Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت از تطابق بیش از ۹۰ درصدی سامانه تیتک با HIS بیمارستان ها، تصویب آیین نامه صندوق بیماری های خاص در هیأت دولت، پذیرش تمامی واکسن های ایرانی در سفر اربعین و همچنین تداوم اختصاص ارز ترجیحی به تجهیزات و ملزومات پزشکی خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکی از دلایل موفقیت در اجرای طرح دارویار را برخورداری از  سیستم مکانیزه هوشمند و دقیق در سامانه های کنترلی دانست و گفت: قیمت گذاری ها ابتدا در کمیسیون مشترک انجام و سپس با استفاده از سامانه های کنترلی، امکان نظارت بر قیمت های یکسان در همه نقاط کشور فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تطابق بیش از ۹۰ درصدی سامانه تیتک با HISهای بیمارستانی خبر داد و گفت: در طرح دارویار باید تطابق سامانه تیتک با HISهای بیمارستانی صورت می گرفت که این هماهنگی در بیمارستان ها ایجاد شده و اکنون بیش از ۹۰ درصد سامانه متمرکز هوشمند تیتک با HIS ها مطابق است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: این هماهنگی در یکسان سازی  و کنترل قیمت دارو در کل کشور تاثیر گذار است. 

عین اللهی همچنین درباره نقش حوزه بهداشت در اجرای طرح دارویار گفت: حوزه بهداشت از اعتبار خارج از بیمه ها استفاده می کند و داروهای مورد نیاز خانه‌های بهداشت که شامل داروهای مکمل و فهرست مشخصی از اقلام دارویی  است؛  از  طریق سیستمی خارج از طرح دارویار  تحت پوشش قرار دارد. 

وزیر بهداشت همچنین از تصویب آیین نامه صندوق بیماری های خاص در جلسه روز چهارشنبه هیأت دولت خبر داد و گفت: یکی از کارهای  بزرگ دولت سیزدهم، این است که برای بیماران خاص، پوشش حمایتی خاصی در نظر گرفته است. 

وزیر بهداشت با بیان این که بیماران خاص نباید دغدغه هزینه دارو و تجهیزات مورد نیازشان را داشته باشند؛ افزود: امسال، مجلس شورای اسلامی، ۵ هزار میلیارد تومان بودجه برای  بیماران خاص در نظر گرفته و ما  باید در قالب صندوق مشخص و ساختار  منسجم،  هزینه های  این بیماران را تامین کنیم.

عین اللهی تاکید کرد: در هیأت دولت، آیین نامه  این صندوق  به تصویب رسید و با این مصوبه و بودجه ای که در نظر گرفته شده  امیدواریم  خدمات رسانی ویژه به بیماران خاص افزایش و ارتقا یابد. 

وی افزود: برای بیماران خاص وضعیت ویژه و خدمات متناسبی برقرار می‌شود تا دارو و تجهیزات مورد نیاز خود را در کمترین زمان و به آسانترین روش دریافت کنند. 

عین اللهی در بخش دیگری از سخنان خود تمامی واکسن های ایرانی زائران اربعین را مورد قبول کشور عراق دانست و گفت: در نشستی که با وزیر بهداشت و نخست وزیر عراق داشتم، اذعان داشتند که همه واکسن های تولید ایران را به عنوان واکسن مجاز می شناسند و بنابراین زائران در سفر اربعین مشکلی نخواهند داشت.

وی افزود: با توجه به این که شمار بسیاری از افراد از کشورهای مختلف در مراسم اربعین شرکت می کنند،  توصیه به زائران اربعین کشورمان این است که در مدت زمان باقی مانده ، واکسن یادآور را  تزریق کنند.

وزیر بهداشت در تکمیل سخنان خود با بیان اینکه میزان واکسیناسیون در  کشورمان در حد بالایی است، تصریح کرد: حدود ۹۶ درصد از مردم یک مرحله واکسن و ۸۶ درصد دو مرحله از واکسن را دریافت کرده اند. 

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، عین اللهی از ادامه تخصیص  ارز ترجیحی به تجهیزات و لوازم مصرفی پزشکی خبر داد و گفت: دلیل اصلی تبدیل ارز ترجیحی به ارز آزاد جلوگیری از قاچاق بود.  به همین دلیل سعی کردیم  تولیدکنندگان داخلی را تشویق کنیم و مابه‌التفاوت قیمت‌ها را به بیمه بدهیم تا بیمه ها به مردم پرداخت کنند و یارانه به طور مستقیم  به مردم داده شود.

وزیر بهداشت با بیان این که موارد مصرف تجهیزات و لوازم مصرفی پزشکی در مراکز  درمانی کاملا مشخص است، از تداوم اختصاص ارز ترجیحی به  این محصولات خبر داد و افزود: در  روند تخصیص ارز به تجهیزات پزشکی تغییری ایجاد نشده  و به انواع لوازم مصرفی پزشکی مانند پروتزها، لنزهای داخل چشمی و حلزون‌های شنوایی  ارز ترجیحی همچنان اختصاص داده می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طرح دارویاری واکسن کرونا اربعین 1401 همه باهم علیه کرونا کروناویروس بیماریهای خاص ارز ترجیحی طرح دارویار وزیر بهداشت بیماران خاص عین اللهی آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۶۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از پیشگیری ۴۰ درصدی پوسیدگی دندان دانش‌آموزان با ماده وارنیش فلوراید خبر داد.

حامد جز جلالیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به انجام طرح کشوری فلورایدتراپی دانش‌آموزان در سطح مدارس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور افزود: با تامین ۶۳ هزار وارنیش فلوراید برای دانش‌آموزان ابتدایی ۶ تا ۱۲سال این طرح در سطح مدارس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور آغاز شده است.

وی بیان کرد: با تامین و دریافت وارنیش فلوراید از وزارت متبوع، توزیع وارنیش در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت چهار شهرستان (نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه) تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور آغاز شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور  ادامه داد: این طرح به صورت رسمی از هفته اول اردیبهشت‌ماه تمامی بهورزان و مراقبین سلامت با مراجعه به مدارس و با نظارت مستقیم تمامی مراقبین ناظر مراکز و حضور دندانپزشک مراکز خدمات جامع سلامت در مدارس تحت پوشش به صورت روزانه انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: هدف از طرح وارنیش فلورایدتراپی دانش‌آموزان، آموزش بهداشت دهان و دندان به دانش‌آموزان، معاینات مستمر دندانپزشکی و کاهش ۴۰ درصدی پوسیدگی‌ دندان دانش‌آموزان توسط ماده وارنیش فلوراید است.

دو واکسن به برنامه واکسیناسیون متداول کودکان در نیشابور اضافه می‌شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در ادامه اظهار کرد: همزمان با آغاز هفته جهانی ایمن‌سازی ۲۴ تا ۳۰ آوریل مصادف با ۵ لغایت ۱۱ اردیبهشت‌ماه دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس به برنامه واکسیناسیون متداول کشوری کودکان اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه واکسن پنوموکوک به شکل تزریقی و واکسن روتا به صورت خوراکی است، ادامه داد: واکسن پنوموکوک مهمترین راه پیشگیری از بیماری های عفونی ناشی از این میکروب از جمله عفونت ریه، عفونت مغزی یا مننژیت، عفونت گوش، قلب، خون، استخوان و سینوزیت است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اذعان کرد: سالیانه از حدود ۵۰ هزار عفونت‌ شدید پنوموکوکی با تزریق واکسن پنوموکوک پیشگیری می‌شود که کاهش مصرف آنتی بیوتیک و کاهش بروز  مقاومت آنتی بیوتیکی را در پی دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه کمیته کشوری ایمن‌سازی این واکسن در سنین ۲ ، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود در خصوص واکسن روتا گفت: واکسن روتاویروس نیز که از اسهال‌های شایع در کودکان پیشگیری می‌کند  به صورت خوراکی در سه نوبت ۲، ۴ و ۶ ماهگی مصرف می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان تصویب شد
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند