Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با پوتین، رئیس جمهور روسیه و تاکید بر نقش راه آهن رشت– آستارا در تکمیل کریدور شمال-جنوب اظهار کرد: راه آهن همواره برای کشور نقش موثر و با اهمیتی دارد، لذا گیلان می‌تواند با تکمیل راه آهن رشت - آستارا دروازه پیشرفت کشور باشد و اقتصاد استان و ایران را در مسیر توسعه به ویژه در حوزه آسیای میانه و قفقاز قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تکمیل این خط ریلی به شکوفایی اقتصادی منجر می‌شود، افزود: تکمیل راه آهن رشت – آستارا و راه آهن رشت – کاسپین می‌تواند گیلان را به قطب اقتصادی کشور تبدیل کند و مزیت‌های اقتصاد دریا، کشاورزی و گردشگری را به نقطه مطلوب برساند.

به گفته نماینده عالی دولت در گیلان راه آهن رشت به آستارا که تکمیل کننده حمل و نقل ریلی است، برای کشورهای اروپای شمالی حائز اهمیت است.

تأکید رئیس جمهور در خصوص تکمیل راه‌آهن  رشت-آستارا
عباسی با اشاره به تأکید رئیس جمهور در خصوص تکمیل راه‌آهن  رشت-آستارا بیان کرد: رئیس جمهوری بنا به اهمیت موضوع راه‌آهن رشت-آستارا، دستور پیگیری ویژه داده‌اند و فردا طی سفری به تهران در جلسه با جمعی از هیات دولت آخرین اقدامات گزارش می‌شود.

وی از پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد قطعه اول راه آهن رشت به کاسپین خبر داد و افزود: راه آهن رشت به کاسپین نیز در دو قطعه در حال پیگیری بوده و  قطعه اول ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی و قطعه ۱۸ کیلومتری دوم نیز حدود ۷۵ درصد پیشرفت دارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه اعتبار خوبی در خصوص تکمیل  راه‌آهن رشت-کاسپین به استان گیلان  تعلق گرفته است، گفت: در سفر رئیس جمهوری به گیلان، ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی به راه‌آهن رشت-کاسپین اختصاص یافته و در بندر کاسپین نیز خطوط ریلی آماده شده است.

عباسی با بیان اینکه محل تلاقی بخش حمل و نقل ریلی و دریایی در گیلان مستقر است، بیان کرد: بخشی از کالاها که از هند صادر می‌شود ۴۰ روز به طول می‌انجامد که با راه اندازی این خط ریلی این زمان به ۱۸ روز کاهش می‌یابد که باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود و به این دلیل بسیاری از کشورها برای سرمایه گذاری در این حوزه مشتاق هستند.

پیشرفت ۸۶ درصدی آزادراه رشت – قزوین
وی  در خصوص تکمیل هشت کیلومتر باقیمانده آزادراه رشت – قزوین تصریح کرد کرد: بخش اول تکمیل این آزادراه که از منجیل در حال انجام است ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، قطعه دیگر به دلیل اینکه بین دو تونل قرار گرفته و در حال ساخت است حدود ۸۶ درصد پیشرفت دارد که در سفر رئیس جمهور به استان حدود ۱۱۵ میلیارد تومان اعتبار به این امر اختصاص یافت که بخشی پرداخت شده و بخش دیگر آن در مرداد ماه جاری پرداخت می‌شود، تلاش می‌شود بر اساس تعهدات هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به افزایش سفر هیأت‌های سیاسی به گیلان گفت: جلسه‌ای به ابتکار وزارت کشور و وزات امور خارجه در اوایل قبول مسؤولیتم در وزارت خارجه داشتیم که با حضور سفرای جمهوری اسلامی ایران و استانداران استان‌های مرزی برگزار شد، ظرفیت استان‌ها مطرح شد و از سفرا خواستیم که ارتباط استان‌ها را با کشورهای همسایه که امکان صادرات و واردات و بازرگانی در آن‌ها فراهم است، برقرار کنند.

عباسی با بیان اینکه کشورهای منطقه نیز پیگیر پروژه خطوط ریلی هستند تا هرچه سریعتر راه‌اندازی شود و ترانزیت کالا داشته باشند، گفت: در این قسمت برای جذب سرمایه گذاران علاوه بر فراخوان، در بخش صادرات کالا به ویژه تولیدات کشاورزی نیز اعلام آمادگی کردیم و اقداماتی هم صورت گرفته است.

از ظرفیت‌های مختلف بر اساس زیست بوم هر منطقه استفاده شود
وی با اشاره به اینکه از سرمایه گذاران در حوزه کشاورزی و تولیدات گلخانه‌ای فراخوان کردیم که پیرو این فراخوان شهرک گلخانه‌ای در انزلی در حال احداث است، بیان کرد: سرمایه‌گذارانی هم برای بسته‌بندی و سورتینگ محصولات کشاورزی در خمام، تالش و آستارا اعلام آمادگی کرده‌اند.

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم توجه به سرمایه‌گذاری در بخش دانش بنیان تصریح کرد: اگر سعی داریم رونق اقتصادی ایجاد کنیم، با ظرفیت‌های مختلف بر اساس زیست بوم هر منطقه این امکان فراهم است که باید شکوفا شود، لذا بر اساس‌ نامگذاری امسال تحت عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، بسترهای لازم فراهم است.

عباسی از برقراری پرواز  رشت به آستراخان در فرودگاه سردار جنگل رشت خبر داد و افزود: در راستای تحقق این بسترها، با سفرای کشورهای مختلف چین، فنلاند، روسیه و آذربایجان به صورت حضوری و وبیناری جلساتی برگزار شده است.

 ذخیره آبی برای سال زراعی جاری، کمتر از ۸۵۹ میلیون مترمکعب بوده است
وی با اشاره به اهمیت  نقش کشاورزی در توسعه استان گیلان بیان  کرد: بنده در خانواده‌ای رشد کردم که حرفه‌ و زندگی‌شان با کشاورزی و دامداری عجین بوده و تمام خاطرات کودکی من با چای و برنج رقم خورده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه  میانگین دخیره آبی سالیان گذشته کمتر از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب نبوده است، گفت: ذخیره آبی برای سال زراعی جاری، کمتر از ۸۵۹ میلیون مترمکعب بود یعنی ۵۰ درصد کاهش ذخیره آبی داشتیم.

عباسی یکی از راه‌های کنترل کم‌آبی در سال زراعی را استفاده بهینه از ظرفیت نخبگانی دانست و تصریح کرد: با وجود اینکه با ذخیره آبی موجود به بخش‌هایی اصلا آب نمی‌رسید و ۶۰ هزار هکتار اراضی وابسته به سد سفیدرود با تنش آبی مواجه می‌شدند اما با تشکیل قرارگاه جهادی مدیریت آب و برنامه ریزی و آبگذاری شرایط مدیریت شد.

پیش‌بینی افزایش ۲۰ درصدی تولید شلتوک در گیلان
وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با مسؤولان شهرستانی در استان گیلان گفت: پس از تشکیل قرارگاه جهادی، جلسات ویژه با متولیان، فرمانداران، بخشداران، دهیاران تشکیل شد و هرجا لازم بود لایروبی انجام گرفت و آب‌بندان‌ها آماده شدند.

به گفته نماینده عالی دولت در گیلان، در مسیر آبرسانی به مزارع همه پای کار آمدند و حتی برخی دهیاران و بخشداران خودشان میراب شدند تا بین مردم درگیری به وجود نیاید.

عباسی با بیان اینکه از ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری استان، کمتر از یک درصد دچار تنش آبی شدند، گفت: امسال با وجود چنین شرایطی حدود ۲۰ درصد افزایش تولید محصول در شلتوک پیش‌بینی شده و ارقام جدید برنج هم رونمایی خواهدشد.

وی با تأکید بر رفع تنش آبی در استان گیلان در سال زراعی جدید افزود: هیچ سالی مانند امسال تنش آبی نداشتیم، حتی ماشین‌های آتش‌نشانی و شهرداری را در حال آماده باش قراردادیم که حاضر باشند تا کشاورزان دچار مشکل نشوند، لذا از الان برای سال زراعی آینده اعلام می‌کنم در مناطقی که تنش آبی داشتیم آسیب‌شناسی صورت گیرد تا در صورت نیاز، اصلاح شبکه و آب‌بندان‌ها را داشته باشیم.

استاندار گیلان در خصوص مدیریت خاموشی‌ها و صرفه جویی در مصرف برق تصریح کرد: با ابتکار کم کردن ساعات کاری ادارات توسط دولت، صرفه جویی در مصرف انرژی را شاهد بودیم و این موضوع از خود استانداری اجرا و بخشی از برقی که به استان‌های دیگر منتقل می‌شد هم ذخیره شد و قطع برق صنایع سنگین پر مصرف را به یک روز در هفته رساندیم و خوشبختانه تاکنون نارضایتی در این بخش نداشتیم.

