Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا احمدی منش ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: در نتیجه بازرسی از انبارهای بندرشهید رجایی، محموله ۱۴ هزار و پانصد تنی برنج وارداتی شناسایی شد و با توجه به چهارماه بلاتکلیفی این حجم از برنج، دستورات ویژه ای به منظور ترخیص فوری محموله مذکور و ارسال آن به سراسر کشور با هدف کنترل قیمت ها صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی منش افزود: با توجه به دستورات مهم و تخصصی رئیس قوه قضائیه در سفر به استان هرمزگان مبنی بر لزوم پیگیری و نظارت بر نحوه ورود، نگهداری و ترخیص کالا در بنادر و گمرکات و تأکیدات رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این رابطه، در بازدید از بندر شهید رجایی بندرعباس، ضمن اتخاذ تصمیمات لازم به منظور شتاب بخشی به روند ترخیص کالاهای اساسی، دستگاه‌های متولی مکلف شدند به سرعت نسبت به بسیج تمامی امکانات و ترخیص فوری برنج های دپو شده در انبارهای گمرک اقدام کنند.

احمدی منش از صدور دستورات لازم برای نمونه برداری فوری از این محموله بزرگ برنج وارداتی خبر داد و تصریح کرد: در جریان بازدید از بندر شهید رجایی بندرعباس و پس از کسب اطلاع از عدم ترخیص کالاهای اساسی مورد نیاز کشور، به منظور رفع موانع موجود و تسریع در ترخیص این محموله ها، تصمیم گیری شد.

وی خاطرنشان کرد: ترخیص نشدن برنج های وارداتی موجود در انبارهای بندر شهید رجایی ناشی از عدم تعامل، عدم پیگیری و ناهماهنگی میان ادارات و نهادهای متولی و نیز تکمیل نشدن استعلامات مورد نیاز اداره استاندارد است که با توجه به حجم زیاد برنج های وارداتی، باعث شده بود این محموله به مدت ۴ ماه معطل رها شود و در معرض خطر تضییع و فساد قرار گیرد.

دادستان بندرعباس با اشاره به اهمیت ترخیص به موقع کالاهای اساسی، تأکید کرد: به منظور رفع مشکل به وجود آمده برای این محموله ها، مقرر شده در اسرع وقت ضمن انجام آزمایش‌های لازم و با احراز سلامت این اقلام، نسبت به تخلیه کامل و ارسال آن‌ها به اقصی نقاط کشور برای تأمین بخش قابل توجهی از نیاز بازار اقدام شود.

وی با تأکید بر این موضوع که اطمینان از سلامت کالاها و محموله‌های وارداتی خط قرمز مسئولان قضایی است یادآور شد: دادگستری استان هرمزگان با توجه به این نکات اساسی و از باب صیانت از حقوق عامه و نظارت بر اجرای قانون، رسیدگی به جرایم و تخلفات احتمالی در چرخه انتقال کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را با دقت و جدیت دنبال خواهد کرد.

کد خبر 5549778

منبع: مهر

کلیدواژه: دادستان هرمزگان دادگستری هرمزگان بندر شهید رجایی بوشهر سیلاب ویروس کرونا کرمانشاه مدیریت بحران محرم 1401 آمار کرونا ماه محرم وقوع سیلاب اردبیل بارش باران همدان شیوع کرونا سیل کرمان کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۷۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است

به گزارش خبرنگار مهر، مختار رجایی فر ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: بیماری تب مالت سویه‌های مختلفی دارد و بحث ریشه کنی آن امکان‌پذیر نیست.

وی بیان داشت: باید در این راستا پیشگیری و آگاهی‌رسانی انجام شود و مردم نیز همراه باشند

رجایی فر با بیان اینکه وقتی بیماری دام مثبت می‌شود، دامدار از انجام کشتار فرار می‌کند، گفت: درمان بیماری تب مالت زمانبر بوده و درمان طولانی مدت نیاز دارد، در برخی مواقع، بعد از شش ماه یا یک سال درمان، بیمار به ظاهر خوب می‌شود ولی بعد از یکسال دوباره علائم بیماری ظاهر می‌شود و این باعث تشخیص اشتباه پزشک می‌شود.

کد خبر 6092155

دیگر خبرها

  • واردات گوشت گرم گوسفندی به استان یزد، همین هفته
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • چالشی به نام بلاتکلیفی جاده سلامت در بجنورد
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد
  • مدیران نگاه عابربانکی را از شهرداری‌ها بردارند
  • بلاتکلیفی ۶۰۰ متقاضی اهل خوسف برای واگذاری زمین
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی