Web Analytics Made Easy - Statcounter

هماهنگ‌کننده استراتژیک شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت که تصمیم‌گیری درباره سفر نانسی پلوسی به تایوان بر عهده خود این رئیس مجلس نمایندگان آمریکاست.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جان کربی، هماهنگ‌کننده استراتژیک شورای امنیت ملی کاخ سفید در پاسخ به اینکه آیا کاخ سفید معتقد است که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا باید به تایوان سفر کند یا خیر گفت: این سیاستمدار خودش درباره سفر تصمیماتش را ‌می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کربی چهارشنبه گفت:‌ او هر کجا که بخواهد برود، ما حقایق، شرایط زمینه، تجزیه و تحلیل و واقعیت‌های ژئوپلیتیکی که او با آنها روبرو خواهد شد، ارائه می‌دهیم. وظیفه ما اطلاع‌رسانی به روند تصمیم‌گیری اوست و ما این کار را انجام می‌دهیم. خود رئیس مجلس نمایندگان تصمیمات را می‌گیرد.

پیشتر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به اسپوتنیک گفت که درباره هرگونه سفر احتمالی اعضای کنگره به ویژه سفر احتمالی پلوسی به تایوان اظهارنظر نمی‌کند.

روابط ایالات متحده و چین اخیراً به دلیل برنامه‌های پلوسی برای سفر به تایوان در هفته‌های آینده تیره شده است. چین بارها از ایالات متحده به دلیل حفظ تماس‌های رسمی با تایوان انتقاد کرده و گفته است که چنین اقداماتی حاکمیت و تمامیت ارضی چین را نقض می‌کند و باعث بی‌ثباتی در این منطقه می‌شود.

در همین حال جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به تازگی گفت که ارتش ایالات متحده این سفر را ایده خوبی نمی‌داند. پلوسی به دلیل نگرانی‌های امنیتی، در مواجهه با پرسشی درباره سفر احتمالی به تایوان از اظهارنظر در مورد هرگونه برنامه سفر خودداری کرد.

در اوایل ماه جاری میلادی، رسانه‌ها گزارش دادند که پلوسی ۸۲ ساله در ماه اوت برای سفر به تایوان آماده می‌شود و این مساله خشم چین را برانگیخت. در واکنش به آن وزارت امور خارجه چین گفت، در صورت سفر پلوسی به این جزیره، پکن قطعاً اقدامات تعیین‌کننده‌ای را برای محافظت از حاکمیت دولت و یکپارچگی ارضی انجام خواهد داد و ایالات متحده کاملاً مسئول تمام پیامدهای جدی ناشی از این سفر خواهد بود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: نانسی پلوسی ، تایوان ، چین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: نانسی پلوسی تایوان چین ایالات متحده درباره سفر کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۶۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی: خطیر از مدیرعاملی استقلال عزل شد

علی خطیر از مدیرعاملی استقلال عزل شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ دقایقی بعد از توقف استقلال در تبریز مقابل تراکتور، هیات مدیره این باشگاه بدون توجه به نتیجه بازی پرسپولیس، علی خطیر را از مدیرعاملی برکنار کرد.

رئیس هیئت مدیره استقلال خبر برکناری خطیر را تایید کرده است. مهدی افضلی رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد برکناری علی خطیر از مدیرعاملی استقلال گفته است: این خبر درست است و فرشید سمیعی فعلا سرپرست موقت باشگاه انتخاب شده است. بعدا جزییات این تصمیم اعلام می شود. 

وزارت ورزش و جوانان نیز ماه‌ها تصمیم به انجام این کار داشت اما به دلیل صدرنشینی استقلال و نگرانی بابت تاثیر این اقدام در نتیجه پایان فصل، از اعلام برکناری این مدیر پرحاشیه ، خودداری کرده بود.

طی چند روز گذشته، احمد شهریاری مرد همه کاره باشگاه استقلال از سوی پتروشیمی خلیج فارس، امور باشگاه را به دست گرفته است.

دیگر خبرها

  • بایدن از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون ۱۴۸ اشتباه لفظی مرتکب شده است
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم
  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • مطالبات پارلمان کودک مورد پیگیری قرار می گیرد
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • گوشی ویوو Y38 5G عرضه شد
  • پشت پرده برکناری علی خطیر؛ پرداخت پول بدون اجازه!
  • رسمی: خطیر از مدیرعاملی استقلال عزل شد
  • آماده باش تایوان برای رزمایش احتمالی چین
  • تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد