Web Analytics Made Easy - Statcounter

آینه دار گفت: صدا و سیمای خراسان جنوبی با تولید ۵ هزار و ۸۰۰ دقیقه برنامه محرمی به استقبال ماه عزای امام حسین(ع) می رود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، علیرضا آیینه‌دار امروز با بیان اینکه جلسات بررسی و سیاست‌گذاری برنامه های ویژه محرم از دو ماه قبل آغاز شده است به خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار کرد: توجه ویژه به خانواده های معظم شهدا به عنوان صاحبان اصلی عزای سیدالشهدا(ع) در برنامه های مختلف، حضور پررنگ شهرستان‌ها، روستاها به ویژه روستاهای مناطق مرزی و نیز محلات در نقاط مختلف استان در برنامه های ایام محرم و نشانه شناسی انقلاب اسلامی در بازنمایی مراسم محرم از محورهای مهم برنامه سازان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی توجه به آداب و رسوم و سنت های اصیل و پسندیده استان در ایام محرم، جهاد تبیین در راستای پرداخت به انحرافات ایجاد شده در عزاداری محرم، تبیین مفاهیم والای واقعه عظیم و بی بدیل عاشورا در کنار شور حسینی را از دیگر محورهای برنامه سازی در رسانه ملی عنوان کرد و گفت: استفاده از زبان هنر با تنوع در ساختارهای برنامه‌سازی، توجه به اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان خط مشی برنامه سازان شبکه خاوران در ایام محرم است.

وی با بیان اینکه امسال تلاش شده تا از نیروهای جوان و خوش فکر در برنامه سازی استفاده کنیم، ادامه داد: پنج هزار و ۸۰۰ دقیقه برنامه در صدا و سیمای خراسان جنوبی برای دهه اول محرم پیش بینی شده است که سه هزار و ۱۰۰ دقیقه مربوط به معاونت سیما و ۲ هزار و ۷۰۰ دقیقه آن مربوط به معاونت صدای شبکه خاوران است.

وی همچنین افزود: «خیمه گاه» عنوان ویژه برنامه سیمای خاوران است که از شب اول محرم به مدت ۱۳ شب در ساعت ۲۱ به صورت زنده از سیمای خاوران به روی آنتن می رود و در طول برنامه کارشناس مذهبی بر محتوای برنامه نظارت های تخصصی دارند.

آینه دار با بیان این مطلب که پوشش کامل مراسم ها و آیین های عزاداری در مرکز استان و شهرستان در دستور کار همیشه شبکه خاوران بوده است، گفت: پیش بینی شده می شود که برخی از این برنامه ها از شبکه های ملی هم پوشش داده شود.

وی یادآور شد: «میهمان کربلا» ویژه برنامه شاخص رادیو خراسان جنوبی است که از شب اول محرم به مدت ۱۳ از ساعت ۱۸ به روی آنتن می رود.

مدیرکل صدا وسیمای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه رادیو خاوران همراه همیشه مردم، جز پر مخاطب ترین رادیوها در بین مراکز استانها است، گفت: صدای خاوران ضمن پوشش مراسم ها و آیین های مذهبی در ایام محرم در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی با توقف همه برنامه های روتین خود با ویژه برنامه «ما ملت ام حسنیم» از صبح تا ساعات پایان شب در کنار شنوندگان خود است.

آینه دار همچنین اشاره ای به دیگر برنامه های رادیو خاوران داشت و ادامه داد: مشاعره آئینی با حضور شاعران آئینی استان با هدف پاسداشت زبان و ادبیات فارسی و نقش آن در هنر آئینی، مسابقه پاورقی با موضوع کتاب جاذبه و دافعه حسین (ع) شهید مطهری ویژه نوجوانان، مستند رادیویی چاووشی خوانی در خراسان جنوبی و برنامه های کوتاه شور و شعور با موضوع انحرافات عزاداری برای امام حسین (ع) از نگاه شهید مطهری از تولیدات ویژه رادیو خاوران برای محرم امسال است.

وی همچنین تهیه، تولید و انتشار بیش از ۵۰ موشن، پوستر و ویدیو در خصوص روز شمار محرم، اشعار عاشورا از زبان شعرای استان و سخنرانی های کوتاه مرتبط با دهه اول محرم را از تولیدات معاونت فضای مجازی مرکز در ایام محرم عنوان کرد.

مدیرکل صدا وسیمای خراسان جنوبی از ایجاد صفحه اختصاصی محرم در وبسایت این مرکز و بروز رسانی مستمر با تولیدات مستقل، مکملی و تامینی خبر داد و گفت: معاونت فضای مجازی مرکز در کنار پخش زنده بخشی از مراسم هیئات و ارتباط با فعالان فضای مجازی استان، انتشار انونس کوتاه معرفی برنامه های حوزه صدا وسیما و قطعات کوتاه و جذاب برنامه های تولیدی شبکه را نیز در دستور کار خود دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سیمای خراسان جنوبی ایام محرم شبکه خاوران ویژه برنامه برنامه ها اول محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۵۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰ گروه‌ جهادی در خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی گفت: به دستگاه‌ها ابلاغ خواهیم کرد تا به صورت مستمر با گروه‌های جهادی کار کنند. بر این اساس آمادگی داریم ۵۸۰۰ گروه جهادی استان را ساماندهی و به دستگاه‌ها متصل کنیم تا از نظر موضوعی کار کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، یعقوبعلی نظری امروز در نشست ستاد پشتیبانی از حرکت‌های جهادی استان خراسان رضوی که با حضور سردار زهرایی فرمانده بسیج سازندگی سازمان بسیج کشور در سالن شهید باهنر استانداری برگزار شد، اظهار داشت: ضرورت دارد گروه‌های جهادی تحت ساماندهی قرار بگیرند و برای حل مشکلات در اتصال با دستگاه‌های اجرایی باشند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی می‌توانند در حوزه ساخت راه‌های روستایی متصل با مجموعه راهداری باشند، افزود: ارتباط گروه‌های جهادی که کارکرد تخصصی دارند با دستگاه‌ها باید سامان پیدا کند‌.

وی تاکید کرد: به دستگاه‌ها ابلاغ خواهیم کرد تا به صورت مستمر با گروه‌های جهادی کار کنند؛ بر این اساس آمادگی داریم 5800 گروه جهادی استان را ساماندهی و به دستگاه‌ها متصل کنیم تا از نظر موضوعی کار کنند.

انتهای پیام/282

 

دیگر خبرها

  • «هفت» از امشب روی آنتن می رود /موضوع سینمای‌ جنایی
  • «هفت» از امشب راهی آنتن تلویزیون می‌شود + ساعت پخش
  • «هفت» از امشب راهی آنتن می‌شود/ بررسی موضوع جنایی
  • دومین دور مناظرات شنبه ۱۵ اردیبهشت روی آنتن شبکه خاوران
  • آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰ گروه‌ جهادی در خراسان رضوی
  • آنتن شبکه تهران از امشب انتخاباتی می‌شود
  • دست پر تلویزیون برای بهار و تابستان پیش رو / سریال‌های جدید آنتن را پررونق می‌کنند؟
  • سریال‌های جدید آنتن را پررونق می‌کنند؟
  • پخش «چهل تیکه» و «استودیو هشت» به یاد مسعود اسکویی + تیزر
  • درخشش رادیو خراسان جنوبی در سومین جشنواره پژواک