Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دوز یادآور واکسن کرونا به مادران باردار تزریق نمی‌شود.

دکتر محمد احمدیان اظهار کرد: از زمان آغاز واکسیناسیون مادران باردار حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکنون ۸۸.۲۰ درصد دوز اول، ۸۰.۱۰ درصد دوز دوم و ۳۵.۹۰ درصد این گروه دوز سوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در میان شهرهای حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بیشترین میزان تزریق واکسن کرونا به مادران باردار در باخرز بوده و پس از آن کلات، سرخس و کوهسرخ در رتبه‌های بعدی به لحاظ درصد واکسیناسیون انجام شده قرار دارند.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در میان شهرستان‌های حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد باخرز با ۹۷.۱۰ درصد در دوز اول، کوهسرخ با ۹۴.۷۰ درصد در دوز دوم و کلات با ۷۱.۰۱ درصد در دوز سوم بالاترین واکسیناسیون انجام شده میان مادران باردار را داشته‌اند.

احمدیان با بیان اینکه در روزهای اخیر شاهد تزریق دوز چهارم واکسن کرونا به افراد بالای ۱۸ سال هستیم، خاطرنشان کرد: از مادران باردار می‌خواهیم که تنها برای دریافت دوزهای اول، دوم و سوم واکسن کرونا به مراکز تعیین شده، ویژه این گروه از مادران، مراجعه کنند.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: به مادران باردار توصیه می‌شود خروج غیرضروری از منزل نداشته باشند و در زمان رفت و آمد از خانه به مرکز بهداشت یا مطب پزشک از ماسک استفاده کرده و در کنار آن رعایت تمام نکات بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی مناسب را نیز داشته باشند.

همچنین دکتر سعید عامل جامه‌دار با بیان اینکه سویه اومیکرون به سرعت در جامعه در حال چرخش است و به صورت خانوادگی اکثر افراد را درگیر می‌کند، خاطرنشان کرد: روزانه به طور متوسط ٣٥٠ نمونه از بیمارستان‌های مختلف تحت نظر دانشگاه و مراکز بهداشتی به این مرکز ارجاع می‌شود که سویه اومیکرون BA.۴/۵ در بین نمونه‌های ارسالی غالب بوده و نتیجه ۵۵ درصد از نمونه‌ها مثبت است.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا به سرعت در جامعه در حال چرخش است، تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده کمبودی به‌ لحاظ کیت‌های آزمایشگاهی وجود ندارد.

عضو هیات علمی گروه میکروب و ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه سویه اومیکرون قدرت سرایت‌پذیری بسیار بالایی دارد، افزود: در شرایط حال حاضر انجام، تکمیل و یا دریافت دوز یادآور واکسن کرونا، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و اجتناب از دورهمی‌ها نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به کرونا دارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد وی ادامه داد: در حال حاضر موردی از بیماری آنفلوآنزا دیده نشده و آمار تست‌های ارسالی نشان‌دهنده پیک جدید بیماری کروناست.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس همه باهم علیه کرونا کرونا در ایران دانشگاه علوم پزشکی مشهد واکسن کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد واکسن کرونا مادران باردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۶۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات طرح «یسنا» یارانه ویژه مادران باردار + مبلغ و نحوه استعلام

طرح یسنا به منظور تامین امنیت غذایی مادران و نوزادان سراسر کشور اجرایی شد و در مرحله جدید آن، مادران دارای فرزند زیر دو سال در سه دهک اول درآمدی که جمعیت آن‌ها به یک میلیون نفر می‌رسید، مشمول این طرح شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس اعلام معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کاهش میزان کالری مصرفی مردم در طی سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۹ باعث شد دولت بسته کلانی در حوزه امنیت غذایی تدوین کند و یکی از بخش‌های مهم آن به حمایت از مادران شیرده و دارای کودکان زیر دو سال اختصاص یابد.

این طرح یارانه مضاعف ۶۰۰ هزار تومانی برای مادران با فرزند زیر دو سال است که برای سه دهک اول کم‌درآمد به اجرا درآمده است و در مرحله نخست این طرح، ۲۷ هزار مادر شناسایی شدند که از این میان ۲۲ هزار نفر مشمول دریافت این یارانه مضاعف بودند.

طرح یسنا به شکل پایلوت (آزمایشی) در هشت استان ایلام، لرستان، هرمزگان، گلستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و شمالی، در راستای اجرای ماده ۲۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به مرحله اجرا درآمده است.

در مرحله جدید مادران دارای فرزند زیر دو سال در سه دهک اول درآمدی در سراسر کشور که جمعیت آن‌ها به یک میلیون نفر می‌رسید، مشمول این طرح شده‌اند.

مادران سه دهک اول درآمدی برای اطلاع از اینکه مشمول طرح هستند یا نه می‌توانند با ورود به برنامه کاربردی «شما» مراجعه کنند و پس از واردکردن کد ملی سرپرست خانوار از وضعیت خود مطلع شوند.

یارانه ۴۰۰ هزار تومانی مادران در مرحله دوم طرح، به ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافته است و مادران مشمول طرح یسنا، می‌توانند از بسته‌های حمایتی پیش‌بینی‌شده که شامل لبنیات، پروتئین، حبوبات، روغن، غلات، مغزی‌جات، میوه‌جات و سبزی‌ها و بسته بهداشتی شامل پوشک، شامپو، صابون و شوینده‌های بهداشتی برای کودک و مادر است تا مبلغ حدود ۶۰۰ هزار تومان به صورت رایگان خرید کنند.

طرح یسنا از سال گذشته به شکل پایلوت (آزمایشی) در هشت استان ایلام، لرستان، هرمزگان، گلستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و شمالی به مرحله اجرا درآمد و تا الان نیز ادامه دارد.

طرح یسنا که با زیرپوشش قراردادن مادران دهک اول درآمدی جامعه آغاز به کار کرده بود، در طرح جدید قرار است مادران سه دهک اول درآمده جامعه را تحت پوشش قرار دهد تا امنیت غذایی تعداد بیشتری از مادران و نوزادان تأمین شود؛ وزیر رفاه در این باره گفت: اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به ۶۰۰ هزار تومان برای مادران دارای فرزند شیرخوار در سه دهک اول درآمدی در تمام استان‌های کشور تأمین شده است و افراد شامل این طرح می‌توانند اقدام به خرید کنند، این طرح برای مادران دارای فرزند زیر دو سال در سه دهک اول درآمدی که جمعیتی حدود یک میلیون (۹۳۵ هزار و ۷۲۴) نفر هستند در تمام استان‌های کشور اجرایی می‌شود.

کد خبر 749105

دیگر خبرها

  • سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی در کشور انجام می شود
  • کمیته امداد تویسرکان از مادران باردار و شیرده حمایت می کند
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • هرساعت اضافه‌کار پرستاران ۲۰۰۰۰ تومان است/احتمال افزایش مبلغ
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • جزئیات طرح «یسنا» یارانه ویژه مادران باردار + مبلغ و نحوه استعلام