Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: وظیفه همه ما خدمت به آستان رضوی است و اگر کاری انجام می‌دهیم خدمت به درگاه امام هشتم شیعیان است.

آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز (۶ مردادماه) در آیین تکریم و معارفه دبیر نمایندگی آستان قدس رضوی استان زنجان، با اشاره به ویژگی‌های والای امام رضا (ع)، عنوان کرد: بر همه خادمان رضوی واجب است که روایات این امام بزرگوار را حفظ کرده و در زندگی خود آن‌گونه که شایسته یک شیعه اهل‌بیت (ع) است، عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مسئولیت سنگین شیعه بودن در دنیای امروز، اظهار کرد: مسئولیت سنگینی بر دوش ما وجود دارد و آن اینکه ما نمایانگر سیره معصومین و امامان هستیم و اگر رفتار ما منطبق بر سیره این بزرگواران نباشد، موجب بدگمانی مردم خواهد شد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به یکی از روایات به جای مانده از امام رضا (ع)، تصریح کرد: امام هشتم در یک جمع از پیروان و شاگردان خود فرمودند: «رحمت بر بنده‌ای که علوم ما را احیا و حفظ کند و مانع فراموشی آن شود و به دیگران انتقال دهد» و این روایت بیانگر اهمیت ادامه سیره زندگی امامان است.

این مسئول با اشاره به روایتی دیگر از امام صادق (ع)، بیان کرد: امام صادق (ع) فرمودند مایه زینت ما باشید و نه عیب ما و این حدیث یعنی رفتار بنده شیعه و پیرو اهل‌بیت رسول‌الله نمایانگر رفتار امامان و پیامبران و این مسئولیت سنگینی است که ما باید بیاموزیم مطابق خواسته و زندگی این هدایت‌گران راه حق و حقیقت رفتار کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به رعایت اصول اخلاقی و انسانی در مسیر خدمت به آستان قدس رضوی، خاطرنشان کرد: بدخلقی و کج‌خلقی در این خانه متبرک مجاز نیست و همه ما و به خصوص خادمان باید متعهد باشند و در راه خدمت به درستی رفتار کنند و مخصوصا دچار غرور و تکبر نشوند، زیرا این افتخاری که خداوند بر دوش آن‌ها قرار داده تا در خدمت محبان و زوار امام رضا (ع) باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری زنجان امام رضا ع استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۶۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت:  در حوزه معاونت بهداشتی با توجه به رایگان بودن خدمات در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، ۹۰۷ نفر جدید؛ دارای مشکلات روانپزشکی شناسایی شدند که برای این افراد سه هزار و ۴۰۰ خدمت روانشناختی توسط روانشناسان مراکز خدمات جامع سلامت ارائه شده است.

دکتر محمد سالاری افزود: با توجه به اهمیت ارتقای سواد سلامت روان و تاثیر آن بر بهزیستی و کیفیت زندگی انسان ها برای حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر آموزش انفرادی و برای بیش از ۱۰ هزار نفر به صورت گروهی جلسات آموزشی مهارت های زندگی، مهارت های فرزندپروری، نوجوان سالم و خودمراقبتی توسط روانشناسان معاونت بهداشتی برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در مرکز مشاوره مبتنی بر سبک اسلامی– ایرانی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه حدود ۲ هزار خدمت روانشناختی، روانپزشکی، مددکاری، تحصیلی و آموزشی برای هزار و ۶۶۵ دانشجوی مراجعه کننده به این مرکز ارائه شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: مرکز آموزشی درمانی واسعی به عنوان تنها بیمارستان دارای بخش روانپزشکی در غرب خراسان رضوی، با ۴۶ تخت فعال شامل ۲ بخش مجزای روانپزشکی زنان و مردان، در زمینه بستری بیماران روانپزشکی خدمت رسانی می کند.

دکتر سالاری افزود: در سال گذشته هزار و ۶۶۰ بیمار در این ۲ بخش بستری و از خدمات روانپزشکی بهره مند شده اند که تمامی این خدمات برای تسریع در روند درمان اختلالات، افزایش مهارتها و کاهش احتمال عود بیماری صورت گرفته است.

به گفته وی در بیمارستان فوق تخصصی حشمتیه سبزوار نیز خدمات روانشناختی و سلامت معنوی به بیماران بستری در بخش‌های مختلف از جمله اطفال و قلب با تشخیص و درخواست پزشک ارائه می شود و در کلینیک ویژه دانشگاه نیز سه هزار و ۳۸۲ بیمار به صورت سرپایی از خدمات روانپزشکی بهره برده اند.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • مسیر میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم مسدود است
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند
  • روایت سیمین دانشور از دیدار با امام خمینی(ره)
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی
  • اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت در گیلان