورای دیگری را انتخاب می‌کنند و هر حرکتی در این شهربا پشتوانه انتخابات مردمی انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ویژگی‌های منحصر به‌فرد مجموعه کوه نور تصریح کرد: چنین مجموعه‌ای نه تنها در ایران، بلکه حتی در کشورهای دیگر ندیده‌ام.

کد خبر 749181

دیگر خبرها

  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • آمادگی داریم برای رفع مشکلات اصفهان کنار مدیریت استان بایستیم
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • شورا انتظار بعضی تغییرات در شهرداری را داشت/ بدهکاری دلیل بی‌مهری نیست
  • ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق استان و ۱۷۰ دهانه پل در سیل اخیر آسیب دید
  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود