Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اویل پرایس، با افزایش قیمت‌های جهانی نفت، صنعت نفت ایران شکوفاتر شده و درآمدهای زیادی برای دولت ایران ایجاد می‌کند. 

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، براساس این گزارش چین، روسیه، ترکیه، ونزوئلا و افغانستان بسیار مشتاقند تا نفت ایران را خریداری کنند. در این میان تحریم‌های آمریکا هم کمترین تأثیر را در مقابله با آنها داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می‌رسد که صنعت نفت ایران به‌رغم تحریم‌های آمریکا به ویژه در بخش انرژی هر روز قوی‌تر می‌شود، این در حالی است که دولت‌های جهانی در مواجهه با کمبود عرضه و افزایش قیمت به دنبال ایجاد حاشیه امن برای تأمین انرژی خود هستند.

بر اساس این گزارش رؤسای چندین کشور از تصمیم‌شان برای افزایش واردات نفت ایران خبر داده‌اند و به همین دلیل ایران نیز تولیدات خود را افزایش می‌دهد و در این میان تحریم‌های آمریکا هم بی‌تأثیر است. ایران به تازگی اعلام کرده که ۵۸۰درصد درآمدهای نفتی و میعانات گازی‌اش در فاصله ماه‌های مارس تا جولای در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و این مشخص می‌کند که تحریم‌های آمریکا کمترین تأثیر را در دلسردی این کشورها برای خرید نفت و انرژی از ایران داشته است.

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد ایران اعلام کرده که به دلیل افزایش صادرات نفت و نیز نرخ جدید تبدیل ارز رشد ۵۸۰ درصدی را در درآمدهای نفتی و میعانات گازی خود در نخستین چهار ماهه اول سال داشتیم. 

این گزارش می‌نویسد ایران درآمدهای نفتی خود را برای تقویت اقتصاد خود استفاده می‌کند و روز به روز بر درآمدهای نفتی‌اش اضافه می‌کند. 

قیمت نفت برنت از ۷۶ دلار در هر بشکه سال گذشته به ۱۰۴ دلار رسیده است. مفهوم آن این است که ایران می‌تواند رقابت جدی‌تری با شرکای صادراتی و  افزایش درآمد خود داشته باشد. 

با وجود ناپایداری و بحران انرژی در جهان به نظر می‌رسد که هر کسی به دنبال خرید نفت از ایران باشد. به طوریکه بسیاری از کشورها ترجیح داده‌اند حتی تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران را نیز نادیده بگیرند و تنها به افزایش ذخایر نفت خود فکر می‌کنند.

رجب طیب اردوغان طی هفته جاری اعلام کرد که ترکیه قصد دارد تا واردات نفت و گاز از ایران را افزایش دهد. اظهارات اردوغان پس از دیدار با ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران مطرح شد. البته رئیسی هم ابراز امیدواری کرده که دو کشور بتوانند مبادلات تجاری خود را سه برابر کرده و به سطح ۲۰ میلیارد دلار برسانند.

علاوه بر این وزیر اقتصاد طالبان هفته گذشته اعلام کرد که توافق‌نامه‌ای را با ایران برای خرید نفت امضا کرده است. طالبان قصد دارد که ۳۵۰ هزار تن نفت ایران را ابتدای ماه جاری خریداری کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اوایل ماه جاری برای دومین بار از زمان جنگ با اوکراین به ایران آمد. پیش‌تر تفاهم‌نامه ۴۰ میلیارد دلاری بین شرکت گازپروم روسیه و شرکت ملی نفت ایران امضا شده بود.  گازپروم قرار است که شرکت ملی نفت ایران را در میدان گازی پارس جنوبی حمایت کند که پیش‌بینی می‌کنند ۱۰ میلیون متر مکعب روزانه از این میدان گاز استخراج شود.

همچنین گاز پروم قرار است در چندین پروژه تولید گاز مایع (LNG) با ایران همکاری کند که از جمله آنها ایجاد زیرساخت لوله‌های صادراتی است. 

از سوی دیگر ایران با ونزوئلا همکاری نزدیکی دارد و تلاش می‌کند تا در زمینه تقویت پالایشگاه‌های فرسوده به آنها کمک کند و مبادلات نفتی دارند. ونزوئلا موافقت کرده که تجارت نفت و میعانات گازی با ایران داشته باشد که نیاز دارد تا نفت بسیار سنگین خود را برای مصرف کارخانه‌ها رقیق‌تر کند. 

نخستین محموله در ماه ژانویه  به این کشور با حجم ۲ میلیون بشکه میعانات گازی به پایانه جوز ونزوئلا منتقل شد و در ماه جاری ایران تصمیم گرفته حمل محموله‌های نفتی به ونزوئلا را افزایش دهد که تا حدودی می‌تواند به بهره‌وری پالایشگاه‌های فرسوده این کشور کمک کند. این توافقات در ماه «می» صورت گرفت که ایران پالایشگاه ال‌پالیتوی ونزوئلا را تعمیر کند. 

