Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر کار گفت: از وضعیت اماکن ورزشی و تفریحی کارگران در استان‌ها راضی نیستیم و اعتقاد داریم این اماکن به جای نظارت رها شده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمد چکشیان در گردهمایی با فعالان اجتماعی، فرهنگی و ورزشی استان قزوین که بعدازظهر امروز در سالن جلسات اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: از وضعیت اماکن ورزشی و تفریحی کارگران در استان‌ها راضی نیستیم و اعتقاد داریم این اماکن به جای نظارت رها شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بسیاری از قرادادهای واگذاری اماکن ورزشی کارگران با نرخ بسیارکمی منعقد شده و در واقع انعقاد این قردادها فقط فقط به کام پیمانکاران است و حقوق کارگران در این حوزه تأمین نشده و کارگران ما نتوانستند از ظرفیت این اماکن ورزشی برای پر کردن اوقات فراغت و تقویت شادابی و نشاط خود بهره ببرند.

چکشیان با یادآوری اینکه 300 فضا و مجموعه ورزشی کارگری در استان‌ها داریم، ادامه داد: باید مدیریت اماکن ورزش کارگران در استان‌ها متحول شود و در این راستا لازم است که از تمدید قراردادهای بعضی از پیمانکاران جلوگیری شده و در جاهایی هم که لازم است قراردادهای موجود فسخ شده و مدیریت این اماکن به افراد شایسته واگذار شود.

وی با تأکید بر اینکه این اماکن برای ورزش و تفریح کارکنان ایجاد شده‌اند،تصریح کرد: بنابراین مدیران کل کار استان‌ها نباید این فضاهای ورزشی را به حیاط خلوت و مکانی برای درآمدزایی خود تبدیل کنند. در ضمن این فضاهای ورزشی باید از نظر درآمدی خودکفا شوند و باید وابستگی خود را به اعتبارات و بودجه‌های دولتی قطع کنند.

نظام مسائل اجتماعی، فرهنگی و ورزشی وزارت کار تدوین شد

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود از تدوین نظام مسائل اجتماعی، فرهنگی و ورزشی این وزارت‌خانه خبر داد و گفت: در این طرح 40 مسئله و مطالبه راهبردی حوزه‌ اجتماعی، فرهنگی و ورزشی را از بین 100 مسئله اولیه شناسایی کردیم که این مسائل رویکرد برنامه‌های ما در این حوزه را مشخص می‌کند.

چکشیان افزود: بر مبنای همین نظام مسائل هم برنامه راهبردی 3 ساله معاونت اجتماعی و فرهنگی وزارت کار را تهیه کردیم و البته از همه نخبگان این حوزه می‌خواهیم که برای اصلاح و تکمیل این برنامه نقطه‌نظرات خود را از طریق معاونت‌های اجتماعی ادارات کل کار استان‌ها برای ما ارسال کنند و اطمینان داشته باشند که از نظراتشان بهره خواهیم گرفت.

تشکیل کارگروه اقتصاد ورزش کارگری در استان قزوین

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین هم در این گردهمایی از تشکیل کارگروه اقتصاد ورزش کارگری در استان خبر داد و گفت: در این کارگروه تلاش می‌کنیم از ظرفیت واحدهای تولیدی و صنعتی برای کمک مالی به واحدهای ورزش کارگری استفاده کنیم و کارخانجات و صنایع را ملزم به ایجاد سالن‌های ورزشی برای کارگران خود کنیم.

عین‌الله کشاورز ترک با اشاره به اجرای طرح پایش فعالیت‌های ورزشی کارگران و مدیران صنایع اضافه کرد: اجرای این طرح نشان داد که کارگران و مدیران تولیدکننده ما از نظر وضعیت ورزشی و آمادگی جسمانی در شرایط خوبی به‌سر نمی‌برند و به همین خاطر باید واحدهای تولیدی را ملزم به برگزاری برنامه‌های ورزشی در طول هفته کنیم.

وی ادامه داد: متأسفانه در استان قزوین بالاترین اعتبارات به بخش درمان و سلامت اختصاص می‌یابد و برای ورزش که از ایجاد بیماری‌های پیشگیری می‌کند، کمترین بودجه را درنظر می‌گیرند. ضمن اینکه در استان قزوین طرح جامع سلامت داریم، اما هیچ مسئولی به دنبال تعریف طرح جامع ورزش همگانی نیست و این رویکرد باید تغییر کند.

رئیس هیئت ورزش کارگری استان اصفهان در مجمع فوق‌العاده برکنار شدپیوند ورزش روستایی، عشایری، سنتی و بازی‌های بومی محلی با ورزش کارگریتوسعه زیرساخت‌های ورزش کارگری حمایت مجموعه‌های صنعتی را می‌طلبد/ فعالیت 10هزار ورزشکار در ورزش کارگری اصفهان

کشاورز ترک یادآور شد: در حوزه ورزش همگانی شاهد این هستیم که هیچ توجهی به ظرفیت‌های جامعه کارگری نمی‌شود و در این حوزه بیشتر ورزش‌های گران‌قیمت و لاکچری مورد حمایت قرار می‌گیرند که در بین کارگران ناشناخته مانده‌اند. بنابراین ورزش همگانی بر خلاف نامش در استان قزوین چندان همگانی نیست.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین اخبار کارگران ورزش ایران وزارت کار استانداری قزوین اخبار کارگران ورزش ایران وزارت کار استان قزوین فرهنگی و ورزشی اماکن ورزشی ورزش کارگری استان ها اماکن ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۶۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد

محمد مهدی نیکونژاد عضو شورای اسلامی شهر یزد  و عضو هیات مدیره سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد گفت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد علی رغم اقدامات درخشانی که در برگزاری رویداد‌های ورزشی به خصوص در برگزاری المپیاد‌های ورزشی محلات، انجام می‌دهد، انتظار می‌رود در مدیریت اماکن ورزشی متعلق به شهرداری به ویژه زمین‌های ورزشی احداث شده در محلات شهر نیز، با برنامه ریزی درست و مناسب به صورت فعال و جدی عمل کند.

او افزود: ضرورت دارد سالن‌ها و اماکن ورزشی سرپوشیده و روباز شهرداری از حالت تعطیلی خارج و برای استفاده عموم مردم و به خصوص جوانان شهر مهیا شود.

نیکونژاد ادامه داد: شهرداری یزد با تدوین آیین نامه‌ای اجرایی، اماکن ورزشی در اختیار خود را طی فرایندی قانونی و یکپارچه به افراد دلسوز و متعهدی که از سوی معتمدین و هیأت امنای مساجد محله معرفی می‌شوند، تحویل دهد و ضمن آموزش افراد معرفی شده جهت تصدی مدیریت اماکن ورزشی با در نظر گرفتن موارد قانونی، در صدد دریافت سود از این اماکن نبوده و آن‌ها را به صورت درآمد هزینه‌ای اداره کند و نظارت مستمر بر مدیریت و بهره برداری و فرایند حفظ و نگهداری از آن اماکن را داشته باشد.

عضو شورا خاطرنشان کرد: امید است در اولین فرصت سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری یزد با راه اندازی سامانه اینترنتی ضمن معرفی اماکن ورزشی خود، این امکان را برای متقاضیان فراهم آورد تا بتوانند نسبت به رزرو سالن به صورت سیستمی و شبکه‌ای اقدام و در زمان مشخص از آن استفاده نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج شود
  • فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد
  • واکنش عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: تورم ۱۲۶ درصد بالا رفت، حقوق ۱۱۹ درصد
  • ۵ نفر از کارگران نمونه البرز تجلیل شدند
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • ابراز امیدواری مدیرکل ورزش استان برای افزایش سهمیه‌های المپیکی
  • وزیر ورزش و جوانان: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم
  • وزیر ورزش: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم
  • خبر خوش وزیر ورزش درباره سربازی ورزشکاران
  • توضیح وزیر ورزش در مورد معافیت و قانون استخدامی ورزشکاران