Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیشوای زرتشیان اصفهان گفت: تنها افتخار ما به این سرزمین است و آزرو می‌کنیم این جایگاه امن همیشه محفوظ بماند، اینکه بعضی می‌گویند نه غزه نه لبنان حرف کسانی است که می‌خواهند ایران ما را کوچک کنند، در صورتی که ایران ما بسیار گسترده تر و بزرگ‌تر از این چیزی است که امروز می‌بینیم و آرزوی ما تحقق ایران قدرتمند و حقیقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ نشست سران ادیان توحیدی در حاشیه نمایشگاه روایت تبلیغ، با حضور رئیس انجمن کلیمیان اصفهان، رئیس شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران، رئیس انجمن زرتشتیان اصفهان و موبد پرستشگاه مهر و ماه اصفهان و مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد.

عبدالرسول احمدیان در این نشست اظهار کرد: اصفهان از قدیم شهر خداباوران و وطن امن آن ها بوده است و امیدواریم این زندگی مسالمت‌آمیز در آینده نیز ادامه داشته باشد.

 

*مقابله با الحاد، ترویج اخلاق خداباورانه و دفاع از ایران سه وجه مشترک ادیان الهی در کشور

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: همه ادیان توحیدی وجه اشتراکی در داشتن خدای واحد، پایبندی به اصول اخلاقی و همچنین داشتن سرزمین واحد دارند؛ امیدواریم با این سه وجه اشتراک، کمک و تلاش کنیم که باورها، اعتقادات و رفتارها بهم نزدیک‌ تر شود.

وی افزود: مقابله با الحاد به ویژه الحاد مدرن، ترویج اخلاق خدا باورانه و دفاع از ایران عزیز که نشانه آن تقدیم شهدای پرافتخار است، سه اصلی هستند که امیدوارم بتوانیم بر اساس آن وجوه اشتراک و زندگی مسالمت‌ آمیز ادیان را تقویت کنیم.

حجت الاسلام محمد قطبی نیز اظهار کرد: صلح، سادگی، آرامش، آسایش و کاهش الام و دردهای بشر آرزوی همه ملت‌ها در طول تاریخ بوده است، از سوی دیگر حاکمان و سیاستمداران آرزوی اقتدار و قدرت را در سر دارند.

*ایمان راه درمان همه مشکلات است

مدیر عامل خانه خلاق و نوآوری اشراق دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه بیان کرد: کشور ها قدرت را با سیاست‌ و رویکرد های متفاوتی دنبال می‌کنند، آرزوی حکمرانان وقتی از منطق خارج بشود به خشونت و جنگ منجر خواهد شد، اما آرزوی مردم هرگز از منطق خارج نمی‌شود، یعنی از یک طرف ولع قدرت است و از یک طرف آرزوی کاهش درد ها است؛ نقطه مقابل چیزی که درمان ولع حکمرانان و دردهای مردم است، فقط ایمان است.

 

وی ادامه داد: ایمان راه درمان همه مشکلات است و ما همه تلاش می‌ کنیم در حد وسع خود کوشش و تلاش کنیم تا با فعالیت‌ های خود ایمان را در جامعه جریان ببخشیم؛ اگر ایمان عمق پیدا کند هم ولع حاکمان و هم دردهای مردم کاهش پیدا خواهد کرد.

حجت السلام قطبی تصریح کرد: تلاش نشست‌های ادیان توحیدی، گسترش خداشناسی، مقابله با انحرافات، ترویج دینداری و همچنین ایمان در همه ادیان مشترک است؛ زمانی تقابل میان ادیان صورت می‌گیرد که حاکمان و مردم پا روی دین خود و آموزه‌های دینی می‌گذارند، ملتی که دیندار نباشند آلام و درد و رنج‌های بیشتری خواهد داشت.

*دفتر تبلیغات اسلامی با اهداف مقدسی ایجاد شده است

در ادامه این نشست اسقف سیپان کاشجیان اظهار کرد: در نمایشگاه روایت تبلیغ عمق فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی مشخص شده است؛ تا کنون عمق این فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی را به این دقت و زیبایی ندیده بودم و این نمایشگاه باعث شده است که سطح آشنایی ما با فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی بسیار بالا برود و بتوانیم با عمق عظمت این فعالیت‌ها آشنا بشویم.

پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران تصریح کرد: سخنی هست که یک تصویر از هزاران سخن عمق بیشتر دارد، در این نمایشگاه هزاران تصویر عمیق، بیانگر فعالیت‌ های دفتر تبلیغات اسلامی است.

 

وی افزود: در نمایشگاه روایت تبلیغ، هماهنگی و همراهی مردم و حاکمان به خوبی دیده می‌شود، که باید ایمان عملی خود را در دو کفه ترازو قرار بدهیم و ببینیم در کدام قسمت به وظایف خود عمل کردیم و در کدام قسمت کم کاری کردیم تا بتوانیم کم کاری‌هایمان را جبران کنیم.

پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران اظهار کرد: دفتر تبلیغات اسلامی با اهداف مقدسی ایجاد شده است؛ مدیران دفتر تبلیغات اسلامی افرادی توانمند و کوشا هستند و برای آنها آرزوی موفقیت می کنیم.

*حقوق بشر در کشور ما بیش از ۳ هزار سال سابقه دارد

موبد بهزاد نیک دین نیز بیان کرد: چکیده حرف همه پیامبران الهی اندیشه نیک، کردار نیک و گفتار نیک است؛ هر دینی دستورالعمل های خود در همین راستا را دارد، آرزوی ما تحقق این سه گزاره است تا جامعه جهانی به سمت تعالی و رشد برود.

 

پیشوای زرتشیان اصفهان ادامه داد: ما ایرانیان دو هویت و فرهنگ و بینش ایرانی و اسلامی را با خود همراه کرده ایم و اسلام وهابی و تکفیری را نپذیرفته‌ایم؛ ما همانطور که آریو برزن داشتیم قاسم سلیمانی هم داشتیم و خون همه شهدای ما درهم تنیده شده است تا ما با آزادی و عدالت ایمان خود را محفوظ کنیم و در کنار هم باشیم.

وی افزود: حقوق بشر در کشور ما بیش از ۳ هزار سال سابقه دارد و فرهنگ غنی ما بسیار توانمند تر و کهن‌ تر از فرهنگ غربی است و نباید جوانان ما فریب فرهنگ غرب را بخورند.

وی افزود: نمایشگاه روایت تبلیغ یک دستاورد مهم در معرفی فعالیت‌های این مرکز ارزشمند اسلامی است؛ تنها افتخار ما به این سرزمین است و آزرو می‌کنیم این جایگاه امن همیشه محفوظ بماند، اینکه بعضی می‌گویند نه غزه نه لبنان حرف کسانی است که می‌خواهند ایران ما را کوچک کنند، در صورتی که ایران ما بسیار گسترده تر و بزرگ‌تر از این چیزی است که امروز می‌بینیم و آرزوی ما تحقق ایران قدرتمند و حقیقی است.

پیشوای زرتشیان اصفهان عنوان کرد: وحدت ادیان توحیدی و نشست‌های ادیان باید با قدرت انجام شود و ما هم با تمام قدرت از این نشست‌ ها حمایت خواهیم کرد، همچنین همه ما باید تسلیم خداوند باشیم و اسلام یعنی تسلیم خداوند بودن که شامل همه ادیان خواهد شد.

* بزرگترین وجه مشترک ادیان مختلف، منتظرالظهور بودن ما است

خاخام سلیمان صدیق پور نیز در این نشست بیان کرد: در یهودیت به سلامتی دوستی و صلح تاکید بسیاری شده است، در کتاب حضرت داوود آمده است که زمانی حقیقت و درستی هماهنگ شدند صلح اصیل برقرار می‌شود.

 

نماینده یهودیان در اصفهان گفت: ما کلیمیان سابقه ۲ هزار ۸۵۷ ساله در اصفهان داریم و در این دیار از زمان کوروش بوده‌ایم؛ اصفهان پیش از این به یهودیه معروف بوده و ما این به این سابقه افتخار می‌کنیم‌.

وی تصریح کرد: بزرگترین وجه مشترک ادیان مختلف، منتظرالظهور بودن ست؛ پایه اساس ادیان، انتظار ظهور منجی است تا عدالت در جهان نشر پیدا کند.

نماینده یهودیان در اصفهان در پایان عنوان کرد: نتیجه این جلسات و هم‌اندیشی ها بسیار مبارک است و کسانی که علیه این مردم تبلیغ می‌کنند، باید شاهد این جلسات و نشست‌های مسالمت‌ آمیز و پربرکت باشند.

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: دفتر تبلیغات اسلامی نمایشگاه روایت تبلیغ وجه مشترک ادیان ادیان توحیدی فعالیت ها ایران ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۸۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه

وزیر دفاع ایران در دیدار دبیرکل وزارت دفاع هند با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه قزاقستان با دبیر کل وزارت دفاع هند دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در دیدار با دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی در خصوص موضوعات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی میان دو کشور تاکید کرد.

وزیر دفاع ایران با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار داشت: ظرفیتهای متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه قاره هند به کار گرفته شود.

وزیر دفاع ایران با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

امیر آشتیانی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه های مختلف اعلام کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار ضمن ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و وآرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیر ساختی به ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی،  تحقیقات دفاعی، آموزشی و  تبادل دانشجو تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان برگزار شد
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • وزیر دفاع : حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به اسرائیل هشداری محدود بود
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به اسرائیل هشداری محدود و پرهیز از گسترش درگیری بود
  • بسیاری از بحران‌ها نتیجه رویکرد سلطه‌طلبانه غرب است
  • نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان
  • بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب بوده است