Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به ورود به پیک هفتم کرونا گفت: مبلغان مذهبی رعایت پروتکل‌‌‌‌های بهداشتی را تذکر دهند. - اخبار استانها -

حسین شیبانی در حاشیه همایش طلایه‌داران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شاهرود، با بیان اینکه مبلغان به‌واسطه حضور در بین مردم می‌توانند بهترین تبیین‌گر مسائل بهداشتی و همیار دانشگاه باشند، اظهار داشت: شروع ماه محرم امسال با شروع پیک هفتم کرونا همراه شده که در پشت سر گذاشتن این بیماری، روحانیان و ائمه جمعه و جماعت شهرستان‌‌‌‌های شاهرود و میامی یاری گر ما بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اگر دانشگاه علوم پزشکی بخواهد عملکرد خوبی داشته باشد، نیاز به همراهی مردم دارد و این رسالت بزرگ مبلغان دینی است، افزود: تقریباً در چهار هفته گذشته تعداد مراجعان ما به درمانگاه‌ها و بیمارستان‌‌‌‌های شهرستان‌‌‌‌های شاهرود و میامی به صفر رسیده بود اما در روز‌‌‌‌های اخیر تعداد مراجعان و بستری‌ها به‌صورت تصاعدی رو به افزایش است به‌نحوی‌که در شبانه‌روز گذشته تنها ده نفر در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود بستری شدند و یک نفر راهی آی سی یو شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه وارد پیک هفتم شده‌ایم، تأکید کرد: عادی انگاری و این تصور که کرونا تمام شده، سبب شیوع دوباره آن شده است چرا که ما اعتقاد داریم بین کنترل یک بیماری عفونی و ریشه‌کنی آن، تفاوت‌‌‌‌های بسیاری است.

شیبانی با بیان اینکه دورهم نشینی ها، کاهش واکسیناسیون تا 70 درصد در مراکز تجمیعی، عدم استفاده از ماسک و ... عواملی بودند که باعث شد دوباره کرونا در شهرستان‌‌‌‌های شاهرود و میامی رشد پیدا کند.

 وی تأکید کرد: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که به‌زودی وارد پیک هفتم کرونا خواهیم شد و این پیک به اوج هم خواهد رسید لذا یکی از مبانی تبلیغ دینی در ماه محرم، موضوع سلامت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه سلامت حق مردم است ازاین‌رو اگر کسی سبب بیماری دیگری را فراهم آورد، در واقع در حق او اجحافی صورت داده و این در دین مبین اسلامی هم مورد تأکید است، گفت: از مبلغان می‌خواهیم تا این موضوعات را به مردم تذکر دهند.

شیبانی با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم که شائبه‌هایی از سوی معاندان در ارتباط با شیوع کرونا و ماه محرم، وجود داشته باشد ازاین‌رو باید با رعایت پروتکل‌ها زمینه کاهش شیوع کرونا را فراهم آوریم، گفت: امروز میامی در وضعیت زرد و شاهرود در وضعیت نارنجی قرار دارد و در نتیجه اگر به این موضوع توجهی صورت نگیرد، امکان ورود به وضعیت قرمز نیز وجود دارد و ازاین‌رو در این شرایط دستورات ستاد مقابله با کرونا و رعایت محدودیت‌ها الزامی خواهد بود در نتیجه مراقبت و پیشگیری، یک ضرورت محسوب می‌شود تا بتوانیم تا پایان محرم عزاداری‌ها را برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه باید دستورالعمل‌‌‌‌های کرونا رعایت شود، گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی و دیگر علما تذکر داده‌اند حتی اگر به واکسن و ماسک اعتقادی نداریم، دست کم به خاطر کسانی که جان خود را از بابت کرونا از دست دادند و مردمی که در خطر هستند، این موضوعات را مورد لحاظ قرار دهیم و در کنار عزاداری‌ها و توصیه‌‌‌‌های اخلاقی و مذهبی، باید به توصیه‌‌‌‌های بهداشتی توجه کنیم.

ابتلای 3 تن از اعضای دفتر نخست وزیر اسرائیل به کروناآمار کرونا در ایران| فوت 37 نفر در شبانه‌روز گذشتهتاز‌ه‌ترین اخبار کرونا در ایران| شیوع پیک هفتم شدت گرفت/ افزایش فوتی‌ها در اکثر استان‌ها / بخش‌های مراقبت‌های ویژه پر شد + نمودار و نقشه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه اگر جان یک نفر را نجات دهیم، در واقع یک جامعه را نجات داده‌ایم، افزود: واکسیناسیون همچنین از دیگر موضوعاتی است که از جامعه تبلیغی شهرستان‌‌‌‌های شاهرود و میامی می‌خواهیم نسبت به آن حساسیت داشته باشند و آن را ترویج دهند.

انتهای پیام/363

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شاهرود شاهرود و میامی پیک هفتم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۸۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست

به گزارش قدس خراسان، حسن عبدالله‌زاده با بیان اینکه در راستای افزایش دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی، اتمام طرح‌های بهداشتی از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: این طرح‌های بهره‌برداری شده شامل هفت خانه بهداشت، یک پایگاه سلامت، سه مرکز خدمات جامع سلامت و یک ستاد شبکه در شهرستان خواف است.

مدیر توسعه و ارتقا شبکه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: ۷۳ طرح بهداشتی دیگر نیز در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال ساخت است که در صورت تامین اعتبار، ۴۳ پروژه دیگر در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: پروژه‌های بهداشتی با همکاری این دانشگاه و فرمانداری ساخته خواهد شد تا عموم مردم دسترسی خوبی به خدمات حوزه بهداشت و درمان داشته باشند.

دیگر خبرها

  • هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • اظهارات دانشجوی ناهی از منکر از روز حادثه/ برای دفاع از ۳ دختر تذکر لسانی دادم و اوباش با چاقو حمله‌ور شدند
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد