Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران،مازیار غلامی، گزارشی از مقادیر بارش ایستگاه‌های هواشناسی استان طی ۲۴ ساعت گذشته (۱۰:۳۰ روز چهارشنبه ۵ مردادماه تا ۱۰:۳۰ پنجشنبه ۶ مردادماه) گفت: بیشترین میزان بارندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در شهریار با میزان ۱۱.۸ میلیمتر ثبت شده است.

وی افزود: میزان بارندگی در شمیرانات ۱۱.۳ میلیمتر، آبعلی۱۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ میلیمتر، لواسان ۸.۹ میلیمتر، دماوند ۷.۲ میلیمتر و ایستگاه ژئوفیزیک ۷ میلیمتر ثبت شده است.

معاون اداره کل هواشناسی استان تهران از استگاه‌های چیتگر با ۰.۸ میلیمتر، ورامین ۰.۵ میلیمتر و مهرآباد ۰.۴ میلیمتر از کمترین میزان بارندگی ثبت‌شده طی ۲۴ ساعت گذشته نام برد.

وی درباره بیشینه سرعت وزش باد در ایستگاه‌های هواشناسی استان تهران طی شب گذشته و اوایل صبح امروز گفت: بیشینه سرعت وزش باد در ایستگاه‌های دماوند ۴۷ کیلومتر بر ساعت، فرودگاه مهرآباد، فرودگاه حضرت امام، چیتگر و ایستگاه ژئوفیزیک ۳۶ کیلوکتر بر ساعت، فیروزکوه ۳۲ کیلومتر بر ساعت و شمیرانات ۲۹ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

غلامی درباره مخاطرات بارندگی‌های شب گذشته و شرایط جوی موجود گفت: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر مهیا بودن شرایط برای وقوع بارش‌های رگباری به‌طور لحظه‌ای شدید در سطح استان تهران به‌ویژه نیمه‌شمالی استان به‌خصوص ارتفاعات و دامنه‌ها، نواحی کوهستانی و نیز شهر تهران، وزش باد شدید و خیلی شدید و احتمال خیزش گردوخاک در نواحی غربی و نیمه‌جنوبی استان، وقوع رعدوبرق و احتمال تگرگ در مناطق مستعد به‌ویژه ارتفاعات طی بازه پنجشنبه (۶ مردادماه) لغایت یکشنبه (۹ مردادماه) هفته آینده به‌ویژه طی ساعات بعدازظهر، عصر و شب پیش‌بینی می‌شود.

وی برای جلوگیری از خسارات و آسیب‌های احتمالی توصیه کرد: در شرایط جوی موجود باید اجتناب از سفر به ارتفاعات، از استقرار در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و نیز تردد از بستر دره‌ها جدا خودداری گردد و از هرگونه استقرار جلوگیری به‌عمل آید. 

معاون اداره کل هواشناسی استان تهران افزود: همچنین عدم جابه‌جایی عشایر کوچ رو در ارتفاعات و استقرار در مناطق امن، جمع آوری دام‌ها از حاشیه رودخانه‌ها، عدم استقرار تجهیزات و ماشین آلات در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها توصیه می‌شود.

غلامی در پایان، تصریح کرد: پاکسازی کانال‌ها و آبراهه‌ها و دهانه پل‌ها نیز از اقداماتی است که در هنگام وقوع این مخاطره جوی توصیه می‌شود. همچنین با توجه به خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا به‌ویژه در نواحی غربی، مرکزی و نیمه‌جنوبی استان ناشی از وزش باد شدید و خیلی شدید طی بازه مذکور، از ترددهای غیر ضروری خودداری گردد و استحکام سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی، عدم استقرار در نواحی مرتفع و آمادگی دستگاه‌های اجرایی امدادرسان در دستور کار قرار گیرد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: پیش بینی هوای تهران وزش باد شدید رگبار باران هواشناسی استان استان تهران وزش باد بر ساعت ثبت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۶۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان تهران تا کی بارانی است؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ بر پایه بررسی نقشه‌های پیش یابی و واکاوی الگوهای همدیدی پیرو هشدار شماره ۹ سطح زرد ۱۲ اردیبهشت، آسمان استان تهران تا فردا ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد شدید، بارش باران، گاهی رگبار و تندر و آذرخش پیش بینی می‌شود و بارش تگرگ در نقاط مستعد دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید؛ باران در بیشتر استان‌ها/ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه

از ظهر فردا با تداوم وزش باد، به تدریج کاهش ابر و تا پایان یکشنبه آسمانی صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می شود.

همچنین با گذر موجی دیگر از بامداد دوشنبه تا سه شنبه شب، آسمان استان نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعت ها وزش باد شدید و رگبار باران، گاهی تندر و آذرخش و در پاره‌ای نقاط باد و گرد و خاک و کاهش دید مورد انتظار است.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان تهران فردا (۱۵ اردیبهشت) ابری و بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق از بعدازظهر وزش باد شدید به تدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتی‌گراد و برای روز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با احتمال وزش باد شدید در شب افزایش ابر با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طبق این گزارش، فرودگاه امام خمینی (ره) و ورامین با بیشینه دمای ۲۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229330 برچسب‌ها هواشناسی

دیگر خبرها

  • میزان بارش باران در ۷۲ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد
  • هشدار مهم هواشناسی به تهرانی‌ها
  • هشدار هواشناسی برای وزش باد شدید و احتمال رگبار و رعدوبرق در تهران
  • هشدار وزش باد شدید در تهران
  • سامانه جدید بارشی در زنجان فعال می‌شود
  • بارش باران و وزش باد شدید در راه استان فارس
  • رگبار باران در ۲۱ استان ؛ امروز کدام مناطق بارش دارند؟ | ورود سامانه جدید از دوشنبه
  • آسمان تهران تا کی بارانی است؟
  • ثبت بیشترین بارش باران در ایستگاه در روستای انجیره آبدانان
  • صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در گیلان