Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اعلایی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که صبح پنجشنبه در سالن جلسات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: در مورد مقوله فرهنگی برداشت‌ها متفاوت است و هرکس این موضوع را با نگاه خود تحلیل می‌کند اما همه به این امر اذعان دارند که مسائل فرهنگی جزو مهم‌ترین دغدغه‌های کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قزوین گفت: تفاوت دیدگاه‌ها باعث شده تا اختلاف‌نظرهایی به وجود بیاید و اختلاف‌نظرها باعث برداشت‌های متفاوت شده است درحالی‌که همه باید اصول متحدی داشته باشیم.

وی گفت: باید در حوزه فرهنگ نگاه عمیقی داشته باشیم و با توجه به اینکه در گذشته موضوعات متنوع و اثرگذاری در حوزه فرهنگ و هنر مطرح شده ولی اختلاف‌نظرها در این حوزه به چشم می‌آید و نیازمند یک روشنگری جدی هستیم.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه روز گذشته مقام معظم رهبری به موضوع فرهنگ عمق و روشنی بخشیدند، اظهار کرد: عمل به منویات مقام معظم رهبری سبب خروج از استراتژی‌های فرهنگی غلط و نتایج نامناسب می‌شود.

این مسئول ضمن اشاره به موضوع حجاب که در حال حاضر در سطح جامعه به‌طورجدی به آن پرداخته می‌شود گفت: رهبر معظم انقلاب در بحث حجاب و زن نیز تبیین و روشنگری کرده و اشاره کردند که امروز در خصوص موضوع حجاب، ما در مقابل غرب و در موضع حمله هستیم که زن را به ابزار و کالا تبدیل کرده‌اند، بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، باید در موضوعات اجتماعی منطقی ورود کرد و تفاوت گفتار و رفتار مسئولان است که مردم را به لجاجت می‌کشاند.

استاندار قزوین تأکید کرد: در استان ما برای برون‌رفت از مشکلات فرهنگی نیازمند جدیت و رفتارهای سخت‌گیرانه هستیم و نیز با موضوعاتی که باعث آسیب شود مانند کرامت زن، که به اباحه گری ختم می‌شود، برخورد می‌شود.

وی عنوان کرد: اهداف مباحث نرم فرهنگی باید در راستای منویات مقام معظم رهبری و جهاد تبیین پیگیری شود چراکه مباحث نرم فرهنگی دارای اصالت همگانی و نرم است که به تبیین نیاز دارد.

اعلایی توضیح داد: برنامه‌ریزی‌های امنیتی، اجتماعی و فرهنگی در خصوص برگزاری مراسم ماه محرم و صفر صورت گرفته است و در این راستا رعایت حقوق مردم امری مهم و ضروری است.

وی بیان کرد: نباید در برگزاری مراسم مذهبی بی‌دلیل، خیابان‌ها بسته شود و بلندی صدای تکایا و مساجد در ساعت خارج از عرف روا نیست چراکه محرم و صفر فرصت مناسبی برای جهاد تبیین است و باید موجب بصیرت افزایی شهروندان به‌خصوص نسل جدید باشد.

کد خبر 5549663

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری محمد مهدی اعلایی استاندارقزوین شورای فرهنگ عمومی بوشهر سیلاب ویروس کرونا کرمانشاه مدیریت بحران آمار کرونا محرم 1401 ماه محرم اردبیل وقوع سیلاب بارش باران شیوع کرونا همدان سیل کرمان مقام معظم رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۶۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند

همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، با آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب دیدار کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، امروز صبح چهارشنبه 12 اردیبهشت با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

واریز 2 میلیون تومان به حساب معلمان در آستانه روز معلم

این برنامه، از جمله دیدارهای سالانه رهبر معظم انقلاب است که در تکریم مقام معلم به‌طور پیوسته برگزار شده است.

خبرهای تکمیلی متعاقبا منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شاهکار رهبر انقلاب در تفسیر قرآن
  • اینفوگرافیک/محور بیانات رهبر انقلاب در دیدار معلمان
  • اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب تبیین و نشر داده شود
  • تبیین نگاه قرآنی رهبر معظم انقلاب را نباید در تدوین چند کتاب خلاصه کرد
  • فیلم| رهبر معظم انقلاب: الگوهای جامعه معلمین باید به‌ عنوان قهرمان معرفی شوند
  • رهبر انقلاب: تبیین مصالح بنیادی از وظایف معاونت پرورشی است
  • معلمان با رهبر انقلاب دیدار کردند
  • آغاز دیدار جمعی از معلمان با رهبر معظم انقلاب
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند
  • مسئولان عملیات فرهنگی و جهاد تبیین را جدی بگیرند