Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کشور گفت: گردشگری بستر رونق صنایع‌دستی است و یکی از مزیت‌های صنایع‌دستی استفاده در گردشگری و جهانگردی است. - اخبار استانها -

محمد حسین صوفی  ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از مشهدمقدس در حاشیه بازدید از یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی مشهد اظهاراشت: یکی از دلایلی که گردشگران به ایران سفر می‌کنند این است که از آثار صنایع‌دستی ایران بازدید و خریداری کنند و آنها را در موزه‌ها نگهداری یا در منازل خود استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای رونق گردشگری و صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل ادغام سازمان صنایع‌دستی با میراث‌فرهنگی و ایرانگردی و جهانگردی نیز این بود که مجموعه‌ای ایجاد تا میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی را برای رونق گردشگری تمشیت کند.

صوفی با بیان اینکه توجه به صنایع‌دستی موجب رونق اقتصادی خواهد شد، یادآور شد:نوجه به صنایع‌دستی در کنار نفت و جهانگردی سومین اقتصاد کشور است و می‌طلبد که بیشتر از گذشته به صنایع‌دستی توجه کنیم که برگزاری این نمایشگاه و معرفی صنایع‌دستی و هنرمندان صنایع‌دستی، اقداماتی در این زمینه است.

معاون وزیر میراث فرهنگی: حفظ و صیانت از صنایع دستی باید در اولویت برنامه‌ها باشدچه موانعی "صادرات صنایع دستی" را قفل کرده است؟!گزارش| چرا شهرک تخصصی صنایع دستی در زنجان وجود ندارد؟ / امیدواریم اوایل سال آینده مشکلات برطرف شود

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی تصریح کرد:باید از مردم بخواهیم به جای استفاده از آثار مصنوعی دیگر کشورها از آثار صنایع‌دستی خودمان استفاده کنند.

صوفی با اشاره به ابتکار خراسان رضوی در استفاده از صنایع‌دستی در هتل‌ها، اظهار کرد:با ابتکار خراسان رضوی قرار است در هتل‌ها اتاقی با نام اتاق ایرانی وجود داشته باشد که تجهیزات و وسایل مصرفی در آن اتاق از صنایع‌دستی و تولیدات هنرمندان ایرانی استفاده شود، که این اتاق به صورت  نمایشگاه صنایع‌دستی به نمایش گذاشته شده است.

اتاق ایرانی مهمان ویژه نمایشگاه سراسری صنایع مشهد

 حسین امیرکلالی ،رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد نیز اظهارداشت: با هدف معرفی پتانسیل‌های صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی فضایی با عنوان اتاق ایرانی در  یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی برپا شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد افزود: این اتاق 24 مترمربع است و بیشتر تجهیزات و امکانات تولیدات صنایع‌دستی است.

کلالی با اشاره به این‌که هدف از برپایی اتاق ایرانی در نمایشگاه صنایع‌دستی خراسان به تصویر کشیدن امکان استفاده بیشتر از هنرهای‌سنتی در تجهیزات هتلی است، تصریح کرد: اتاق ایرانی با مشارکت بخش خصوصی ایجاد شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد ابراز امیدواری کرد: با تصویر کشیدن این مدل و نمونه عینی، مدیران هتل‌ها و واحدهای اقامتی با ظرفیت ویژه صنایع‌دستی در تجهیزات هتلی بیشتر آشنا شده و از آن برای تجهیز اماکن اقامتی خود بهره‌مند شوند.

یازدهمین نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی خراسان رضوی از چهارم  تا پایان روز هفتم مردادماه جاری از ساعت 16 لغایت 22 در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد پذیرای بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام/282

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس گردشگری و صنایع دستی صنایع دستی مشهد صنایع دستی صنایع دستی میراث فرهنگی صنایع دستی اتاق ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۷۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پای پیشکسوتان صنایع دستی به ارگ کریم‌خانی شیراز باز شد

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از واگذاری ۵ اتاق در عمارت ارگ کریم خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع دستی و هنرهای سنتی این استان خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی امروز، ۸ اردیبهشت در مراسمی که به منظور واگذاری تعدادی از اتاق‌های ارگ کریم خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع دستی و هنرهای سنتی این استان برگزار شد، گفت: در راستای حمایت، توسعه، ترویج و آموزش صنایع دستی این اقدام صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵ اتاق از ارگ کریم خانی به اساتید دارای نشان درجه یک صنایع دستی اختصاص یافته است، تاکید کرد: چنانچه صنایع دستی حمایت شوند زمینه برای توسعه اقتصاد و اشتغال فراهم خواهد شد.

ثابت اقلیدی از مهم‌ترین اهداف چنین اقدامی را گردهمایی هنرمندان در یک مکان و معرفی آن‌ها تولیدات فاخرشان به بازدیدکنندگان و گردشگران عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه ارگ کریم‌خانی یکی از جاذبه‌های اصلی و پربازدید کننده‌ترین گردشگری شیراز است حضور هنرمندان صنایع دستی در این مکان تاثیر بسزایی در معرفی و عرضه محصولات صنایع دستی فاخر استان دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • حضور ۲ هزار بازرگان خارجی و ۸۰ کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران
  • پای پیشکسوتان صنایع دستی به ارگ کریم‌خانی شیراز باز شد
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است