Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار قزوین گفت: رهنمودهای راهگشای مقام معم رهبری بهترین الگو و مسیر روشن برای حرکت شورای فرهنگ عمومی است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین روز پنجشنبه با حضور سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، سید محمد مهدی اعلایی استاندار، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، فائزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در استانداری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد مهدی اعلایی در این جلسه اظهارداشت: فرهنگ از مهمترین و اساسی ترین اولویت ها و دغدغه های مقام معظم رهبری و مسئولان ارشد کشور است هرچند برداشت متفاوتی از آن وجود دارد و توقع در کار را بالا می برد.

استاندار قزوین تصریح کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگ می تواند راهگشا و چراغ روشن مسیر باشد و اگر در گذشته به این توصیه ها توجه جدی می کردیم بسیاری از خطاها و اشتباهات صورت نمی گرفت و هزینه کمتری به نظام تحمیل می شد.

اعلایی یادآورشد: علیرغم سلیقه و دیدگاههای مختلف در حوزه فرهنگ بایستی به این مسائل نگاه عمیق و کارشناسی داشته باشیم و با بهره گیری از نخبگان و صاحب نظران به نتایج بهتری برسیم.

نماینده عالی دولت در استان قزوین گفت: مسائل اجتماعی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و اگر در این حوزه بر اساس واقعیتها و منطق جلو نرویم و تصمیم درستی نگیریم آسیب می بینیم.

استاندار قزوین یادآورشد: گاهی اوقات تضاد میان رفتار و عمل برخی مدیران موجب لجبازی مردم و بروز ناهنجاری می شود لذا ورود منطقی در کارها و دیدن واقعیتها می تواند موثر باشد. 

وی با اشاره به مسائل حجاب و عفاف نیز گفت: با روشنگری رهبری که در جمع ائمه جمعه ایراد فرمودند بایستی با نگاه پدرانه و منطقی با این موضوع برخورد کنیم و متوجه باشیم دشمنان در این عرصه سرمایه گذاری سنگینی کرده اند تا به باورها آسیب بزنند.

استاندار قزوین افزود: در استان قزوین نگرانی های فرهنگی داریم و باید از رفتارهایی که به کرامت بانوان آسیب می زند بایستی خودداری کنیم.

اعلایی اظهار داشت: انتظار داریم جلسات شورای فرهنگ عمومی با هدفمندی و دستور جلسات کارآمد و بر اساس نیاز جامعه تشکیل شود و مصوبات نیز اجرایی باشد. 

وی در خصوص برنامه های ایام محرم نیز گفت: توجه به حفظ شئونات اسلامی، حقوق مردم و برنامه ریزی اصولی برای تامین نیازهای امنیتی، اجتماعی و فرهنگی در ایام محرم مورد تاکید جدی است.

استاندار قزوین افزود: از متولیان و دست اندرکاران برگزاری مراسم عزاداری محرم انتظار داریم مراقب باشند تا هیچ مزاحمتی برای شهروندان ایجاد نکند و به بهانه حرکت دسته های عزاداری هیچ خیابانی مسدود نشود و صدای بلندگوی مساجد نیز برای مردم مشکل ساز نشود.

اعلایی گفت: ماه محرم و صفر بهترین فرصت برای اجرای اهداف جهاد تبیین است و بایستی فلسفه عاشورا بخوبی به نسل جوان منتقل شود.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استانداری قزوین محمد مهدی اعلایی شورای فرهنگ عمومی استاندار قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۵۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان

استاندار قزوین گفت: در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان انجمن های مختلفی تاسیس شوند تا با حمایت دولت و با دلسوزی بیشتر برخی از مشکلات را کاهش دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمدمهدی اعلایی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: همه مدیران استان باید در ایام هفته معلم برای قدردانی از زحمات این قشر زحمتکش در مدارس و جمع معلمان حضور پیدا کنند و تقسیم‌بندی لازم در این زمینه هر چه سریعتر صورت گیرد.

وی افزود: معاونین استاندار به همراه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هم در روز معلم در یکی از شهرستان‌ها حضور پیدا کنند و از خدمات معلمان سراسر استان تجلیل کنند.

استاندار قزوین اضافه کرد: زحمات و خدمات جامعه تعلیم و تربیت استان قزوین بسیار مطلوب ارزیابی می شود و اقدامات خوب مدیران و دست اندکاران این حوزه مورد تایید دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم قرار گرفت و ایشان این حجم از همدلی و همگرایی در حوزه موضوعات فرهنگی را قابل تقدیر بیان کردند.

اعلایی، گفت: طرح نماد جزو طرح های خوب در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی است و باید برای اجرای هرچه بهتر آن از ظرفیت‌های مردمی بیشتر استفاده شود و در این مسیر حتی می‌توان از ظرفیت دانشجویانی که علاقه‌مندی و توانایی لازم را دارند هم استفاده کرد.

وی بیان کرد: جریان‌های مردمی باید در حوزه صیانت از دانش آموزان به کارگیری شود و آموزش و پرورش باید با نگاهی باز از ظرفیت مساجد و مجموعه‌های فرهنگی استفاده کند تا بدین وسیله شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش‌آموزان باشیم.

استاندار قزوین با بیان اینکه باید با همگرایی و هم‌افزایی مشکلات را کاهش داد، افزود: انجمن اولیا و مربیان می‌تواند با شکل جدیدی فعالیت کند و علاوه بر حوزه های ماموریتی خود در حوزه‌های تربیتی هم خدمت‌رسانی کند.

اعلایی گفت: جا دارد در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان انجمن‌های مختلفی تاسیس شوند تا با حمایت دولت و با دلسوزی بیشتر برخی از مشکلات را کاهش دهند.

وی اضافه کرد: برگزاری اردو در افزایش روحیه و نشاط دانش‌آموزان بسیار موثر است و باید در این زمینه یک کار ویژه در استان صورت گیرد، البته استان همچنان منتظر نگاه مثبت وزارت آموزش و پرورش در موضوع اردوگاه یانس آباد است که امیدواریم هر چه سریع‌تر محقق شود و بتوانیم این مجموعه را به یک مجموعه اردویی فاخر در سطح کشور تبدیل کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگاه قضا با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهد
  • نقش کارگران در تولید بی‌بدیل است
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند
  • ظرفیت های مردمی در اجرای طرح نماد بکارگیری شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • ایجاد مرکز عرضه پوشاک حجاب و کالای عفیفانه در تهران