Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-06@15:10:21 GMT

امدادرسانی به بیش از ۳۶۰۰ تن

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۰۷۵۲۰

امدادرسانی به بیش از ۳۶۰۰ تن

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در تشریح آخرین وضیت مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی از مرگ ۱۲ تن تاکنون در کشور خبر داد.

مهدی ولیپور در گفت‌وگو با ایران اکونومیست، درباره آخرین وضعیت عملیات امداد و نجات در کشور در مأموریت‌های سیل و آبگرفتگی اظهار کرد:‌ پس از اعلام هشدار سازمان هواشناسی، سازمان امداد و نجات امدادگران را در چهار استان جنوبی و همچنین برخی دیگر از استان‌ها که احتمال سیل در آن پیش‌بینی شده بود به حالت آماده‌باش درآورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سیلاب‌های اخیر ناشی از پدیده مانسون بوده است، گفت: مانسون نسیم‌های دریایی شدیدی است که در فصل تابستان منجر به بارندگی شدید و در پی آن جاری شدن سیلاب می‌شود. این پدیده را به خصوص در چهار استان جنوبی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و فارس شاهد بودیم.

ولیپور با بیان اینکه در پی هشدار هواشناسی بلافاصله بالگردهای امدادی در استان‌های در معرض خطر به حالت آماده‌باش درآمد، افزود: انبارهای امدادی نیز از نظر تجهیزات اسکان، اقلام زیستی و مواد غذایی در این استان‌ها تقویت شده و همچنین با استفاده از تجارب سال‌های قبل، پیش‌بینی لازم برای اختصاص اماکن اسکان اضطراری نیز در این استان‌ها در دستور کار قرار گرفت.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره خدمات امدادی ارائه شده از سوی این سازمان از ابتدای مردادماه تا به این لحظه اظهار کرد: در مجموع ۱۰ استان کشور شامل سیستان و بلوچستان، تهران، فارس، کرمان، هرمزگان، قم، سمنان، مازندران، یزد و آذربایجان شرقی تحت تأثیر سیل و آبگرفتگی قرار گرفته‌اند که در مجموع عملیات‌های امداد و نجات در ۳۶ شهرستان از این ۱۰ استان به اجرا درآمد.

ولیپور با بیان اینکه طی این مدت به ۳۶۶۷ نفر امدادرسانی شد، گفت: ۵۴۰ نفر نیز از سوی امدادگران به اماکن امن منتقل شده و از ۱۳۷ باب منزل مسکونی نیز عملیات تخلیه آب انجام شد.

وی ادامه داد: ۱۳۳۷ نفر نیز شامل ۶۳۳ نفر در استان سیستان و بلوچستان، ۳۰۶ نفر در استان فارس، ۱۴۹ نفر در استان قم، ۴۰ نفر در استان هرمزگان و ۹ نفر نیز در سایر استان‌ها اسکان اضطراری داده شدند.

ولیپور با بیان اینکه در پی این حوادث ۹ تن مسدوم و به مراکز درمانی منتقل شده‌اند، گفت: یک نفر از مسدومان در استان سیستان و بلوچستان و ۸ نفر در تهران بودند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره شمار جانباختگان این حوادث نیز گفت: در مجموع ۱۲ نفر در پی جاری شدن سیل در روزهای اخیر جان خود را از دست داده‌اند که پنج نفر از آن‌ها در استان سیستان و بلوچستان و ۷ نفر نیز در استان تهران بوده‌اند. همچنین ۱۴ نفر نیز مفقود هستند.

ولیپور افزود: در حال حاضر ۱۴۳۹ نیرو عملیاتی در قالب ۳۵۰ تیم عملیاتی و ۲۴۳ خودرو امدادی در حال امدادرسانی به متأثرین از سیل و آبگرفتگی در ۱۰ استان کشور هستند. سه فروند بالگرد امدادی نیز در این مأموریت‌ها به کار گرفته شده است.

وی درباره آمار فوت شدگان ناشی از سیل در تهران نیز گفت: این آمار تا به این لحظه هفت نفر است که شامل شش نفر در امام زاده داوود (ع) و یک نفر نیز در دماوند است.

رئیس سازمان امداد و نجات در توضیح بیشتر از آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل در استان تهران گفت: عمده‌ترین خسارت ناشی از سیل در منطقه امام زاده داوود (ع) بود که در حال حاضر ۱۰ تیم از سگ‌های جستجو به این منطقه اعزام شده و جستجوی ۱۴ مفقودی این حادثه ادامه دارد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: سیل و آبگرفتگی ، سیل تابستانی ، سیل امام‌زاده داوود

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سیل و آبگرفتگی سیل تابستانی سیل امام زاده داوود رئیس سازمان امداد و نجات سیستان و بلوچستان سیل و آبگرفتگی نفر در استان استان ها نفر نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۷۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد پژو با ستون پل در جاده خدابنده ۲ فوتی داشت

ایسنا/زنجان معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: برخورد پژو ۴۰۵ با ستون پل در جاده خدابنده _ کرسف منجر به فوت ۲ جوان شد.

داود مهرگان امروز (شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه) در جمع خبرنگاران گفت:  وقوع این تصادف در کیلومتر پنج قیدار به کرسف رخ داد که در این سانحه پژو ۴۰۵ با ستون پل برخورد کرده و ۲ سرنشین در دم جان باختند.

او با بیان اینکه نجات‌گران اقدام به رهاسازی ۲ جوان فوت شده ۲۵ ساله کردند، متذکر شد: گزارش این سانحه توسط اورژانس به ندای امداد اطلاع داده شد و یک تیم عملیاتی چهار نفره همراه با ست نجات برای امدادرسانی اعزام شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه برخورد ۲ دستگاه خودروی سمند در جاده زنجان - تهم - چورزق توسط مردم به ندای امداد اطلاع داده شد، اظهار کرد: یک تیم عملیاتی از پایگاه کوهستان همراه با آمبولانس برای امدادرسانی به کیلومتر ۱۰ این مسیر ارتباطی اعزام شدند. نجاتگران اقدام به رهاسازی مصدوم با ست نجات سبک کردند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان زنجان، از هموطنان خواست در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی با شماره ۱۱۲ ندای امداد بدون محدودیت زمانی تماس برقرار کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان
  • امدادرسانی به ۱۶ شهرستان درگیر آبگرفتگی در خوزستان
  • امدادرسانی‌ هلال‌احمر به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی اخیر
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۲۳ استان
  • تصادف در زنجان ۲ فوتی بر جای گذاشت
  • ۲۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتی
  • برخورد پژو با ستون پل در جاده خدابنده ۲ فوتی داشت
  • امدادرسانی به خانواده گرفتار در گل و سیلاب در گردنه گوشنگلی‌
  • امدادرسانی به خانواده گرفتار در گل و سیلاب در گردنه گوشنگلی
  • امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی / ۷۸ عملیات امداد و نجات در ۴۸ ساعت گذشته صورت گرفت