Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت گفت: بیمه همگانی الزام دیگر وزارت بهداشت است که در اولویت برنامه‌های ما قرار گرفته و بر این اساس ۶ میلیون نفر به بیمه‌شدگان کشور اضافه شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بهرام عین اللهی در شورای اداری شهرستان رزن و درگزین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: در طول سال‌های بعد از انقلاب، دشمنان هیچگاه نظام ما را رها نکردند و از همان ابتدا با آغاز جنگ تحمیلی و بعد با تحریم و کارشکنی‌های متعدد تلاش کردند از رشد و توسعه کشور جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی به اجرای طرح دارویار اشاره و خاطرنشان کرد: در حوزه دارو به ۴۰۰ میلیون نفر خدمات داده می‌شد، زیرا به واسطه قاچاق دارو حتی کشور‌های اطراف نیز از دارو‌های ما بهره می‌بردند، اما حالا همان یارانه در حمایت از مردم کشور و در مقابله با قاچاق هزینه می‌شود.

عین‌اللهی همچنین به ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت و صیانت از خانواده تأکید کرد و افزود: موضوع جوانی جمعیت مهمترین بحران کشور است که باید همه دستگاه‌ها به آن ورود کنند و اشاعه فرهنگ فرزندآوری را با همه ابزار‌های تبلیغی و حمایتی در دستور کار قرار دهیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: بیمه همگانی الزام دیگر وزارت بهداشت است که در اولویت برنامه‌های ما قرار گرفته و بر این اساس ۶ میلیون نفر به بیمه‌شدگان کشور اضافه شد و با اجرای طرح دارویار تلاش می‌کنیم این آمار را افزایش دهیم تا جایی که کسی در کشور بدون بیمه نباشد.

وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به سفر رئیس جمهور روسیه به کشور عنوان کرد: پوتین رئیس جمهور روسیه مردم ایران را نماد مقاومت در برابر تحریم‌ها دانست و الگویی برای مردمان دنیا برشمرد و پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف گواه این مدعاست تا جایی که امروز همه ظرفیت‌های پزشکی در کشور فراهم است و درمان و جراحی در خارج از کشور نداریم.

عین اللهی با تأکید بر اینکه مردم مهمترین سرمایه‌های کشور ما هستند، گفت: امروز همه ظرفیت‌های تولید واکسن در کشور فراهم است و این در حالی است که آمار فوت کرونا در کشور آمریکا ۱۵ برابر ایران است.

وی تصریح کرد: ۹۶ درصد مردم یک دز، ۸۶ درصد دو دز و ۷۶ درصد مردم در مجموع واکسن تزریق کرده ان در حالی که در آمریکا ۶۰ درصد به واکسیناسیون اقبال نشان داده‌اند.

عین اللهی با تاکید بر اینکه دولت مردمی آیت الله رئیسی تلاش می‌کند با حضور در استان‌ها و شهرستان‌ها از نزدیک مشکلات و مسائل مردم را مورد بررسی قرار دهد، گفت: بررسی میدانی و مشاهدات عینی و چهره به چهره مهمترین رویکرد دولت در مدیریت کشور است.

وی در پایان بیان کرد: لازم است در این شهرستان محروم که مردمانی شریف و متدین دارد در حوزه سلامت تقویت خدمات را مورد توجه قرار دهیم به ویژه در حوزه بهداشت اگر خوب عمل کنیم بسیاری از مسائل بعدی و بیماری‌ها به وجود نخواهد آمد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بهرام عین اللهی وزیر بهداشت دارو کرونا بیمه عین اللهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۶۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ وزیر بهداست درمان و آموزش پزشکی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره کمبود دارو برای بیماران تالاسمی با تأکید بر اینکه بنای ما و اولویتمان این است که با تقویت شرکت‌های دانش بنیان، داروی مورد نیاز و کمبودها را تامین کنیم، گفت: در زمینه داروی بیماری تالاسمی، افزایش تولید داشته‌ایم، ولی تمایلی برای استفاده از داروی خارجی وجود دارد که این را باید پزشک تشخیص دهد.

خدمات پزشکی به کودکان تا ۷ سال رایگان شد

دکتر عین اللهی همچنین با اشاره به اینکه حوادث و بیماری‌ها در هفت سال نخست زندگی می‌تواند در بقیه عمر باقی بماند و سلامت فرد را مختل می‌کند، گفت: بر این اساس به پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیئت دولت این طرح به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان تا زیر ۷ سال در مراکز دولتی داده شود تا از این طریق سلامت آن ها ایمن شود. این موضوع به همه بیمارستان های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

وزیر بهداست در خصوص ابهام‌ها و ادعاهایی که در خصوص عوارض واکسن آسترازنکا در میان مردم مطرح می‌شود از دادن پاسخ صریح و مشخص خودداری کرد و صرفا گفت: کمیته علمی داریم که متشکل از ۶۰ نفر از بهترین دانشمندان کشور است. بیشترین واکسن مصرفی ما سینوفارم بود که از چین وارد شده بود. سینوفارم کم عارضه ترین واکسن بود و در کشور حدود ۱۵۵ میلیون دوز از این واکسن استفاده شد. کمیته واکسن ما عوارض را رصد می کند و ما حداقل عوارض را در کشور داشتیم. اگر واکسن مصرف نمی شد، ضایعاتی زیادی داشتیم، اما موفق شدیم کرونا را کنترل کنیم.

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • تمایل به ساخت فیلم در عرصه جوانی جمعیت دارم
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • فرزندآوری باید ضرورت ملی و اولویت زندگی جوانان باشد
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • تعداد پرستاران زن در ایران، 75درصد بیش از پرستاران مرد است
  • فعالیت ۲۳۰۰۰۰ پرستار در ایران/ ۷۵ درصد پرستاران زن هستند
  • «خدمات رایگان درمانی» برای تمام کودکان/ مشوق‌های طرح جوانی جمعیت
  • ضرورت افزایش ظرفیت دکتری جمعیت شناسی در دانشگاه‌ها/ تعامل ستاد جمعیت و فضای دانشگاهی کشور+فیلم
  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی