Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: بیماری کرونا تاثیر زیادی در روند اهدای خون داشت و برخی کشورها ۳۰ درصد ریزش اهدای خون داشتند اما در کشور ما این کاهش زیر ده درصد و در اصفهان حدود ۸ درصد بود و این نشان از فرهنگ غنی مردم کشورمان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ علی فتوحی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در آستانه ۹ مرداد قرار داریم که سالروز تاسیس انتقال خون به شکل انسجام یافته امروزی است؛ با مرور گذشته اتفاقات خوب و بدی را در مورد خون می بینیم که بیشتر از اتفاقات خوب در مورد خون بعد از قرن بیستم اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به اقدامات و سوالاتی که از اهدا کننده خون برای سنجش سلامتی انجام می شود، گفت: در ایران با فاصله با دنیا در زمینه انتقال خون افتخارات و اقدامات خوبی داریم و اولین انتقال خون در بیمارستان سینا انجام شده است.

وی در ادامه افزود: از سال ۱۳۸۸ اهدای خون داوطلبانه مورد نظر قرار گرفت و در کشورهای منطقه هیچ کشوری مانند ایران در این زمینه موفق نبود که این نشان از فرهنگ بالا و از خود گذشتگی و روحیه ایثار مردم کشورمان است.

فتوحی با اشاره به نقش جنگ تحمیلی در اهدای خون ادامه داد: بیماری کرونا تاثیر زیادی در روند اهدای خون داشت و برخی کشورها ۳۰ درصد ریزش اهدای خون داشتند اما در کشور ما این کاهش زیر ده درصد و در اصفهان حدود ۸ درصد بود و این نشان از فرهنگ غنی مردم کشورمان است.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به ایام کرونا و تعطیلی بسیار از مشاغل و ارگان ها بیان کرد: در این ایام و با توجه به روش درمانی که برای این بیماری وجود داشت ما بیشتر از قبل فعالیت کردیم تا بتوانیم جوابگوی نیازها باشیم.

وی با بیان اینکه اهدا کنندگان جوان ما در حال کاهش هستند، گفت: در گذشته سن اهدا کنندگان بین ۲۵ تا ۴۵ سال بود که در حال حاضر این سن به بالای 35 سال رسیده است؛ افراد بالای 18 سال و تا سن 65 سالگی می توانند خون اهدای کنند.

فتوحی با بیان اینکه در مرکز انتقال خون اصفهان کار ملی انجام می شود در تشریح این موضوع بیان کرد: از نظر تعداد بیمارستان دومین یا سومین استان در کشور هستیم و این در حالی است که فقط تامین کننده خون برای بیماران اصفهان نیستیم و تعداد زیادی از افراد از  استان های همجوار به اصفهان می آیند و در این استان روند درمانی یا نیاز خود را دنبال می کنند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان خاطرنشان کرد: حدود سه درصد اهدا کنندگان خانم هستند این در حالی است که در برخی کشورها بیشتر از ۳۰ درصد است و این میزان می تواند افزایش یابد که البته آگاهی نادرست و همچنین عدم وجود پایگاه متعدد در سطح شهر می تواند دلایل این میزان حضور بانوان در این زمینه باشد.

وی با اشاره به اینکه تمام پروتکل های بهداشتی در حین اهدای خون انجام و رعایت می شود، گفت: هر فرد اقا تا چهار بار در سال و هر فرد خانم تا سه بار در سال می تواند خون اهدا کنند؛ کسی که خالکوبی و تتو داشته باشد تا یک سال معافیت اهدای خون دارد.

فتوحی در مورد برنامه های این مرکز برای جذب اهدا کنندگان جوان و همکاری با دانشگاه ها گفت: تفاهم نامه ای با دانشگاه در حال انجام است که بتوانیم همکاری داشته باشیم و  از این ظرفیت استفاده کنیم.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به مشکلات مالی که یکی از چالش های پیش رو انتقال خون استان اصفهان است، گفت: برای ارائه خدمات بهتر در شهر اصفهان حداقل به دو پایگاه دیگر نیاز داریم.

وی با اشاره پیامدهای اینکه اگر مرکز انتقال خون به دلیل مشکلات نتواند کار خود را به میزان نیاز انجام دهد، گفت: اصفهان به عنوان یک استان برخوردار حساب می آید، اما مشکل این است که اعتبارات خاصی به آن داده نمی شود این در صورتی است که انتقال خون نیاز به اعتبارات خاص دارد.

فتوحی با بیان اینکه اتباع خارجی به صورت معمول نمی توانند اهدای خون داشته باشند، گفت: فروش خون از سال های قبل تمام شده و از زمان فعالیت انتقال خون اهدای کنندگان ما داوطلبانه اهدای خون می کنند و داوطلبانه بودن اهدای خون یک امتیاز و نقطه قوت است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیرکل انتقال خون استان اصفهان اهدا کنندگان اهدا کنند اهدای خون ۳۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۸۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی

قیمت جهانی طلا در روز جمعه (۲۶ آوریل) کاهش یافت و با توجه به تمرکز سرمایه‌گذاران به داده‌های کلیدی تورم ایالات‌متحده برای نشانه‌هایی در مسیر نرخ بهره فدرال رزرو، برای کاهش هفتگی تعیین شد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳۳۱ دلار و ۱۵ سنت رسید. قیمت‌ها تقریباً ۱۰۰ دلار آمریکا نسبت به بالاترین رکورد تاریخ ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت در ۱۲ آوریل کاهش یافته است که ناشی از آشفتگی ژئوپلیتیکی است. هر اونس طلای آمریکا بدون تغییر به ۲۳۴۳ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت شمش در هفته ۲.۵ درصد کاهش یافته است.

اقتصاد ایالات‌متحده در سه ماهه اول با کمترین سرعت خود در نزدیک به دو سال اخیر رشد کرد اما افزایش تورم انتظارات فدرال رزرو را برای کاهش نرخ بهره قبل از سپتامبر تقویت کرد. اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو حاکی از آن است که بانک مرکزی عجله‌ای برای کاهش نرخ بهره ندارد. نرخ‌های بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

داده‌ها نشان داد که واردات خالص طلای چین از طریق هنگ‌کنگ در ماه مارس ۴۰ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت. جی پی مورگان اظهار کرد که هدف اوج طلا ۲۶۰۰ دلار آمریکاست. شرکت نیومونت از برآوردهای وال‌استریت برای سود سه ماهه اول پیشی گرفت زیرا بزرگترین معدن طلای جهان از تولید قوی، قیمت‌های بالاتر و هزینه های عملیاتی پایین‌تر بهره‌مند شد.

طبق گزارش رویترز، بانک مرکزی ژاپن قرار است پیش‌بینی کند که تورم در سال‌های آینده نزدیک به هدف دو درصدی خود باقی خواهد ماند و آمادگی خود را برای افزایش نرخ‌ها از نزدیک به صفر نشان می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۷.۴۰ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۹۱۹ دلار و ۹۰ سنت رسید، در حالی که پالادیوم با ۱.۱ درصد افزایش به ۹۸۴ دلار و ۷۳ سنت رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی