Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری یزد، محمدمهدی رحیمی در نشست هم‌اندیشی با جمعی از نویسندگان، محققان و فعالان تاریخ شفاهی با بیان اینکه نگاه ستاد ادبیات پایداری نگاهی از بالا به پایین به شهرستان‌ها و مراکز استانی نیست افزود: کارشناس از ابتدای کار در کنار نویسنده قرار می‌گیرد و در راستای ارتقای اثر با نویسنده همراهی می‌کند و به نظرم کارشناس در جاهایی باید به جای نویسنده از کار دفاع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، گسترش موضوعی و جغرافیایی ثبت و ضبط خاطرات شفاهی در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را از جمله برنامه‌های این دفتر برشمرد و ادامه داد: موضوعات خاص استان‌ها و موضوعات عمومی مثل وقایع ترور، مربیان امور تربیتی، افرادی که در حوزه‌های پیشرفت و آبادانی، صنعتی، نظامی، پزشکی و ... فعالیت داشته و دارند را جدی‌تر پیگیری خواهیم کرد. 

این مسئول افزود: مباحثی که کمتر به آن‌ها پرداخته شده از جمله نقش مساجد در انقلاب اسلامی، نقش زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، کلاس‌های قرآن و نهج البلاغه و افراد مؤثر در انقلاب، پشتیبانی جنگ، جهاد سازندگی و خاطرات جهادگران، بهداری، فعالیت‌های فرهنگی هنری اسرا در دوران اسارت، خاطرات جانبازان و نقش مدارس در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از دیگر موضوعاتی است که مد نظر است و می‌تواند مورد توجه محققان و نویسندگان قرار گیرد. 

رحیمی بر تشکیل و تکمیل بانک اطلاعات سوژه و ایده‌های مرتبط با تاریخ شفاهی و ادبیات پایداری را در استان‌ها تأکید کرد و گفت: هر چه اطلاعات این بانک که از طریق رصد میدانی، مطالعه اسناد و منابع مکتوب و همچنین فضای مجازی به دست می‌آید کامل‌تر و گسترده‌تر باشد، کاربردی‌تر است و برای سایر نهادها و سازمان‌ها نیز راهگشا خواهد بود.

وی با بیان اینکه حوزه هنری یزد در زمینه ادبیات پایداری و آموزش و تربیت نویسنده اقدامات خوبی انجام داده ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته گفت: آثاری که به همت این نهاد به قلم جمعی از نویسندگان یزدی منتشر شده یا در دست انتشار است موجب افتخار و خوشحالی است و امیدوارم این حرکت خوب و امیدوارکننده با قوت بیشتر ادامه داشته باشد.

وی در ابتدای نشست با نویسندگان و محققان تاریخ شفاهی و ادبیات پایداری استان یزد آشنا شد و در جریان روند تولیدات تاریخ شفاهی در حوزه هنری یزد قرار گرفت.

در این جلسه نویسندگان و پژوهشگران ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی به بیان دیدگاه‌ها، نظرات و دغدغه‌های خود پرداختند و با رویکرد جدید دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری در دوره تحولی آشنا شدند.

کاهش مشکلات حوزه نشر، تسریع در روند کارشناسی و چاپ آثار، حمایت بیشتر از آثار نویسندگان یزدی به دلیل برخورداری از ظرفیت‌های مناسب، لزوم ارتباط بهتر و بیشتر بین نویسندگان استان با کارشناسان و مسئولان ستاد در تهران،

برگزاری نشست‌های تخصصی و حمایت از تولیدات، ایجاد دلگرمی و حمایت از نویسندگان و محققان شهرستانی، توجه بیشتر به سوژه‌های تازه و بکر در حوزه تاریخ شفاهی دارالعباده و اختصاص منابع مالی مناسب به این امر از جمله خواسته‌ها و مطالبات نویسندگان و پژوهشگران یزدی در این نشست بود.

برچسب‌ها حوزه هنری انقلاب اسلامی یزد کانون نویسندگان ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه هنری انقلاب اسلامی یزد کانون نویسندگان ایران حوزه هنری انقلاب اسلامی یزد کانون نویسندگان ایران ادبیات پایداری انقلاب اسلامی تاریخ شفاهی حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۸۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجید متقی‌فر سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت حضور مردم در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: حضور غرور انگیز ملت حماسه ساز ایران اسلامی در انتخابات یازدهم اسفندماه سال گذشته، با وجود مشکلات اقتصادی و کمبودها، برگ زرین دیگری از دفتر رشادت و وفاداری به انقلاب اسلامی بود که ان‌شاءالله در 21 اردیبهشت ماه و در مرحله دوم انتخابات با حضور پرشور مردم تکمیل خواهد شد.

بنابر گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه جبهه پایداری انقلاب اسلامی بر مبنای ادای تکلیف و انجام وظیفه، تلاش نمود تا با لحاظ نمودن شاخص‌های گفتمان انقلاب اسلامی در خصوص انتخابات و ویژگی‌های یک نماینده اصلح در مجلس شورای اسلامی نسبت به معرفی نامزدهای اصلح به مردم شریف اقدام نماید.

سخنگوی جبهه پایداری افزود: جبهه پایداری انقلاب اسلامی مفتخر است با درک صحیح از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب که در خطبه نماز عید سعید فطر در فروردین ماه سال جاری نیز به صورت علنی بر آن تأکید کردند و توفیق ملت ایران را در توحید کلمه دانستند و همه فعالان سیاسی_اجتماعی را توصیه به عدم ایجاد دودستگی‌های جعلی کردند، در مسیر حفظ وحدت میان نیروهای انقلاب با اعتقاد کامل گام بردارد و در همین راستا در مرحله دوم از انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز لیست نهایی جبهه انقلاب از سوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس جمع بندی و مورد توافق قرار گرفت.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به منشور فکری و سیره عملی بنیانگذار راحل نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، افزود: آنچه از منظومه فکری امامین انقلاب بر می‌آید، این است که در انتخاب و گزینش نامزدهای انتخابات برای معرفی به مردم، ملاک‌ها و شاخص‌ها مهم است و صرف وابستگی به حزب و گروه و یا قبیله سیاسی نمی‌تواند ملاک عمل قرار گیرد.

متقی‌فر در پایان اسامی نامزدهای لیست نهایی جبهه انقلاب که مورد حمایت مشترک جبهه پایداری انقلاب اسلامی و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب هستند را به این شرح اعلام کرد:

1- علیرضا سلیمی

2- غلامحسین رضوانی

3- محمد سراج

4- زهره سادات لاجوردی

5- زهره طبیب‌زاده

6- فاطمه قاسم پور

7- مجتبی زارعی

8- حسین صمصامی

9- حسین نجابت

10- محمدحسین حسین‌زاده بحرینی

11- علی اصغر پورمحمدی

12- حسن خجسته باقرزاده

13- مهدی شریفیان

14- مهدی عسگری

15- عبدالحسین روح الامینی

16- سعید آجرلو

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902120

دیگر خبرها

  • فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات تهران
  • نقش آفرینی «محمد رضا سنگری» در ادبیات پایداری بی بدیل است
  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • لیست ۱۶ نفره جبهه پایداری و شورای ائتلاف منتشر شد
  • اعلام لیست شورای ائتلاف و جبهه پایداری در دور دوم انتخابات
  • اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است
  • آغاز بکار مدرسه ملی روایت در سمنان
  • تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • در هفته هنر انقلاب اسلامی یزد چه گذشت؟