Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- بانک مرکزی ترکیه پیش‌بینی تورم سالانه خود را در پایان سال از 42.8 درصد سه ماه پیش به 60.4 درصد افزایش داد و بر اساس بررسی گزارش تورم فصلی، شهاب کاوچی اوغلو، رئیس بانک، میانگین پیش‌بینی خود برای پایان سال 2023 را از 12.9 درصد به 19.2 درصد افزایش داد.

به گزارش سرویس اقتصادی آریا به نقل از رویترز؛نظرسنجی رویترز نشان داد که اقتصاددانان انتظار دارند تورم در پایان سال جاری به 70 درصد برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کاوچی اوغلو گفت که بانک به اقدامات خود برای مدیریت هرگونه تحول غیرعادی برای وام های تجاری و مصرفی که اخیراً کاهش یافته است، ادامه خواهد داد.

بانک مرکزی ترکیه با وجود افزایش هزینه های زندگی، نرخ بهره اصلی خود را در 14 درصد ثابت نگه می دارد.

ارائه سه‌ماهه بانک پیش بینی تورم سالانه حدود 90 درصد در پاییز را نشان داد، قبل از اینکه کاهش یابد. تورم ماه گذشته پس از یک سری کاهش غیرمتعارف نرخ بهره در سال گذشته و افزایش قیمت انرژی به 79 درصد نزدیک شد.

تحت فشار رئیس جمهور رجب طیب اردوغان برای محرک های پولی با وجود تورم در بالاترین حد در 24 سال گذشته، بانک مرکزی نرخ حدود 5 درصد را هدف قرار داده است و به طور مداوم فشارهای قیمتی را در دو سال گذشته کم اهمیت جلوه داده است.

کاوچی اوغلو گفت در حالی که تورم قیمت مصرف کننده در ماه ژوئن بالاتر از انتظارات باقی ماند، تورم اصلی چشم انداز مثبت تری را نشان داد و کاهش تقاضا در نیمه دوم سال کمک خواهد کرد.

او همچنین نسبت به کسری حساب جاری که امسال افزایش یافت، خوش بین بود. او گفت که با کمک درآمدهای گردشگری ترکیه که بسیار فراتر از انتظارات است، این تعادل زمانی بهبود خواهد یافت که قیمت جهانی کالاها به حالت عادی بازگردد.

لیر ترکیه در ساعت 0826 به وقت گرینویچ با اندکی کاهش به 17.925 رسید. نزدیک به پایین ترین سطح تاریخ است که در طول بحران ارزی دسامبر که ناشی از کاهش غیرمتعارف نرخ بهره بود،رسید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ترکیه تورم بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۷۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت لیر ترکیه امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

زی‌سان: قیمت لیر ترکیه امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳, در بازار ۱,۹۴۰ تومان است که نسبت به روز گذشته ۱۵ تومان (۰.۷۷ درصد) کاهش یافته است. هر واحد لیر ترکیه، روز گذشته با قیمت ۱,۹۵۵ تومان معامله می‌شد.

امروز لیر ترکیه در بازار آزاد مانند دیروز با کاهش قیمت روبرو بوده است، قیمت لیر ترکیه که دیروز با کاهش قیمت ۲۰ تومانی به ۱,۹۵۵ رسیده بود، امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۵ تومانی (۰.۷۷ درصد) به ۱,۹۴۰ رسید.

 بالاترین قیمت لیر ترکیه در ۲۴ ساعت گذشته ۱,۹۵۵ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۱,۹۴۰ تومان خرید و فروش می‌شد. قیمت فعلی لیر ترکیه نسبت به هفته گذشته ۳.۲۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین بهای هر واحد لیر ترکیه در شش ماه گذشته حدود ۵.۴۳ درصد افزایش یافته است.

tags # قیمت لیر ترکیه سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • بانک مرکزی آرژانتین، نرخ بهره را کاهش داد
  • قیمت لیر ترکیه امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بانک مرکزی آرژانتین نرخ بهره را به ۶۰ درصد کاهش داد
  • سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد
  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی
  • کاهش غیر منتظره نرخ تورم در حوزه پولی یورو /انتظارات بازار و بانک مرکزی اروپا
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی