Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیانی با تاکید بر این که ما جلفا را باید به هاب لجستیکی مرزی شمالغرب و گلوگاه نجات اقتصادی منطقه و شمالغرب کشور تبدیل کنیم، اذعان داشت: با توجه به وقایع کشورهای اطراف ایران، ترانزیت کالا باید افزایش یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در گفت‌و‌گو با اصحاب رسانه با اشاره به لزوم شناخت چالش‌ها و مشکلات منطفه آزاد ارس، اظهارداشت: برای رفع این خلاءها نیاز به تصمیم‌گیری‌های جدی است که یکی از این موارد اعتراض صنوف و صاحبان مجتمع تجاری از باب قانون‌ها و اصلاحات وضع شده برای فروش کالاهای همراه مسافر بود که موجب نارضایتی شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تشکیل سامانه متقاضیان سرمایه‌گذاری در ارس خبر داد و افزود: این سامانه که در قالب پنجره‌ای واحد تعریف شده است و می‌تواند با کاهش مراجعات مکرر به منطقه و واحدهای اداری موجب رفاه سرمایه‌گذاران شوند. سرمایه‌گذاران و تولید کنندگان از طولانی بودن فرآیندها، پیچیدگی و زمان‌بر بودن مراحل اخذ مجوز بود که بعضا منجر به خروج آن‌ها از منطقه میشود. قلب منطقه‌آزاد سرمایه‌گذار است؛ با بررسی فرآیندها، ساده‌سازی و تسریع انجام شود. برای اصلاح فرآیندهای داخل سازمانی ‌واحدی تشکیل شده است تا با کمک معاونت طرح‌وبرنامه و مطابق با استانداردهای ایزو، مطالعات اساسی را انجام دهد.

کیانی ادامه داد: چالش دیگر واگذاری زمین‌ها بود که بعضا به واسطه این‌که با یک سامانه رخ نداده بود تداخل زمین یا واگذاری زمین به‌ غیر رخ داده بود که منجر به تشکیل پرونده‌های حقوقی شده بود. از اوسط تیرماه سامانه املاک را تشکیل دادیم که در بستر GIS تدبیر شده است تا مواردمذکور احصاء شود و هرگونه فعالیت منطقه را در بستر این سامانه ثبت و ضبط کنیم. بالغ بر ۲۰ روز است که این سامانه راه‌اندازی شده و با تکمیل به مرور وارد سامانه شده و با تکمیل این سامانه که به کاهش بروکراسی منجر خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس به طراحی سامانه نوبت دهی غیرحضوری برای ساماندهی تمدید مجوز خودروهای ارس‌پلاک اشاره کرد و گفت: صاحبان ارس پلاک از این خلاء ناراضی بودند و چون صدور مجوز زمان‌بر بود، اصلاح اساسی انجام گرفت که رضایت‌مندی نسبی ایجاد کرده است.

وی تعیین و تکلیف پروژه های عمرامی نیمه تمام را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: منابع مالی منطقه آزاد را باید توسعه بدهیم که یک سری برنامه و پروژه ها طراحی شده است. افزایش هزینه‌ها در کشور کار را سخت کرده است اما با تمام توان این وضعیت رو به رشد است که با اولویت‌ گذاری منابع، بسمت پروژه‌های دارای حرکت می‌کنیم. اولویت ما جهت‌دهی اقتصادی در جهت بهره‌مندی ساکنین و متاثران است. پروژه‌های محرومیت‌زدایی و آبرسانی در این راستا تعیین شده است.

کیانی با بیان این‌که سابقه جلفا ترانزیتی است، ابرازداشت: در زمان جنگ تحمیلی ۷۰ درصد واردات نیازهای کشور از این‌جا تامین میشد که سعی داریم همان میزان و بیش‌تر از آن رو احیاء کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با تاکید بر این که ما جلفا را باید به هاب لجستیکی مرزی شمالغرب و گلوگاه نجات اقتصادی منطقه و شمالغرب کشور تبدیل شود، اذعان داشت: با توجه به وقایع کشورهای اطراف ایران، ترانزیت کالا باید افزایش یابد.