از سوی دیگر پالایشگاه دولتی PDVSA ونزوئلا انتظار دارد که در ماه جاری ۴ میلیون بشکه نفت ایران را خریداری کند که این رقم در ماه ژوئن ۱.۷ میلیون بشکه بود. 

در حالیکه بسیاری از کشورهای جهان با افزایش قیمت نفت و همچنین کمبود انرژی مواجه هستند در صورتی که ایران قیمت رقابتی برای نفت خود تعیین کند می‌تواند با افزایش صادرات خود و نیز رشد درآمدهای نفتی هرچه سریع‌تر صنعت نفت خود را در سال آینده و سالهای آینده رشد دهد و درآمد بیشتری را صاحب شود.

منبع: فارس لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر نفت ایران اخبار انرژی اخبار مرتبط نفت سرقت شده ایران تا یکشنبه تحویل نفتکش «لانا» می شود ۱۴۰۱/۵/۵ عملیات انتقال و بازگشت نفت به سرقت رفته ایران به زودی آغاز می شود ۱۴۰۱/۵/۴ ایران رکورددار بیشترین افزایش تولید نفت در سال ۲۰۲۱ ۱۴۰۱/۵/۱ ایران نفت را به آسیایی ها گرانتر از قبل می فروشد ۱۴۰۱/۴/۲۷ قیمت نفت بر مدار صعود / برنت ۱۰۷ دلار را رد کرد ۱۴۰۱/۵/۶ روزانه چند لیتر بنزین در ایران مصرف می شود؟ ۱۴۰۱/۵/۵ آخرین ویدیو ها نکته قابل تامل در مورد مواد غذایی قاچاق و بلایی که سر آن ها می آید! ۱۴۰۱/۰۵/۰۶ ۱۶:۵۶ طغیان رودخانه اردو برازجان در استان بوشهر + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۶ ۱۶:۵۰ تخلیه گل و‌لای از داخل شبستان امامزاده داوود + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۶ ۱۶:۲۳ هم اکنون طوفان شن هولناک در شهر حبیب آباد اصفهان + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۶ ۱۵:۵۵ درگیری عجیب عابر پیاده با راننده خودرو + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۶ ۱۵:۲۳ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۷:۲۹ در بازار آشفته انرژی، کشورها مشتاقند نفت ایران را خریداری کنند ۱۷:۲۶ قیمت برنج مصوب سال ۱۴۰۱ به زودی اعلام می شود ۱۷:۲۵ بومی سازی یکی از قطعات مهم تولید ریل در ذوب آهن اصفهان ۱۷:۲۴ راز خانم هایی که خونشون همیشه آماده مهمونه ۱۷:۱۸ پیشنهاد رسمی فنرباغچه برای جذب طارمی ۱۷:۱۵ اپل آخرین ردپای سیلیکون اینتل را از مک هایش حذف کرد ۱۷:۰۵ تصاویر عجیب از انبار خودروهای لاکچری در گمرک بوشهر ۱۷:۰۰ یارانه نقدی یا کالابرگ؟ ۱۶:۵۶ نکته قابل تامل در مورد مواد غذایی قاچاق و بلایی که سر آن ها می آید! ۱۶:۴۲ ولخرجی شریک زندگی، روی شما هم اثر می‌گذارد ۱۶:۳۱ خسارتی به مهرآباد وارد نشد ۱۶:۲۸ رای CAS درباره محرومیت جودوی ایران به تعویق افتاد! ۱۶:۱۳ برنامه وزارت ارتباطات برای بی نیازی مردم از فیلترشکن ها ۱۶:۱۱ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: به سیاست خارجی دولت نمره قابل قبولی می دهیم ۱۶:۰۵ طارمی مدیر پورتو شد + عکس ۱۶:۰۴ چگونه مصرف اینترنت موبایل را کاهش دهیم ۱۵:۵۲ نگرانی اسراییل از پیش نویس اروپا برای احیای برجام ۱۵:۴۸ جنگ اتمی در راه است؟ ۱۵:۴۴ تعطیلی ۲ هفته ای بوستان های تهران تکذیب شد ۱۵:۳۹ شهروندان از حضور در ارتفاعات و حاشیه مسیل ها خودداری کنند ۱۵:۳۳ کشف ۳۰ کانتینر مخفی در بوشهر! ۱۵:۰۷ کاهش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت روغن نباتی حلب ۱۴:۵۹ تهران سیاه پوش شد + عکس ۱۴:۴۵ مغز اول انسان در سر است یا روده؟ ۱۴:۳۵ غذای مجلسی با بادمجان چی بپرم؟ ۱۴:۳۰ تماشای خورشید گرفتگی از درون یک هوایپما + فیلم ۱۴:۲۸ تصویر خیره کننده بزرگ ترین الماس صورتی جهان ۱۴:۲۴ آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۱/۵/۶) ۱۴:۱۸ نگرانی از وضعیت جوی بعدازظهر ۱۴:۱۶ هشدار پلیس راهوار؛ راننده ها در این جاده ها مراقب باشند ۱۴:۱۳ صدور هشدار برای تهران؛ باران های سیل آسا به پایتخت می رسد؟ ۱۴:۱۱ پرداخت تسهیلات روستایی از کی آغاز می شود؟ ۱۴:۰۵ بوستان های تهران دو هفته تعطیل شد ۱۳:۵۹ روش های درمان عفونت گوش ۱۳:۵۵ پاسخ شهرداری تهران در مورد اصلاح سنگ قبرهای دارای تصاویر بانوان بی حجاب ۱۳:۵۱ رییسی: دور بزنید، برویم دستی برای مردم تکان بدهیم! + فیلم ۱۳:۴۷ توصیه هایی برای کاهش تب بیماران کرونایی ۱۳:۴۴ بلایی که مصرف زیاد نمک بر سر معده می آورد! ۱۳:۴۲ نشانه ای که می گوید روحتان بیمار است ۱۳:۳۵ آتش نشانی تهران: هنوز برآورد دقیقی از مفقودی های سیل تهران نداریم ۱۳:۳۰ رییسی: عقب ماندگی‌ ها را جبران می‌ کنیم ۱۳:۲۶ نقشه بارندگی کشور امروز ۶ مرداد ۱۴۰۱ ۱۳:۲۰ طلا و دلار ارزان می شود؟ ۱۳:۱۵ خسارات به وجود آمده از هر طریق ممکن باید جبران شود/ ضرورت اقدامات پیشگیرانه از وقوع این گونه حوادث تلخ ۱۳:۱۵ پایان ماجرای پرحاشیه وریا غفوری ۱۳:۰۸ اعلام نامزدی بایدن برای انتخابات ۲۰۲۴ ۱۲:۵۵ اذان ظهر به افق تهران پنجشنبه ششم مرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۴۵ توله یوزپلنگ ایرانی به پارک ملی توران می رود؟ ۱۲:۳۱ عکس یادگاری احمدشاه با اولین هواپیما در ایران ۱۲:۲۶ قیمت نفت بر مدار صعود / برنت ۱۰۷ دلار را رد کرد اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نفت ایران اخبار انرژی نفت ایران را خریداری تحریم های آمریکا درآمدهای نفتی میعانات گازی قیمت نفت ماه جاری فیلم ۱۴ ۱۴۰۱ ۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۸۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد

سید حمید حسینی، دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در گفت وگو با مهر گفت: زمانی که شوک یا تنش سیاسی در کشور رخ می‌دهد مردم نه از روی نیاز بلکه به علت نگرانی از افزایش قیمت دلار در آینده اقدام به خرید ارز می‌کنند، درگیری‌های سیاسی ایران و منطقه خاورمیانه باعث افزایش موقتی نرخ دلار شد؛ البته این موضوع به ایران محدود نمی‌شود بلکه درگیری سیاسی در هر کشوری باعث ایجاد التهاب در بازارهای مالی آن کشور می‌شود.

وی افزود: رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی به عملکرد بانک مرکزی ارتباط چندانی ندارد؛ چون این بانک بیشتر بر رفع نیازهای قانونی از طریق مرکز مبادله ارز و طلای ایران تمرکز دارد.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به این موضوع که افزایش نرخ دلار صرفاً سیاسی است و به عملکرد اقتصادی دولت و بانک مرکزی مرتبط نیست، اظهار داشت: از گذشته تاکنون بازارسازی و فضاسازی وجود داشته به طوری که عده‌ای با سواستفاده از شرایط ایجاد شده اقدام به نرخ سازی می‌کنند و با دامن زدن به التهابات منافع بسیاری به دست می‌آورند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که برای آینده دلار چه چشم‌اندازی را تصور می‌کنید، بیان کرد: در کنار مسائل سیاسی ایجاد شده، درآمدهای ارزی نیز نقش مهمی در کنترل نرخ ارز دارند؛ چون در سال گذشته نیز وضعیت درآمدهای ارزی دولت خوب بود؛ درواقع بازار ارز سال ۱۴۰۲ را نسبتاً با ثبات طی کرده و اگر دولت امسال نیز بتواند درآمدهای ارزی پایدار نسبتاً خوبی داشته باشد احتمال دارد نوسانات نرخ ارز به حداقل برسد.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در پایان تاکید کرد: بانک مرکزی نیاز واردکنندگان را با نرخ نیما پاسخ می‌دهد؛ بنابراین به طور طبیعی نباید افزایش نرخ در بازار غیررسمی اثری بر قیمت‌ها داشته باشد و از بُعد دیگر دولت کالابرگ الکترونیک را راه اندازی کرده تا یارانه به مصرف کننده نهایی برسد و نوسانات نرخ دلار روی قیمت کالاهای اساسی اثری نگذارد.

کد خبر 6089250 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • افزایش سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی
  • ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها
  • افزایش ۷۲ درصدی سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی
  • خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو | مردم هم می توانند این خودروها را ثبت نام و خریداری کنند
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • دیپلماسی فعال انرژی بسترساز بهبود شرایط اقتصادی است/ صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشور‌ها اهمیت دارد