Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام ارشد صندوق بین‌المللی پول گفت: چین برای جلوگیری از آسیب بیشتر به اقتصاد و همچنین ارائه راه‌حل بلندمدت برای بحران در بخش املاک و مستغلات، باید در سیاست‌های خود در برابر کووید صفر تجدیدنظر کند.

به گزارش ایران اکونومیست، دومین اقتصاد بزرگ جهان محدودیت‌های سختگیرانه بیماری کووید- ۱۹ خود را طوری قرار داده است که ساکنان و مشاغل را با عدم اطمینان در مورد خطر قرنطینه‌های آینده مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریشنا سرینیواسان، مدیر بخش آسیا و اقیانوسیه در صندوق بین‌المللی پول، به رویترز گفت که چین در صورت استفاده از واکسن‌های مؤثر و افزایش واکسیناسیون، به‌ویژه در میان افراد مسن، می‌تواند از قرنطینه بیشتر جلوگیری کند.

سرینیواسان گفت: «چین تغییراتی را از لحاظ انعطاف‌پذیری بیشتر انجام داده است اما ما احساس می‌کنیم که این استراتژی می‌تواند به اقتصاد ضربه بزند و این موضوعی است که باید به آن رسیدگی شود.»

در حالی که چین از آسیب‌های ناشی از عفونت‌ها و مرگ‌ومیرهای گسترده اجتناب کرده است اما فاقد مصونیت گله‌ای است و جمعیت بزرگ سالخورده آن در معرض خطر هستند.

راهبرد کووید-۱۹ چین یکی از دلایلی بود که صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی رشد تولید ناخالص داخلی این کشور را در سال ۲۰۲۲ از ۴.۴ درصد در آخرین چشم‌انداز اقتصادی جهان که این هفته منتشر کرد، به ۳.۳ درصد کاهش داد.

گزارش چشم‌انداز اقتصادی جهان اضافه کرد که به استثنای بحران اولیه کووید- ۱۹ در سال ۲۰۲۰، این کمترین رشد کشور در بیش از چهار دهه گذشته خواهد بود.

سیاست چین در برابر کووید تنها عامل نگرانی صندوق بین‌المللی پول در مورد کاهش رشد اقتصادی نیست. افزایش قیمت مسکن و افزایش بدهی خانوارها به بحران در بخش املاک دامن زده است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: صندوق بین المللی پول ، چین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: صندوق بین المللی پول چین صندوق بین المللی پول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۵۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان در اقتصاد و سیاست رو به پیشرفت است

مولوی ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در رابطه به سفر شماری زیادی از نمایندگان دیپلماتیک و هیئت‌های خارجی به افغانستان گفت: افغانستان هم از نگاه سیاسی و هم از نگاه اقتصادی گام‌های صعودی بر می‌دارد.

مجاهد در صفحه‌ ایکس خود نوشته است «در این اواخر پایتخت کشور شاهد سفر شمار زیادی از نمایندگان دیپلماتیک و هیئت‌‌های خارجی است. در این میان، دید و بازدید معاون سازمان همکاری‌های اسلامی و هیئت همراه اش و دیپلماتان کشورهای روسیه، مالیزیا، قزاقستان، ترکمنستان و اتحادیه اروپا با مقامات طالبان قابل توجه است.»

وی افزوده است اشتراک هیئت افغانی تحت ریاست ملا حمیدالله آخندزاده، سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی در یک نشست مهم در شهر ترمذ ازبکستان، نمایانگر آنست که طالبان در سطح گسترده پذیرفته شده و مناسبات با آن تامین بوده و رفت و آمدها وجود دارد.

به گفته‌ی وی؛ روابط یادشده با گذشت هر روز در حال گسترش است و بر موثریت آن افزوده می‌شود.

  به باور او؛ این تلاش‌‌ها برفعالیت دستگاه دیپلماسی و در عموم به تأمین مناسبات همه جانبه طالبان دلالت می‌کند، همچنین این دیدارها، نشست‌ها و رفت وآمدهای مهم نتایج خوب در عرصه اقتصادی برای افغانستان در قبال دارد.

مولوی ذبیح الله مجاهد بیان داشته است «برداشت بعضی‌ها که افغانستان دیگر منزوی و اقتصادش درحال خراب شدن است و مناسبات آن با کشورها تأمین شده نمی‌تواند، نادرستی اینها ثابت شد. اکنون معلوم شد که افغانستان هم ازنگاه سیاسی و هم از منظر اقتصادی گام های صعودی بر می دارد و این تلاش ها بیشتر گردیده و تسریع خواهد شد.»

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود
  • توقیف دارایی‌های روسیه دلارزدایی را تسریع می‌کند
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • تذکر چندباره بذرپاش به زیر مجموعه وزارت اقتصاد / صندوق تامین خسارت بدنی به تکلیف قانونی خود عمل کند
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • افغانستان در اقتصاد و سیاست رو به پیشرفت است
  • هشدار درباره آینده اقتصاد ایران
  • راحت می‌گویند از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم!
  • ارزپاشی بانک مرکزی از محل ذخایر ارزی و منابع صندوق توسعه ملی
  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان