Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@17:12:52 GMT

سازمان ملل: ترکیه به حاکمیت عراق احترام بگذارد

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۰۷۲۴۷

سازمان ملل: ترکیه به حاکمیت عراق احترام بگذارد

آفتاب‌‌نیوز :

فرحان حق، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس خبری گفت: ما بر اهمیت احترام به حاکمیت و یکپارچگی خاک عراق تاکید داریم. هرگونه اقدامی که می‌تواند آن را برهم زند برای ما نگران کننده خواهد بود.

به گزارش روسیا الیوم، ترکیه در آوریل گذشته از آغاز عملیات نظامی موسوم به "قفل پنجه" علیه یگان‌های حزب کارگران کردستان در استان دهوک عراق خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت عراق نیز عملیات نظامی ترکیه را محکوم کرد و حضور نظامی آنکارا در خاک این کشور را غیر قانونی دانست.

از سوی دیگر، وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای در خصوص حمله روز چهارشنبه به کنسولگری این کشور در موصل عراق گفت، عاملان این حمله دیر یا زود مجازات خواهند شد.

این وزارتخانه بر" آمادگی آنکارا برای همکاری با برادران عراقی در مبارزه با تروریسم و امنیت مرزها" تاکید کرد.

همچنین اسپوتنیک اعلام کرد، یک سرباز ترکیه روز گذشته در اثر اصابت به دلیل انفجار بمب در عملیات قفل پنجه در شمال عراق کشته شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سازمان ملل عراق ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۷۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد الصحاف» سخنگوی جنبش حقوقی مردمی عراق تاکید کرد طرف آمریکا از گروهک‌های تروریستی برای تضمین منافع خود در عراق حمایت می‌کند.

وی در ادامه افزود: آمریکا از هر راهی که شده تلاش می‌کند از باقی مانده تشکیلات تروریستی داعش در عراق به عنوان بهانه‌ای برای طولانی کردن حضور خود در این کشور محافظت کند.

الصحاف اضافه کرد: موضع آمریکا، تداوم حضور نظامی در عراق برای تضمین منافع خود در این کشور و منطقه به ویژه خلیج فارس است.

وی بیان کرد: حضور آمریکا در عراق غیر قانونی بوده و باید از طریق کانال‌های قانونی و دیپلماتیک بر اساس یک جدول زمانی مشخص به پایان برسد.

هادی قبیسی نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی روز گذشته تاکید کرد که آمریکا برای احیا و فعال سازی گروهک‌های تکفیری با هدف باقی ماندن در منطقه تلاش می‌کند.

وی افزود: این کشور از داعشی ها در تونس برای منفجر کردن مسجدهای شیعیان در کویت استفاده کرد. آمریکایی‌ها همچنین از عناصر داعشی در سوریه به نفع خود استفاده کردند.

قبیسی اضافه کرد: آمریکا به خوبی از شکست راهبرد خود در جنگ غزه و پیشروی‌های محور مقاومت در منطقه از طریق هدف گرفتن مستقیم رژیم صهیونیستی خبر دارد. این کشور می‌داند که حساسیت‌های مذهبی و فرهنگی در جهان اسلام به دلیل همبستگی میان گروه‌های مختلف حول محور حمایت از مقاومت فلسطین کمرنگ شده است.

کد خبر 6090762

دیگر خبرها

  • نافرمانی ده‌ها نظامی صهیونیست از مشارکت در عملیات علیه رفح
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • جزئیات سناریوی رژیم‌صهیونیستی برای حمله به رفح
  • اسرائیل : در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • ۲ ژنرال صهیونیست: حمله به رفح خطرناک‌تر از تمام عملیات‌های ارتش در نوار غزه است
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • بیانیه مقامت عراق درباره حمله به هدفی «حیاتی» در حیفا