Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر نظارت بر نمایش فیلم سازمان سینمایی، اعلام کرد: فیلم های «جنگ جهانی سوم» و «بی رویا» برای حضور در جشنواره های جهانی مشکلی نداشته اما «شب داخلی دیوار» اخیرا درخواست مجوز داده و هنوز بازبینی نشده است.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، روح الله سهرابی مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم، در خصوص حضور فیلم های ایرانی راه یافته به جشنواره ونیز و وضعیت پروانه نمایش آن‌ها، افزود: پس از هر بار حضور فیلم ها در جشنواره های بین‌المللی، اغلب حرف و حدیث هایی پیرامون وجود یا عدم وجود مجوز نمایش فیلم در جشنوارها و محافل بین‌المللی مطرح می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنده قبلا هم گفته ام، نفس حضور در جشنواره و افتخارآفرینی سینمای ایران نه تنها هیچ منع و مشکلی ندارد بلکه ارزشمند و باعث خوشحالی دست اندرکاران عرصه فرهنگ و هنر و به ویژه سینما است و می‌تواند موجب بالندگی و رشد آن شود. اما موضوع از لحظه ای پیچیده و مشکل دار می شود که یک فیلم بدون طی مراحل قانونی و پیش از اقدام به دریافت مجوزهای لازم، در جشنواره ها شرکت می‌کند. چنانکه در آیین نامه مربوط به نمایش آثار سینمایی آمده ، فیلمها برای حضور در جشنواره ها یا هر فضای نمایشی الزاما باید پروانه نمایش داشته باشند. بنابراین هرگونه تخطی از این امر تبعات سنگین و جریمه های خاصی را در پی خواهد داشت.

به گفته وی، در بین فیلم های ایرانی حاضر در جشنواره ونیز، دو «فیلم جنگ جهانی سوم» و «بی رویا» مشکلی برای حضور در جشنواره ها ندارند چرا که از چندماه پیش درخواست خود را ثبت کرده و در تعامل با سازمان سینمایی و شورای پروانه نمایش پیش رفته‌اند. اما فیلم «شب داخلی دیوار » به کارگردانی وحید جلیلوند جهت اخذ پروانه نمایش دیرتر اقدام کرده و طبق اعلام تهیه‌کننده با توجه به آماده نبودن فیلم، نسخه نهایی را ارائه نداده است.

سهرابی خاطرنشان کرد: با توجه به اطلاعیه های مداوم و مصاحبه ریاست محترم سازمان مبنی بر ضرورت رعایت قوانین نمایش فیلم ها و شرکت در جشنواره ها، لازم است این فیلم یا هر فیلم دیگر مراحل قانونی حضور در جشنواره های بین الملی را طی کنند.

وی اضافه کرد: به نظر بنده تبعات و خسارت های عدم تمکین به قوانین موجود و مصوب و تخلف در نحوه ی عرضه ی آثار، حتما بیشتر از دستاورد احتمالی حضور در یک یا چند جشنواره خواهد بود.

مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم توصیه و تاکید کرد: فیلمسازان محترم از ارائه و نمایش فیلم خود در محافل و جشنواره ها، پیش از اخذ مجوز لازم جدا خودداری کنند تا تعاملی که سازمان سینمایی با سینماگران در پیش گرفته است، خدشه‌ دار نشود.

سهرابی گفت: البته فیلم دیگری که از ایران در جشنواره مذکور حضور دارد (خرس نیست به کارگردانی جعفر پناهی) اساسا پروانه ساخت یا شناسنامه ای ندارد که بخواهم درباره آن اظهارنظر کنم و از شواهد پیداست بیشتر نمایش یک سیاسی بازی است تا حضور یک فیلم سینمایی.

به گزارش ایسنا، روز گذشته اسامی فیلم‌های راه یافته‌ به بخش‌های مختلف جشنواره ونیز اعلام و مشخص شد که چهار فیلم از فیلمسازان ایرانی در این رویداد پذیرفته شده‌اند. پس از آن با توجه به ماجراهایی که برای فیلم «برادران لیلا» ساخته سعید روستایی بعد از حضور در جشنواره کن رخ داد و فیلم به دلیل نمایش بدون مجوز توقیف شد، گمانه‌زنی‌هایی درباره تکرار این اتفاق مطرح شده است.

تماشاخانه ببینید| رو در رو کردن دو زنی که در «بی آر تی» سر حجاب دعوا کردند ببینید | واکنش شگفت‌انگیز گیاه گوشت‌خوار به فلفل تند فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: حضور در جشنواره ها سازمان سینمایی پروانه نمایش جشنواره ونیز نمایش فیلم فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۶۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دیدار از نخستین نمایشگاه ملی قرآن در افغانستان اظهار داشت حضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سید روح الله حسینی» رایزن فرهنگی ایران در کابل در بازدید از نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان، با اشاره بر اشتراکات زبانی، تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، نژادی و زبانی بین ایران و افغانستان تصریح کرد، در این نمایشگاه یکی از بارزترین نقاط اشتراک دو کشور که قرآن کریم است، به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: حضور پررنگ گروه‌های قرآنی و قاریان ایرانی در این نمایشگاه که جلوه دیگری از نزدیکی بیش از پیش ایران و افغانستان را به نمایش گذاشت، نویدبخش شروع تازه‌ای از وزش نسیم روح‌بخش قرآن در دوره حاکمیت جدید، به عنوان ریسمان مستحکم الهی بین دو کشور ایران و افغانستان خواهد بود.

حسینی ادامه داد: این امیدواری اکنون به‌وجود آمده که نمایشگاه قرآن شروعی پربرکت برای استمرار نمایشگاه‌های دیگر در ولایات مختلف افغانستان باشد.

افغانستان| با عمل به قرآن ملت سرافراز باقی می‌مانیمگشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان

نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان، عصر چهارشنبه(12 اردیبهشت 1403) با حضور فرهنگیان، اساتید حوزه و دانشگاه و شماری از مقام‌های حکومتی در کابل گشایش یافت.

این نمایشگاه با شعار «جامعه افغانی، تربیت قرآنی» به مدت هفت روز از ساعت 10 صبح الی 4 بعدازظهر آغاز به کار کرده است. در این نمایشگاه 25 غرفه قرآن کریم و آثار مرتبط با آن به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • راهیابی ۴ فیلم ایرانی به جشنواره مستقل کالیفرنیا
  • حضور 3 فیلم کوتاه ایرانی در یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • بازدید رایزن فرهنگی ایران در کابل از نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • حضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت
  • چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم پکن
  • «هفت» از امشب روی آنتن می رود /موضوع سینمای‌ جنایی
  • «هفت» از امشب راهی آنتن تلویزیون می‌شود + ساعت پخش
  • «هفت» از امشب راهی آنتن می‌شود/ بررسی موضوع جنایی