Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@19:11:22 GMT

کشف دو محموله بزرگ قاچاق کوسه ماهیان در چابهار

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۰۵۰۳۹

کشف دو محموله بزرگ قاچاق کوسه ماهیان در چابهار

به گزارش خبرگزاری مهر، داوود میرشکار مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان ووبلوچستان در این باره گفت: با اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان در سپاه پاسداران و یگان حفاظت محیط زیست دریایی استان دو محموله کوسه ماهیان به وزن جمعاً ۳۶ تن شناسایی و کشف و ضبط شد.

وی تصریح کرد: در جریان گشت ووکنترل های مستمر و بازرسی از سردخانه‌ها و کامیون‌های عبوری، حدود ۲۱ تن «کوسه وباله کوسه‌ماهی» از یکی از سردخانه‌های شهرستان چابهار و ۱۵ تن کوسه ماهی از یک خودروی سردخانه دار حمل کننده آبزیان کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرشکار افزود: در این خصوص ۲ متخلف به همراه مدارک وومستندات مربوطه جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی گردیدند.

گفتنی است: صید کوسه‌ماهی و فروش گوشت و باله آنها که اغلب به‌دلیل نوع مصرف در تهیه غذاهای گران‌قیمت رستورانی و یا تولید کالاهای پزشکی توسط صیادان محلی صورت می‌گیردو به کشورهای همسایه و سایر استان‌های کشور قاچاق می‌شود.

کد خبر 5549494

منبع: مهر

کلیدواژه: قاچاق سیستان و بلوچستان سازمان محیط زیست شهرداری تهران شورای شهر تهران سیلاب هلال احمر جمهوری اسلامی ایران علیرضا زاکانی امام زاده داود شورای شهر اربعین حسینی شهردار تهران آلودگی هوا بهزیستی سازمان حج و زیارت شهر تهران قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۵۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زست مازندران اعلام کرد:ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان طی یک هفته گذشته حین گشت و کنترل درشهر‌های چالوس، نور، بابلسر، آمل، سوادکوه و کیاسر متخلفان شکار و صید را به همراه ۲ قبضه سلاح شکاری، سه رشته تور (سالیک) و لاشه یک راس بزغاله وحشی و سه طاقه قرقاول دستگیر و در میانکاله ۲۰ رشته دام صید ماهی غیر مجاز جمع آوری کردند.

در چالوس ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در فصل تخم ریزی سفید ماهیان حین گشت و کنترل در رودخانه حفاظت شده سردآبرود ۲ رشته تور (سیالیک) و یک شاخه دام کشف و ضبط کردند.

ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نور (واحد محیط بانی رزن) حین گشت وکنترل در رودخانه بلده از یک متخلف یک رشته سالیک کشف وضبط کردند.

در ماموریت دیگری ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نور (واحد محیط بانی رزن) از دو متخلف ۵ قطعه پرنده (دو قطعه بلبل، سه قطعه سهره) کشف وضبط کردند.

در بابلسر ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان حین گشت وکنترل در ساحل علی آباد میر ۱۴ رشته دام صید ماهی‌های استخوانی تخریب و جمع آوری کردند.

ماموران یگان حفاظت محیط زیست آمل در ماموریت مشترک با ماموران نیروی انتظامی ۱ قبضه سلاح شکاری قاچاق و تعدادی فشنگ کشف و ضبط و درماموریت دیگری از یک شکارچی غیرمجاز تاکسیدرمی ۱ بهله عقاب، لاشه ۱ راس بزغاله وحشی و تعدادی فشنگ کشف وضبط کردند.

در سوادکوه ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان حین گشت کنترل درمنطقه تیراندازی ممنوع لفور از متخلف یک قبضه سلاح شکاری و لاشه دوطاقه قرقاول نر کشف وضبط کردند.

ماموران یگان حفاظت اداره پارک ملی کیاسر حین گشت و کنترل در منطقه شکار ممنوع ازیک متخلف لاشه یک طاقه قرقاول کشف وضبط کردند.

ماموران پناهگاه حیات وحش میانکاله مستقر در آشوراده ۲۰ رشته دام صید ماهی غیر مجاز جمع آوری کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • محموله ۱۵ تنی خوراک ماهی قاچاق در الیگودرز توقیف شد
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم