Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادگاه CAS رای پرونده ویلموتس را شکست و ایران را به پراخت مبلغ ۳ میلیون و ۳۲۵ هزار یوروی دیگر به جز یک میلیون و ۷۰۰ هزار یورویی که در گذشته به او پرداخت کرده بودیم، محکوم کرد.

این مبلغ اگر چه از رای ابتدایی که علیه ایران صادر شده بود کمتر است، اما باز هم مبلغ بسیار زیادی است. در این گزارش بررسی می‌کنیم، چه کسانی در محکومیت ایران نقش داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی کارلوس کی روش با نظر سلطانی فر وزیر وقت ورزش، پس از هشت سال کار موفق از سمت سرمربیگری تیم ملی ایران کنار رفت، مخالفان او و نزدیکان وزیر ورزش از طلوعی با شکوه‌تر سخن گفتند. آن‌ها با بازی با نام‌های بزرگی مثل زیدان و مورینیو، در نهایت به نام ویلموتس رسیدند.

اما آیا ویلموتس انتخاب مهدی تاج و مسئولان فدراسیون وقت بود؟ در جواب باید گفت شاید تاج و فدراسیون وقت کمترین نقش را در انتخاب مارک ویلموتس داشتند. انجمنی به نام مرکز فرهنگی ایران و هلند که البته هیچ گونه فعالیت ورزشی‌ای ندارد،  نامه‌ای به وزارت ورزش فرستاد و ویلموتس، لوپتگی و رنار را پیشنهاد کرده و گفته بود این مربیان برای هدایت تیم ملی بهترین هستند. وزارت ورزش هم نامه را به فدراسیون فوتبال ارجاع داد و پس از ناکامی در عقد قرارداد با لوپتگی و هروه رنار، آن‌ها به سراغ مارک ویلموتس رفتند.

در نهایت فدراسیون فوتبال با قراردادی هنگفت به ارزش هشت میلیون یورو برای چهار سال، این سرمربی را به استخدام ایران درآورد. مبلغی که بسیار بالاتر از ارزش واقعی این مربی و قرارداد‌های قبلی و بعدی اش بود.

مدیرانی که توانسته بودند از شر یک مربی دلسوز مانند کارلوس کی روش راحت شوند، می توانستند هر کاری که دلشان می‌خواست بدون اعتراض و مزاحمت با تیم ملی انجام دهند و تصمیمات عجیب برای آن بگیرند، آن ها خوشحال بودند و از خاطرات این خدمت به قول خودشان بزرگ برای مردم می‌گفتند.

همچنین مهدی تاج بار‌ها اعلام کرد این قرارداد بهترین قرارداد تاریخ است و هیچ ایرادی متوجه آن نیست. ادعایی که احتمالا تاج هیچوقت از آن کوتاه نمی‌آید و همین حالا هم آن را تکرار می‌کند.

ویلموتس کارش را شروع کرد و پس از یکی دو بازی دوستانه خیلی‌ها با خوشحالی از تفاوت سبک هجومی او با سبک کارلوس کی روش سخن می‌گفتند و به هواداران کی روش سرکوفت می‌زدند. اما همین که بازی‌های رسمی آغاز شد، شکست‌ها هم از راه رسید. سرمربی بلژیکی برای شش مسابقه روی نیمکت تیم ملی فوتبال کشورمان نشست که حاصلش ۲ شکست بود و تیم ملی را در یک قدمی حذف از رقابت‌های انتخابی جام جهانی قرار داد.

پس از آن این سرمربی با توجه به اینکه بیش از ۲ ماه دستمزدی از فدراسیون دریافت نکرده، قراردادش را یک طرفه فسخ کرد و ایران به پرداخت کل ۸ میلیون یورو قرارداد او در چهار سال فقط برای پنج ماه نشستن او روی نیمکت ایران محکوم شد.

حالا بخشی از میزان غرامتی که توسط فیفا صادر شده بود توسط دیوان داوری ورزش لغو شده و عدد باقی مانده برای پرداخت به ویلموتس ۳ میلیون و ۳۲۵ هزار یورو تعیین شده است. این به جز مبلغ یک میلیون و ۷۰۰ هزار یورویی است که در گذشته به او پرداخت شد. یعنی ایران باید برای شش بار نشستن ویلموتس روی نیمکت تیم ملی مبلغی حدود ۵ میلیون یورو یا ۱۶۵  میلیارد تومان به او بپردازد.  

معاون وفت وزیر ورزش (علی نژاد) گفته بود که ما قرارداد فدراسیون را مانند سایر قرارداد‌های سرمربیان تیم‌های ملی فدراسیون‌ها بررسی کردیم، ولی متوجه عبارت داخل پرانتز نشدیم. ندیدن عبارت داخل پرانتز او که حالا بدون توجه به این اتفاقات، برای انتخابات ریاست کمیته ملی المپیک هم ثبت نام کرده است، برای ایران ۱۶۵ میلیارد تومان آب خورد.

اما حالا که این مبلغ قطعی شده، انگار به جز بیت المال و جیب مردم، کسی مسئولیت پرداخت این مبلغ سنگین را بر عهده نمی‌گیرد. خبری هم از انجمن ورزشی ایران و هلند که ویلموتس را معرفی کرد نیست، انگار تنها کار این انجمن انتخاب سرمربی برای تیم ملی ایران بود، زیرا نه قبل از آن و نه بعد از آن، دیگر هیچ اسمی از این مرکز نشنیدیم و آخر هم مشخص نشد چنین مرکزی به جز انتخاب سرمربی برای تیم ملی چه فعالیت‌های دیگری دارد؟!

مازیار ناظمی که به دنبال طلوعی باشکوه‌تر بود و هشتگ خاطرات خدمات می‌زد هم مدتهاست رئیس فدراسیون موتورسواری اتومبیلرانی شده؛ مهدی تاج هم با حل و فصل شدن موضوع ویلموتس بار دیگر سودای ریاست فدراسیون در سر دارد و می‌خواهد بر مسند قبلی اش جلوس کند.

کاش سلطانی فر با همان قیچی افتتاحی که روبان مرکز فرهنگی ایران و هلند را برید، ارتباطش را با این مرکز قطع می کرد تا نان سفره ویلموتس حلال تر باشد و جیب فوتبال خالی از سرمایه نشود.

چنین مبلغ هنگفتی در شرایطی که مردم مشکلات مالی دارند، به دلیل اشتباه و عدم تخصص چند نفر در مسندی که بر عهده داشتند، دوباره بر گردن خود مردم و بیت المال افتاده و همه آن خاطیان بدون مشکل دوباره سودای خاطره سازی دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مارک ویلموتس فدراسیون فوتبال مهدی تاج هزار یورو تیم ملی کی روش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۸۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حراج جدید شمش طلا فردا برگزار می‌شود

بیست و یکمین حراج شمش طلا فردا یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بیست و یکمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران بناست فردا یک‌شنبه 9 اردیبهشت سال 1403 برگزار شود. 

زمان جلسه حراج از ساعت 12 تا 16 است و وجه الضمان مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون ریال (3،500،000،000 ریال) به ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می‌توانند تا ساعت 24 روز شنبه هشتم اردیبهشت سال 1403 مبلغ وجه الضمان را پرداخت کند.

طبق اعلام مرکز مبادله، مبلغ وجه الضمان باید به حساب واسط مرکز مبادله ارز و طلای ایران، مشروط به تایید واریز وجه از سوی این مرکز واریز شود.

فروش 2.7 تن طلا در 20 حراج/ امروز چقدر طلا فروخته شد؟

 

 حراج حضوری شمش طلا از 27 دی ماه 1402 در مرکز مبادله ایران آغاز و با گذشت 3 ماه و برگزاری 20 حراج، 2716 کیلوگرم شمش طلای استاندارد با عیار حداقل 995 در هزار معامله شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زیر پوست بازار «رحم اجاره‌ای» در ایران
  • فروش ۲.۹ تن طلا در ۲۱ حراج در ایران
  • زمان حراج بعدی شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
  • زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد+شرایط
  • زمان حراج جدید شمش طلا اعلام شد
  • ببینید | هشدار رئیس قوه‌قضائیه به متجاوزان به بیت‌المال
  • فیلم/ اژه‌ای: برخورد با متجاوزین به بیت‌المال باید بازدارنده باشد
  • حراج جدید شمش طلا فردا برگزار می‌شود
  • حیرت و درماندگی غرب در برابر شکوه قدرت سازی ایران
  • رفع نگرانی کشاورزان با مصرف کود یارانه ای