Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: اینترنت اشیا اکنون وارد زندگی مردم شده و نمی‌توان از ورود آن جلوگیری کرده یا ممنوعش کرد. باید آن را در کشور توسعه بدهیم و اینجاست که بحث امنیت بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد. باید شرایطی ایجاد شود تا نهادها، بازیگران و نیروی کار تازه در این حوزه خلق کنیم.

به گزارش ایران اکونومیست، «ابوالحسن فیروزآبادی» رئیس مرکز ملی فضای مجازی صبح پنج‌شنبه در کنفرانس ظرفیت «شبکه ملی اطلاعات؛ امنیت تاب‌آوری و پایداری» گفت: در سه دهه قبل امنیت در یک رمز ساده خلاصه می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رمز نیز بیشتر در دانشگاه‌های نظامی تدریس می‌شد و از ریاضیات متوسطی برخوردار بود. امروزه با مقوله امنیت ICT مواجه می‌شویم این مقوله امنیتی و به جامعه مربوط است. به همین دلیل متصدیان امنیت دیگر حکومت نیست و تمام شهروندان، کاربران، فعالان فرهنگی همه به نحوی در این حوزه نقش ایفا می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه امنیت با مقوله پیچیده‌ای رو به رو هستیم، افزود: اگر می خواهیم در کشور امنیت داشته باشیم باید همه سطوح علم و تکنولوژی در خدمت امنیت قرار بگیرد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: در توسعه ICT در کشور، عقب ماندگی‌هایی در حوزه امنیت وجود دارد و این در حالی است که این مسئله در این مدت به شدت مورد توجه کشورهای توسعه یافته قرار گرفته و میزان رشد تقریبا ۱۰ درصد را در دنیا رقم زده است.

وی افزود: باید در حوزه امنیت فضاسازی  کنیم. در بخش زیادی از آن مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات نقش عمده‌ای دارند.

فیروزآبادی صریح کرد: اینترنت اشیا وارد کشور و زندگی مردم شده و نمی‌توان از آن جلوگیری یا ممنوعش کرد. ما باید آن را در کشور توسعه بدهیم و اینجاست که بحث امنیت بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد. باید شرایطی ایجاد شود تا نهادها، بازیگران و نیروی کار تازه در این حوزه خلق کنیم.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی تاکید کرد: ما در تکمیل زنجیره حوزه امنیت از صنعت، تولید، خدمات، و صلاحیت سنجی مشکلاتی داریم. در چهار سال گذشته شاهد رشد جرایم سایبری هستیم و دلیل آن پلتفرم‌های امریکایی در کشور هستند و از آنجایی که سرویسی به ما ارایه نمی‌دهند بلکه حاکمیت را در مقابل مردم قرار می‌دهد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی خاطرنشان کرد: ما باید بتوانیم بازار حوزه امنیت را بزرگ کنیم و بزرگ کردن بازار با افزایش ایجاد نقش‌ها و وسعت دادن به ساختارها در بخش دولتی و خصوصی اتفاق می‌افتد. اکنون شرکت‌های خصوصی بزرگی داریم که داده‌های زیادی از مردم در دسترس آن‌ها قرار دارد که از داده‌های بخش دولتی مهم‌تر است اما برخی از واحدهای امنیتی آن‌ها شرایط نگهداری از این داده‌ها را ندارند.

به گزارش ایران اکونومیست، چهارمین کنفرانس ظرفیت «شبکه ملی اطلاعات؛ امنیت تاب‌آوری و پایداری» در روزهای پنجم و ششم مردادماه در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و با حضور فعالان و مسئولین حوزه ارتباطات برگزار شد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: اینترنت ، شهر تهران ، فناوری اطلاعات

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اینترنت شهر تهران فناوری اطلاعات مرکز ملی فضای مجازی حوزه امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۵۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار یحیی الهی امروز دوشنبه در دیدار با استاندار لرستان با بیان اینکه در حوزه سرقت در طول سه سال گذشته شاهد کاهش وقوع جرایم در همه زمینه‌ها بودیم و در کشف جرم با تلاش مجموعه انتظامی استان شاهد افزایش کشف در سه سال متوالی بودیم، اظهار داشت: در حوزه کاهش سرقت در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۲ شاهد کاهش ۱۳ درصدی و کسب رتبه چهارم در بین استان‌های کشور شدیم.

وی با بیان اینکه ۶۶ درصد سرقت‌های استان سرقت‌های خرد است، گفت: نسبت به نرخ وقوع سرقت نسبت به سایر استان‌ها در جایگاه بسیار خوبی قرار داریم و در حوزه سرقت‌های خشن، خوشبختانه با همکاری سایر دستگاه‌ها و تلاش مجموعه انتظامی کاهش چشمگیری در این سه سال داشتیم.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه در حوزه سرقت‌های خرد نسبت به سال گذشته ۲۶ در کاهش سرقت داشتیم، گفت: بیش از ۵۰ درصد سرقت‌های خرد استان توسط معتادان متجاهر انجام می‌شود و آمادگی داریم در صورت تأمین اعتبار برای ترک و بازپروری معتادان در مدت بسیار کوتاهی کمتر از ۱۰ روز همهٔ معتادان جمع‌آوری شوند و تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد شود.

سردار الهی، تصریح کرد: در حوزه سلاح و مهمات باتوجه‌به فرهنگ استان و قرابت و دوستی مردم با سلاح و همسایگی با سه استان مرزی مقداری سلاح در دست مردم وجود دارد که خوشبختانه در این حوزه عملکرد خوبی در استان داشتیم همین امر باعث کاهش تیراندازی و سرقت‌های مسلحانه در استان در سه سال گذشته شده است؛ ولی بااین‌حال در این حوزه نیاز به کار فرهنگی است.

وی بیان کرد: در حوزه مواد مخدر و خرده‌فروشان در سال اول حضور بنده میانگین کشف مواد مخدر استان بین ۵ تا ۶ تن بود که در سال گذشته بیش از ۱۰ تن و ۶۰۰ کشف مواد مخدر داشتیم که از این حدود مقدار ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوی آن از خرده‌فروشان کشف شده است و از ابتدای سال جدید تا کنون یک تن ۷۱۰ کیلو کشف مواد مخدر داشتیم؛ یعنی نسبت به سال گذشته ۱۱۰ درصد افزایش کشف داشتیم.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه در حوزه تصادفات که یک دغدغه است در ۲ سال گذشته باتوجه‌به وضعیت کشور و کاهش کرونا و افزایش سفرها در همه آیتم‌های تصادفات روند کاهشی داشتیم، گفت: کاهش ۴۷ درصدی تصادفات فوتی و کاهش ۶ درصدی تصادفات جرحی و در مجموع کاهش ۳۳ درصدی تصادفات حاصل تلاش و حضور پلیس در سطح شهر و محورهای مواصلاتی بوده است.

سردار الهی، گفت: در حوزه قتل در دو سال اخیر بین ۱۰ تا ۱۵ کاهش قتل در استان داشتیم؛ ولی بااین‌حال در حوزه قتل و نزاع و در گیری‌ها نیاز به کار فرهنگی است.

وی گفت: باتوجه‌به گسترش روزافزون فناوری‌ها و پیچیدگی جرایم خوشبختانه در حوزه جرائم فضای مجازی توسط پلیس فتا استان و سایر پلیس‌های تخصصی بیش از ۹۰ درصد جرایم کشف شده است.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به‌منظور افزایش تولید و رونق اقتصادی کشور در کنار سایر دستگاه‌ها و مردم با تمام توان آماده‌ایم تا این اتفاق مهم بیفتد.

کد خبر 6092514

دیگر خبرها

  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی کشور در استیج اینوتکس بررسی می شود
  • اجرای عمليات پليس فتا عليه فروشندگان سلاح در اینترنت
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی/ موارد مشکوک را به این شماره اطلاع دهید
  • آغاز عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح در فضای مجازی
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • آغاز طرح عملیات پلیس فتا برعلیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات