Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@21:42:53 GMT

فارس‌من| جاده خطرناک جم- فیروزآباد اصلاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۰۶۴۷۴

فارس‌من| جاده خطرناک جم- فیروزآباد اصلاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، تحرک و جابه‌جایی یکی از نیازهای اساسی انسان در فعالیت‌های فردی و اجتماعی می‌باشد؛ در مقابل، این جابه‌جایی که در بخش دیگر حمل‌ونقل نام دارد نیازمند امنیت و امکانات کافی است تا از هرگونه مخاطره‌ای برای انسان به‌ویژه جان او جلوگیری کند.

در همین راستا مخاطبان فارس‌من با ایجاد مطالبه‌گری با عنوان «اصلاح و بهسازی جاده ناایمن عسلویه به فیروزآباد» خواستار پیگیری در این باره شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از جاده‌های پرحادثه استان همین جاده جم به فیروزآباد است که سالانه تصادف‌های بسیاری در آن اتفاق می‌افتد.(برای خواندن بیشتر اینجا کلیک کنید.)

اصلاح سرعت مجاز در جاده جم - فیروزآباد

عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: جاده جم به فیروزآباد یکی از مسیرهای ترانزیتی کشور است که تنها حدود ۳۰ کیلومتر آن در حوزه استان بوشهر قرار دارد. 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر افزود: بیشترین خرابی‌های این جاده نیز در حوزه استان فارس می‌باشد.

وی عنوان کرد: برای اصلاح و بهسازی قسمت بوشهر این جاده نیز مطالعاتی صورت گرفته و با هماهنگی منطقه انرژی پارس ۲۷۰ میلیارد تومان برای ترمیم آن مصوب شده است.

اخترشناس گفت: جدای از این اقدامات در کمیسیون ایمنی استان نیز با هماهنگی با پلیس راهور در پی اصلاح سرعت مجاز تردد در آن هستیم تا از بروز تصادفات جلوگیری کنیم.

تأمین اعتبار جاده جم - فیروزآباد انجام می‌شود

در قسمت دیگری نیز استاندار بوشهر در این باره اظهار نظر کرد. احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر در نشست بررسی طرح‌های عمرانی شهرستان جم با تاکید بر لزوم رفع نقاط حادثه‌خیز در محورهای ارتباطی استان گفت: باید از همه ظرفیت‌ها برای تسریع در تکمیل بزرگراه جم - فیروزآباد استفاده شود.

استاندار بوشهر افزود: بهبود وضعیت تردد بین استان‌های بوشهر و فارس را به صورت ویژه در دستور کار داریم؛ در این راستا مسیر جم - فیروزآباد به عنوان یکی از محورهای مهم محسوب می‌شود و از پرترددترین مسیرهای ارتباطی بین استان‌های بوشهر و فارس محسوب می‌شود.

وی از تلاش ویژه برای تسریع در تکمیل بزرگراه جم - فیروزآباد خبر داد و گفت: تلاش و پیگیری لازم را برای تأمین اعتبار و سایر پشتیبانی‌ها برای تسریع در تکمیل بزرگراه جم - فیروزآباد خواهیم داشت.

صاحب‌نظران حمل‌و‌نقل را کلید توسعه اقتصادی و رکن زیربنایی اقتصاد کشورها می‌دانند چرا که فعالیت‌های اقتصادی ماننو تولید، توزیع و تجارت به شدت به شبکه‌های حمل‌و‌نقل وابسته است.

در قسمت دیگر در بُعد اجتماعی، مردم نیز برای جا‌به‌جا شدن بین محل کار و سکونت و دیگر اقدامات به حمل‌و‌نقل نیازمندند در همین‌ راستا نباید توسعه و ایمن‌سازی مقوله‌ی به این مهمی پشت‌گوش انداخته شود و یا حتی با تأخیر صورت پذیرد.

در بحث دیگر ما شاهد تصادفات و از دست رفتن هم‌وطنان خود در این جاده و دیگر جاده‌‌های کشور هستیم که با مصوب کردن مبالغ مناسب همچنین تأمین اعتبار آن‌ها این مهم به سرانجام برسد.

از یک‌سو ما شاهد حداقلی‌ شدن بروز تصادفات خواهیم بود و از سوی دیگر در جهت رشد کیفیا زندگی مردم گامی برداشته خواهد شد که امیدواریم هرچه سریع‌تر فکری به حال جاده‌هایی که نیازمند به مرمت و بهسازی دارند همچین حادثه‌خیز شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فارس من بوشهر جاده فیروزآباد جم احمد محمدی زاده ایمنی اصلاح و بهسازی تصادف جاده جم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۶۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس، گفت: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۳۴ میلیون و ۷۳۴ هزار تن کالا در محورهای مختلف فارس جابه‌جا شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محسن عمادی با بیان اینکه حجم بار جابه‌جا شده در سال 1402 و در مقایسه با سال 1401 بالغ بر 10 درصد رشد داشته است، اظهار داشت: علی‌رغم این افزایش شاهد رشد 7 درصدی بارنامه در این مدت هستیم.

وی افزود: سیمان، اوره، انواع بنزین، آهن اسفنجی، گوجه فرنگی، خاک نسوز، سیمان فله تیپ 2، گازوییل، شمش فولاد و سنگ لاشه کالاهای عمده جابه‌جا شده در این بازه در استان فارس هستند.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس در ادامه با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی رانندگان سخت‌کوش و فعالان حوزه حمل و نقل، گفت: 303 شرکت حمل و نقل کالا در استان فارس مشغول به فعالیت هستند که تقاضا داریم رانندگان حتما توجه داشته باشند، قبل از اقدام به بارگیری و حین سفر قوانین و مقررات مربوط به این حوزه را با دقت رعایت کنند تا مشکلی متوجه آنان نشود.

عمادی بیان کرد: رانندگان بخش حمل و نقل کالا و یا سایر کاربران جاده‌ای در صورت داشتن هرگونه شکایت، انتقاد و یا پیشنهاد می‌توانند با تلفن 141 تماس حاصل کنند و یا با مراجعه به سایت www.141.ir نسبت به ثبت شکایت و یا انتقاد و پیشنهاد خود اقدام کنند.

انتهای پیام/424/

دیگر خبرها

  • (ویدئو) استفاده از پهپاد نظامی مهاجر در جاده‌های فارس!
  • خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان در سطح استان بوشهر احداث می‌شود
  • استفاده از پهپاد نظامی مهاجر در جاده‌های فارس!
  • اصلاح ۷ نقطه پرتصادف در سیستان و بلوچستان
  • تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد
  • تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد
  • روشنایی ۱۵ کیلومتر از راه‌های استان بوشهر اجرا شد
  • جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس
  • همایش روز ملی خلیج فارس در بوشهر
  • استان بوشهر خط مقدم محور مقاومت ایران اسلامی است + تصویر