وی افتتاح مرکز بین المللی آموزش فنی و حرفه ای ارس را فرصتی مناسب برای تربیت نیروی کار ماهر عنوان کرد و گفت: واحدهای صنعتی از جذب نیروی کار ناتوان مانده‌ اند که این افتتاح می تواند خلاء فوق را رفع کند. توسعه متوازن منطقه آزاد ارس یکی‌از بحث ها است که هر چند که پاره ای از مشکلات دارد اما قویا پیگیر تحقق آن هستیم. در پرونده های ما برخی مشکلات و چالش‌ها سابقه ۱۵ ساله دارند. حلقه‌ مفقوده توسعه متوازن تکمیل شود رشد ما فزاینده خواهد بود.

کیانی با بیان این‌که ما بزرگترین گلخانه خاورمیانه را در منطقه آزاد داریم، عنوان کرد: برای مثال، کشت و صنعت شهید سلیمانی می‌تواند به امنیت غذایی کشور کمک زیادی کند. برنامه های ویژه ای برای کشت در زمین های لم یزرع و تعریف پروژه های کلان داریم که با حداقل آب بیشترین راندمان را بگیرند. یا این که باید برای ۱۰ هزار راس گاوداری‌ها صنایع تبدیلی پائین دستی برای تولید لبنیات راه اندازی کنیم. همچنین بزرگترین پرورش ماهی مسقف ایران با تکنولو ی روز دنیا درحال راه‌اندازی است.

وی ارس را گلوگاه نجات اقتصادی شمالغرب دانست و یادآور شد: سیستم کارگو جهت سهولت در امر واردات و صادرات راه اندازی می‌شود؛ مطالبه فرودگاه به حق است اما فعلا استفاده از فرودگاه‌های تبریز، ماکو و خوی را ترجیح میدهیم.

وی در خصوص برخی شائبات انتصاب مدیران، اذعان داشت: مشورت گرفتن از نمایندگان مجلس به عنوان ارج نهادن به جایگاه کسانی‌که منتخبان مردم هستند ایرادی ندارد اما این به معنی دخالت نیست، مدیران منتخب افراد توانمندی در حیطه تخصصی خود هستند و به این مورد جامعه نخبگانی اذعان دارند. تفکر اشتباهی است که مدیر منتخب باید حتما رزومه کارمندی داشته باشد، فردی که خود با توانمندی‌اش توانسته شخصا منشا اثر باشد قابل اتکا است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: منطقه آزاد ارس راه اندازی پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۵۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا

به گزارش خبرگزاری مهر، در میان استان‌ها بیشترین تبدیل مجوز کاغذی به شناسه یکتا در استان‌های لرستان، گیلان، چهارمحال و بختیاری و خراسان جنوبی صورت گرفته است. در هر یک از استان‌های مذکور به ترتیب ۱۲.۹ درصد، ۱۲.۹ درصد، ۱۰.۹ درصد و ۹ درصد از مجوزهای کاغذی صادره به شناسه یکتا تبدیل شده است.

در هر یک از این استان‌ها به ترتیب ۲۲ هزار و ۷۵۱ مجوز، ۳۲ هزار و ۵۲۸ مجوز، ۱۰ هزار و ۳۳۵ مجوز و ۶ هزار ۹۴۸ مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شده است. کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی به ترتیب در استان‌های خوزستان، کرمان، بوشهر، فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان صورت گرفته است.

در میان دستگاه‌ها نیز سازمان ملی استاندارد، اصناف، وزارت ورزش و جوانان و سازمان نظام پزشکی در صدر جدول کارزار تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا قرار دارند. هر یک از این دستگاه‌ها به ترتیب ۲۴.۵ درصد، ۱۸.۲ درصد، ۸.۵ درصد و ۳.۸ درصد از کل مجوزهای کاغذی خود را به شناسه یکتا تبدیل کردند.

لازم به ذکر است؛ از ۲۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ مجوزهای کاغذی بی اعتبار هستند و سامانه‌های دولتی و بانکی به فعالان اقتصادی فاقد مجوز الکترونیک (شناسه یکتا) خدمت نمی‌دهند.آن دسته از فعالان اقتصادی که هنوز شناسه یکتا ندارند یعنی نام شأن در « qr.mojavez.ir» نیست می‌توانند با گوشی همراه خود و ورود فقط ۳ کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه / کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها « mojavez.ir»، به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

کد خبر 6091338

دیگر خبرها

  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • پیگیری روند تکمیل جاده دیباج به گلوگاه
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • تبدیل ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا