Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@13:13:51 GMT

رشدانا و تربیت نیروی انسانی ماهر

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۰۸۰۹۸

رشدانا و تربیت نیروی انسانی ماهر

اکثر افراد، زمانی که برای اولین بار با رشدانا و کارهایی که توسط این مجموعه انجام شده روبرو می‌شوند، در پی آن هستند که بدانند رشدانا چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟ - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ اگر هم‌اکنون تصمیم به مطالعه این مقاله گرفته‌اید، احتمالا در ذهنتان یک علامت سوال بزرگ در مورد رشدانا ایجاد شده است! اکثر افراد، زمانی که برای اولین بار با رشدانا و کارهایی که توسط این مجموعه انجام شده روبرو می‌شوند، در پی آن هستند که بدانند رشدانا چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

به همین دلیل، می‌خواهیم سیر تا پیاز آنچه که لازم است را با شما به اشتراک بگذاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدین ترتیب، علاوه بر آشنایی با رسالت و اهداف این مجموعه، علامت سوال موجود در ذهنتان را نیز از بین ببریم. اگر می‌خواهید اطلاعات خود را در مورد اهداف این تیم کامل‌تر کنید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

سرآغاز رشدانا

قبل از هر چیز، می‌خواهیم نقطه آغاز مسیر رشدانا را برایتان شرح دهیم. جرقه پدید آمدن این اسم و بنیاد آن، فقط و فقط یک دغدغه بود! البته ناگفته نماند که این دغدغه، در حال حاضر یکی از مهم‌ترین چالش‌های جوانان این کشور است و چیزی نیست جز پیدا کردن شغل و سردرگمی در مورد آن! از طرفی دیگر، چالشی که که امروزه کسب و کارها و مجموعه‌های مختلف در مورد نیروی متخصص متحمل می‌شوند نیز بسیار عجیب به نظر می‌رسد.

سوالی که وجود داشت این بود که چطور این همه جوان به دنبال شغل می‌گردند، در حالی که کسب و کارها از نبود نیروی متخصص شاکی هستند؟! پس از تحقیق و بررسی‌های لازم، مشخص شد که فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها متأسفانه به اندازه کافی برای ورود به بازار کار آماده نیستند. به همین دلیل، اکثر آن‌ها در مصاحبه‌های شغلی رد می‌شوند و مجموعه‌ها از استخدام نیروی متخصص و توانمند ناکام می‌مانند. در اینجا بود که ایده رشدانا متولد شد!

هدف رشدانا چیست و چه فرآیندی برای رسیدن به آن طی می‌شود؟

حالا که با جریان تولد این مجموعه آشنا شدید، احتمالاً مشتاق هستید که بدانید در این اوضاع نابسامان کمبود نیروی کاربلد و نبود شغل، رشدانا با چه هدفی شروع به کار کرده است؟ در واقع این مجموعه از زمان آغاز کار تا به امروز، همواره در تلاش بوده تا افراد جویای کار را که از کسب مهارت جا مانده‌اند، توانمند کند. منظور از توانمندسازی ، شرکت در یک برنامه جامع است که قدم به قدم فرد را تا متخصص شدن همراهی می‌کند.

پس از پایان این فرآیند، فرد به کسب و کارهایی که به دنبال نیروی انسانی ماهر هستند، معرفی می‌شود. بدین ترتیب، هم افراد بدون هیچ واهمه‌ای به بازار کار وارد می‌‎شوند و هم کسب و کارها از توانایی‌های متخصصین بهره‌مند می‌شوند. برای آن‌که بیشتر با آنچه که در رشدانا رقم می‌خورد آشنا شوید، به چهار گام زیر توجه کنید:

شناخت و کشف استعداد افراد

برای بسیاری از افراد پیش می‌آید که بعد از ورود به یک حرفه متوجه می‌شوند استعدادی در این حوزه ندارند و یا به انجام وظایف خود علاقه‌مند نیستند. یکی از مهم‌ترین دلایل بروز چنین موقعیت‌هایی، عدم شناخت توانمندی‌های وجودی است. هر کدام از ما یک‌سری استعدادها داریم که باید به وسیله ابزارهای مختلف آن‌ها را بشناسیم و در همان زمینه علم‌آموزی کنیم.

مشاوره و کمک به تصمیم‌گیری صحیح

این روزها، اهمیت مشاوره در همه امور بر هیچ‌کس پوشیده نیست. انتخاب شغل و کمک به تصمیم‌گیری در این زمینه، یکی از مهم‌ترین مراحلی است که همه ما نیاز به حضور یک مشاور خبره و جلسه مشاوره شغلی داریم. چراکه قرار است ادامه زندگیمان را به شغلی که انتخاب می‌کنیم، گره بزنیم! زمانی که توانایی‌های فرد کشف شد، نوبت به آن می‌رسد که مسیر پیش روی افراد انتخاب شود. رشدانا به شما کمک می‌کند که بنا به ویژگی‌های شخصیتی خود بهترین حرفه را انتخاب کنید.

ارائه آموزش‌های لازم

زمانی که مسیر مشخص شد، به سراغ مهارت‌آموزی از طریق مسیر های رشد و دوره های آموزشی می‌رویم. از مهم‌ترین قسمت‌هایی که رشدانا برای محقق شدن رویاهای شما برنامه‌ریزی کرده، ارائه آموزش‌های تخصصی با حضور اساتید مجرب است. برای رسیدن به شغل دلخواهتان باید دانش و مهارت لازم را داشته باشید. در رشدانا، توانایی‌ها و اطلاعات لازم در اختیارتان قرار خواهدگرفت.

توانمندسازی نیروی انسانی و اشتغال، مهم‌ترین رسالت رشدانا

باتوجه به آنچه که در قسمت قبلی گفتیم، می‌توان به وضوح دریافت که مهم‌ترین رسالتی که پلتفرم رشدانا دنبال می‌کند، توانمندسازی نیروی انسانی و کمک به اشتغال افراد است. اما ممکن است از خودتان این سوال را بپرسید که منظور از توانمندسازی چیست؟ امروزه اکثر سازمان‌ها و کسب و کارها، به دلایل افزایش رقابت در هر حوزه‌ای، خود را ملزم به ارائه کیفیت بیشتر در محصولات یا خدماتشان می‌بینند. همچنین مدیران و مسئولین، شرط رسیدن به این حد از کیفیت را در استخدام نیروهای متخصص و کاربلد می‌دانند.

از طرفی، به دلایل مختلف، این روزها کم‌تر کسی می‌تواند با مهارت کامل از دانشگاه، مستقیم وارد بازار کار شود. در حقیقت، مشکل اینجاست که دانشگاه‌ها، بیشتر به ارائه مطالب تئوری می‌پردازند و همین امر باعث فارغ‌التحصیل شدن افراد بدون مهارت می‌شود. همان‌طور که می‌دانید، ثروت و سرمایه هر مجموعه‌ای منابع انسانی آن هستند. به همین دلیل هیچ مدیری تمایل به همکاری با افراد بدون دانش کافی ندارد!

باتوجه به آنچه که گفته شد، می‌توان خیلی راحت به این نتیجه رسید که اگر همین روال ادامه پیدا کند، روز به روز به جمعیت بیکارهای تحصیل‌کرده افزوده شده و تعداد متخصصین کم‌تر خواهد شد. رسالتی که رشدانا برای خود مشخص کرده، آموزش مهارت‌های لازم به افراد جویای کار و معرفی آن‌ها به کسب و کارهایی که به نیروی انسانی نیاز دارند، است.

و در پایان ...

از آنجایی که همه ما بخش مهمی از عمرمان را در محل کار سپری می‌کنیم، انتخاب شغل مناسب با شخصیتمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از طرفی دیگر، عدم آموزش مهارت‌های لازم در دانشگاه، سبب کاهش نیروی کار متخصص و افزایش بیکاری در کشور شده است.

باتوجه به این موارد، رشدانا رسالت خود را توانمندسازی نیروی انسانی قرار داده تا بدین وسیله، هم مهارت لازم را به افراد جویای کار بیاموزد و آن‌ها را به شغل دلخواهشان برساند و هم آن‌که به مجموعه‌ها در یافتن نیروی کار متخصص کمک کند. در این مقاله، سعی بر آن داشتیم تا هر آنچه لازم بود درمورد رشدانا بدانید را شرح دهیم.

"این مطلب تبلیغاتی است"

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نیروی انسانی کسب و کارها مهم ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۸۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سن مناسب برای فرزندآوری؛ از تصویر تا واقعیت

درحالی که موضوع فرزندآوری و جلوگیری از سرعت گرفتن روند پیری جمعیت یکی از مهمترین سیاست‌های دولتمردان است یکی از مهمترین سئوال‌ها در میان زوجین و البته بخش‌های آکادمیک سن مناسب فرزندآوری است. - اخبار فرهنگی -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم؛ فائزه مرادی- روانشناس بالینی

فکر می‌کنیم به بخشی از تاریخ رسیده‌ایم که در کمال آزادی و آزادگی تصمیم می‌گیریم و نسبت به گذشتگان استقلال تفکر بیشتری داریم، اما واقعیت و نظر محققان با این تصویر فاصله زیادی دارد. از نظر محققین حوزه علوم انسانی، از جمله روان‌شناسی، رسانه در تمام جنبه‌ها و ابعاد زندگی ما وارد شده و ذائقه و سبک زندگی ما را تغییر داده است و این تاثیر در اکثر موارد ناخودآگاه، منفی و در راستای از بین بردن ارزش‌های پذیرفته‌شده انسانی و اخلاقی و عادی کردن ضدارزش‌ها از طرف کسانی بوده که تخصصی نداشته و صرفا قواعد بازی در دنیای رسانه را به خوبی بلد بوده‌اند.

مخاطبین شاید اصلا متوجه نباشند که چه زمانی و چطور، قدم‌به‌قدم و به نرمی، جای ارزش‌ها و ضدارزش‌ها برای آن‌ها عوض شده و قدرت تفکر و تحلیلشان با بمباران اطلاعاتی کاهش پیدا کرده است؛ یعنی در حالی‌که مخاطبان معتقد هستند عقایدشان خالص و محصول تجربه خودشان هست، در واقع گاهی فقط نسخه‌ای ضعیف و تقلید شده از صفحات مجازی‌ای که دنبال می‌کنند، فیلم و سریال‌هایی که می‌بینند و اخباری که می‌خوانند هستند. اگر این رسانه‌ها اهداف شومی را دنبال کنند، مخاطبی که اظهارنظرهای رسانه را به اشتباه، نظرات خودش می‌داند، مرز بین درست و غلط را گم می‌کند. در زمانه‌ای که هرکس با یک صفحه و تولید محتوا، رسانه شده است، نظر متخصصین گم و ناپیداست.

از نظر بیشتر روان‌شناسان، هر انسانی نسخه‌ای منحصربه‌فرد است و تصمیم‌گیری درمورد ازدواج و فرزندآوری کاملا به شرایط فردی، خانوادگی و فرهنگی زوجین بستگی دارد اما مسیر رشد و خودشکوفایی انسان‌ها تا حد زیادی از داشتن یک رابطه متعهدانه، دلسوزانه، واقعی و ماندگار و داشتن فرزند در  زمان مناسب می‌گذرد، پس نمی‌توان این تصمیمات را تا زمان نامعینی به تاخیر انداخت. درگیر کمال‌گرایی شدن، لزوما به معنی نتیجه‌گیری بهتر نیست.

آن‌ها همچنین اضافه می‌کنند که:

داشتن فرزند نقطه توقف زندگی نیست، بلکه نقطه عطف است. وجود فرزند در زندگی انسان‌ها هدف و انگیزه ایجاد می‌کند؛ افراد برای اینکه والد بهتری باشند، تلاش می‌کنند نقاط قوت و ضعف خود را بشناسند و آن‌ها را تقویت یا برطرف کنند. بر اساس تجربیات افراد و مطالعات و تحقیقات علمی می‌توان گفت والد بودن یکی از ارزشمندترین، رشددهنده‌ترین و مثبت‌ترین اتفاقات زندگی افراد است و افرادی که در سنین پایین‌تر خانواده خود را گسترش داده‌اند، موفق‌تر و دارای سلامت روان بالاتری هستند.

طائب: عدم تحول محیط در برابر «زن اجتماعی جدید» از مادر، «متهم» می‌سازد

اما رسانه برخلاف یافته‌های علمی و آن‌چه انسان‌ها برایش برنامه‌ریزی شده‌اند، تلاش می‌کند تنهایی را زیبا نشان دهد، روابط با افراد مختلف و بدون تعهد و حد و مرز را عادی کند و طوری القا کند که مخاطب باور کند برای همیشه وقت دارد و وقتی آماده شد (بخوانید دلزده و خسته) می‌تواند سراغ ازدواج و داشتن فرزند برود و هر کسی هم که تصمیم بگیرد در زمانی زودتر از آن‌چه رسانه تجویز کرده است اقدام کند، برچسب امل، متحجر و ناآگاه می‌گیرد.

رسانه ارزش‌هایی را که قرن‌ها در جوامع انسانی وجود داشته کمرنگ می‌کند و می‌خواهد از ما نسخه‌ای از انسان‌هایی بسازد که در جوامع غربی امتحان شده‌اند و حالا بعد از رسیدن به پوچی و ناامیدی، باز هم سراغ تشکیل خانواده و زندگی در خانواده‌های پرجمعیت رفته‌اند. با دیدن این چرخه چرا ما هم باید در این دام بیفتیم؟ این روزها باید شجاعت افرادی را که به جای خرج کردن شور و انرژی جوانی در روابط بی‌معنی و گذرا تصمیم گرفته‌اند ازدواج کنند و مسئولیت داشتن فرزند را بپذیرند، تحسین کنیم چون علاوه بر تمام موانعی که دارند، باید با تصویر کلیشه‌ای رسانه از خوشبختی، شادی، استقلال و عشق هم مبارزه کنند و افراد را به آزاداندیشی، به دور از سلطه رسانه، دعوت کنند.

پایان پیام/

دیگر خبرها

  • شناسایی معلمان نمونه ‌از برنامه‌های ‌مجموعه تعلیم و تربیت کشور است
  • کماکان سیستان و بلوچستان نیازمند توجه ویژه خیرین است
  • سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند
  • اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد
  • رونمایی از سند ۵ ساله توسعه شاخص‌های آموزشی، فضاها و نیروی انسانی سیستان و بلوچستان
  • پشت پرده تربیت نیروی فیزیوتراپی در دوره‌های کوتاه مدت
  • سن مناسب برای فرزندآوری؛ از تصویر تا واقعیت
  • مازندران؛ مهد علم و دانش و نیروی انسانی کارآمد
  • دولت باید راه را برای مشارکت فعالانه کارگران فراهم کند
  • توجه به نیروی انسانی رویکرد قوه قضائیه است