تخصیص۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در خصوص ساماندهی پسماند در گیلان
عباسی نقش مردم در کاهش خاموشی‌ها و صرفه‌جویی در مصرف برق را بسیار مؤثر دانست و بیان کرد:  مردم نیز در مدیریت مصرف برق به خوبی همکاری داشتند و خوشبختانه رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما هم با اطلاع رسانی گسترده به صرفه جویی در مصرف انرژی کمک کردند.

وی با بیان اینکه از وضع موجود مدیریت پسماند راضی نیستم و با این وضعیت کار کردن نمی‌توان گذشته را اصلاح کرد، گفت: طی ۳۸ سال، زباله‌ها در سروان تخلیه و انباشته شده و بی تفاوت از کنار آن گذشتند که منجر بروز مشکلاتی برای مردم منطقه شده است، به این منظور در همان هفته اول کاری بازدیدی از سایت سراوان داشتم که خطوط تعطیل و نیمه تعطیل بود، ساخت سوله‌ها متوقف و تاسیسات شیرآبه نیمه کاره رها شده بود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهوری به استان، یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در خصوص ساماندهی پسماند در نظر گرفته شده است، افزود: از این میزان اعتبار ۶۰۰ میلیارد سهم دولت و ۶۰۰ میلیارد سهم شهرداری بوده و ۱۰۰ میلیارد تومان قبل از اتمام سال ۱۴۰۰ به حساب شهرداری واریز و اطلاع رسانی شد.

با وضعیت کنونی معضل پسماند در گیلان برطرف نمی‌شود
عباسی با بیان اینکه متولی اصلی مدیریت پسماند در همه شهرها، شهرداری و شورای شهر است و استانداری و فرمانداران نقش نظارتی دارند، تصریح کرد: علی‌رغم این موضوعات، شخصاً به مسئله پسماند ورود و مشکلاتی که دو پیمانکار داشتند را برطرف کردیم و الان حدود ۷۰ درصد تجهیزات و سوله‌ها آماده شده و در حال راه‌اندازی است که یک خط در مرداد ماه جاری و یک خط در شهریور ماه به بهره برداری می‌رسد.

وی با دستور به سرپرست شهرداری رشت در خصوص حل معضل پسماند سراوان افزود: سرپرست شهرداری رشت باید پای کار باشد تا پروژه با سرعت دنبال و سریعا یک‌هزار و ۱۰۰ تن زباله انباشته شده پردازش و تبدیل به کودآلی شود و محل لندفیل جدید هم به سرعت مشخص شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه پیشرفت پروژه پسماند خوب بوده اما سرعت کار راضی کننده نیست، گفت: باید به صورت جهادی با موضوع پسماند برخورد شود چراکه رئیس جمهور و وزیر کشور، مستقیما پیگیر موضوع هستند.

عباسی با بیان اینکه برای استخراج گاز متان و شیرآبه‌ها دستگاه راه‌اندازی شده و به صورت آزمایشی در حال کار است، افزود: آب استخراج شده نیز آزمایش شد که برای مصارف کشاورزی کاربرد دارد.

وی با اشاره به اینکه قول دادیم تا در سال ۱۴۰۱ سراوان را به طبیعت بازگردانیم، بیان کرد: صبر مردم در این حوزه به پایان رسیده و باید هرچه زودتر گوهررود و زرجوب را احیا کنیم.

به گفته استاندار گیلان، آنچه وظیفه من بوده در خصوص شیرآبه یا پسماند زندان لاکان، مسکن مهر، شهرصنعتی و بیمارستان‌ها انجام شده و می‌طلبد که شهرداری و شورای رشت هم گام‌های مؤثرتری در جهت اجرای پروژه و بخش تفکیک زباله از مبدا بردارند.

عباسی یکی از وظایف شهرداری را  آزادسازی حریم رودخانه‌ها  دانست و بیان کرد: از طریق آب و فاضلاب، اعتبار ۵۰ میلیاردی را به بیش از ۵۰۰۰ میلیارد رساندیم.

وی با اشاره به آخرین وضعیت اقدامات ثبت جهانی ماسوله گفت: در این راستا ۱۳ گزینه در ایران وجود داشته اما با اهتمام صورت گرفته تلاش شد تا استاندارهای لازم به عنوان یک شهر تاریخی با قدمت بیش از ۷۰۰ سال حفظ و احیا شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندار گیلان اسدالله عباسی گیلان معضل پسماند در گیلان آزادراه رشت قزوین میلیارد تومان اعتبار نماینده عالی دولت صرفه جویی در مصرف استاندار گیلان تکمیل راه آهن خصوص تکمیل درصد پیشرفت استان گیلان راه آهن رشت رئیس جمهور راه اندازی سال زراعی ذخیره آبی استان ها بر اساس تنش آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۵۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمایل عربستان برای برقراری عمره پس از حج تمتع

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی ـ در آستانه برگزاری حج ۱۴۰۳ با حضور در ایسنا و بازدید از بخش‌های مختلف این خبرگزاری به تبیین اهداف، برنامه‌ها و رویکردهای حج امسال پرداخت.

بیشتر بخوانید: سهمیه ارز سفر حج ۱۴۰۳ اعلام شد

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه امیدواریم این سفر معنوی که یکی از بزرگترین گردهمایی‌های جهان اسلام است، روزیِ همه شود، گفت: گردهمایی‌های بزرگی برای مسلمانان در عمره رقم می‌خورد که «عمره رمضان» یکی از آنها است، جمعیت در این عمره از حج تمتع هم فراتر می‌رود، به گونه‌ای که درهای مسجدالحرام را می‌بندند تا به جمعیت گِرد کعبه، افزوده نشود. این درحالی است که در حج تمتع جمعیت متفرق است و زائران در سایر مکان‌های زیارتی مکه و مشاعر حضور دارند.

نواب با تأکید بر هوشیاری و آگاهی زائران در سفر به سرزمین وحی، اظهار کرد: مهم‌ترین مسئله در حج این است که زائران هوشیارانه مراقب باشند اعمالشان را با معرفت و به درستی انجام دهند؛ چرا که در سفرهای معنوی شیطان به دنبال تحت‌تأثیر قرار دادن کیفیت اعمال زائر است، البته این به معنی وسواس داشتن نیست. همچنین زائران باید پیش از سفر آگاهی خود را نسبت به اعمال و مناسک حج افزایش دهند.

اقتدار مسلمانان در سایه وحدت فراهم خواهد شد.نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در ادامه گفت: شعار حج ۱۴۰۳ چهار بخش دارد و عنوان کلی آن «حج؛ قرآن محوری، همدلی و اقتدار امت اسلامی و دفاع از فلسطین مظلوم» است. با توجه به اینکه حج مجموعه‌ای از فعالیت‌های عبادی، سیاسی و اجتماعی است این شعار بر اساس منویات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری انتخاب شده است. «قرآن» به‌عنوان کتاب آسمانی و معجزه پیامبر (ص) باید حتما مورد توجه قرار گیرد. همچنین آیات قرآن در مکه و مدینه بر پیامبر (ص) نازل شده‌اند، از همین رو قرآن محوری‌بخشی از شعار حج است.

نواب دامه داد: به یاری خدا برنامه‌های مختلفی برای اُنس با قرآن در سرزمین وحی درنظر گرفته شده است. دراین سفر زائرانی که با سواد هستند ختم قرآن خواهند داشت و جلسات انس و ختم قرآن با حضور قاریان داخلی و خارجی برگزار خواهد شد. نکته دیگری که در شعار حج مورد توجه است، «همدلی»، همگرایی و همبستگی در جهان اسلام است. هدف این بخش، اتحاد مسلمانان و جهان اسلام است که امروزه به آن نیاز بیشتری داریم. اکنون دشمنان، نسل جوان مسلمان را هدف قرار داده‌اند و تصور می‌کنند پیروز می‌شوند، اما در این مسیر موفق نخواهند بود.

او با اشاره به اهمیت «اقتدار امت اسلامی» یادآور شد: اقتدار مسلمانان در سایه وحدت فراهم خواهد شد. این مسئله موجب ترس دشمنان از جهان اسلام است. همچنین با توجه به تحولات اخیر منطقه و جهان، بخش چهارم شعار حج هم به دفاع از ملت مظلوم فلسطین اختصاص دارد. به عبارت کلی‌تر، قرآن زیرساخت تمام شاخصه‌های شعار حج ۱۴۰۳ قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درباره ملاحظاتی که کارگزاران حج و زائران با توجه به قوانین عربستان باید درنظر داشته باشند، گفت: در ایام حج، سرزمین وحی میزبان حدود دو میلیون زائر از سراسر جهان است، بنابراین در برنامه‌ها به همراهی و همکاری با مسئولان و مأموران کشور میزبان (عربستان) تأکید کرده‌ایم. در عین حال، ما باید پایبند به مقررات و برنامه‌های خودمان هم باشیم و آنچه را که مورد تأکید فقه شیعه است در نظر بگیریم. همچنین روحانیون و علما و هموطنان اهل سنت هم در کاروان‌هایی با مذاهب فقهی زائران و مختلف حضور دارند.

او درباره ادامه از سرگیری سفرهای عمره و تداوم حضور عمره‌گزاران ایرانی پس از حج تمتع، اظهار کرد: رئیس‌جمهور و تمام مسئولان بر این امر واقف‌اند و بعید می‌دانم مشکلی در زمینه اعزام عمره‌گزاران در آینده ایجاد شود. در ایران حدود ۶ میلیون نفر داوطلب اعزام داریم و در کشور میزبان هم این اشتیاق احساس می‌شود؛ چراکه وقتی با مسئولان بخش خصوصی عربستان جلسه داریم آنها تقاضای فعال بودن عمره را دارند، به این دلیل که به بخش وسیعی از اقتصادشان کمک می‌شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه به حضور اندیشمندان و شخصیت‌های برجسته از دیگر کشورهای مسلمان در حج اشاره کرد و افزود: در سرزمین وحی، اندیشمندان کشورهای مختلف به دنبال پیدا کردن اندیشمندان سایر کشورهای مسلمان هستند. اساتید دانشگاه و حوزه وقتی کنار فردی قرار می‌گیرند به ارزیابی یکدیگر می‌پردازند تا دریابند مخاطبشان در چه سطحی از دانش و آگاهی قرار دارد. افرادی که از این ارتباط بهره بردند، کم نیستند و شبکه ارتباطی خوبی میان اندیشمندان سایر کشورها در حج شکل گرفته است. علاوه‌بر این با مسئولان کشورهای مختلف و امیرالحاج کشورهای دیگر در رابطه هستیم و در بعثه‌هایمان دیدارهایی خواهیم داشت. همچنین جلساتی بعد از ایام تشریق داریم، به عنوان مثال در حج گذشته با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر «شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی» همایشی در همین رابطه برگزار و از اندیشه‌ورزان نمونه کشورمان که مقاله ارائه کرده بودند، تقدیر شد.

اکنون آگاهی زائران نسبت به قبل افزایش یافته است و مطالبه‌گر هستند.نواب با بیان اینکه برای فعالیت روحانیون در کاروان‌ها برنامه‌های متعدد فرهنگی پیش‌بینی شده است، گفت: برخی از این برنامه‌ها با محوریت انس و معرفت است و بر اساس زائرانی که در هتل‌ها اقامت دارند، سخنرانان یا مداحان در ارائه مطالب، اولویت‌هایی را مد نظر قرار داده و نوآوری خواهند داشت؛ چراکه اکنون آگاهی زائران نسبت به قبل افزایش یافته است و مطالبه‌گر هستند. همچنین هر ساله بیش از ۳۰ نفر از افراد هم‌رده در بعثه ایران حضور می‌یابند و این دیدارها به حضور در بعثه ختم نمی‌شود و گاهی در مشاعر هم تداوم دارد و گاهی نیز شاهد اعزام قاریان و سخنرانان در جمع کاروان‌های حجاج کشورهای دیگر هستیم که برایشان بسیار دلچسب است.

در جریان بازدید نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از ایسنا، محمد مهدی خیرجو ـ مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ نیز در سخنانی گفت: ایسنا به عنوانی خبرگزاری پیشرو همواره به موضوعات ملی و دینی یا بین‌المللی توجه ویژه داشته است، بر همین اساس توانسته‌ایم در سالیان گذشته به عنوان یک منبع خبری بیشترین نرخ بازدید را به خود اختصاص دهیم.

او یادآور شد: در سال گذشته ایسنا رتبه نخست خبرگزاری‌ها را در نمایشگاه مطبوعات کسب کرد. با توجه به اینکه حج و زیارت یکی از دغدغه‌های خبری مهم است همواره تلاش کرده‌ایم تا خبرهای موثق و کاربردی را در قالب‌های مختلف خبری برای مخاطبان خود منتشر کنیم.

اعزام کاروان‌های حج تمتع بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت از ۲۴ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و تا ۱۸ خردادماه ادامه خواهد داشت. سهمیه حج امسال ایران حدود ۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر است.

کد خبر: 1229509 برچسب‌ها حج عمره

دیگر خبرها

  • دیدار فرمانده سنتکام با وزیر دفاع مصر در سایه تنش در غزه
  • پرداخت ۹۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه مکانیزاسیون کشاورزی در گیلان
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • جایزه نوبل ادبی باید به فردوسی تعلق می‌گرفت
  • تاکید کلمبیا به اسرائیل برای برقراری آتش‌بس در غزه
  • برقراری بیش از ۴۷ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ / نجات ۴۸۳ نفر از حوادث رخ داده
  • تمایل عربستان برای برقراری عمره پس از حج تمتع
  • بیش از ۱۲۰۰ ماما در استان البرز فعالیت می‌کنند
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • آمار ابدی مسی: 1200 گل + پاس گل!