Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی فارس در دیدار با سفیر مجارستان در ایران گفت: سابقه همکاری و ارتباط دو کشور ایران و مجارستان بیش از ۱۶۰ سال است که این رابطه همیشه رابطه خوبی بوده و به جز مسئله تحریم، مبادله تجاری ما با کشور مجارستان مطلوب دو کشور نیست.

او گفت: هم‌اکنون عمده ارتباط ما از استان فارس با کشور مجارستان به اعزام دانشجو محدود شده است و تحریم‌های ظالمانه مانع از توسعه اقتصادی ما شده است، اما با توجه به پتانسیل‌های استان فارس و شهر شیراز زمینه‌های همکاری بسیاری بین ما و کشور مجارستان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رازقی با اشاره به قابلیت‌های استان فارس گفت: فارس با تولید سالانه حدود ۱۴ میلیون تن محصولات کشاورزی اولین تولید کننده محصولات کشاورزی در کشور است.

او گفت: همچنین فارس در سال‌های اخیر حرکت‌های چشمگیری در راستای توسعه صنعتی داشته به طوری که امروز در این استان بیش از ۶ هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ فعال است و در حوزه معادن، خاک نسوز و فرآوری‌های آن، کاشی و سرامیک نیز استان فارس پتانسیل‌های بزرگی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی فارس گفت: وجود دانشگاه‌های بزرگ و قدیمی این استان را به مرکز علمی کشور و به ویژه در حوزه پزشکی تبدیل کرده که هم اکنون بزرگترین مرکز پیوند دنیا در شیراز وجود دارد.

رازقی با تاکید بر آمادگی تجار ما برای گسترش مبادلات تجاری با کشور مجارستان گفت: حوزه گردشگری و گیاهان دارویی به ویژه تولید عصاره شیرین بیان نیز فارس جایگاه منحصر به فردی در جهان و کشور دارد که زمینه مستعدی برای توسعه مبادلات فارس با دیگر کشورهاست.

محمد فرخ‌زاده، معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استان فارس نیز در این دیدار گفت: در فارس سه هزار و ۸۷ اثر تاریخی ثبت شده وجود دارد که برخی از آثار تاریخی این استان از جمله تخت جمشید، پاسارگاد، کاخ اردشیر بابکان، حافظیه، سعدیه و مجموعه زندیه جز آثار منحصر به فرد در دنیا هستتند.

او گفت: در حوزه گردشگری ظرفیت‌های طبیعی، تاریخی و درمانی خوبی در فارس وجود دارد و ما امروز در حوزه گردشگری تاریخی و درمانی مراودات خوبی را با کشور‌های دیگر به ویژه کشور‌های حاشیه خلیج فارس داریم.

فرخ‌زاده گفت: یکی از حوزه‌هایی که در گسترش مراودات فارس با مجارستان شامل تحریم نمی‌شود، حوزه فرهنگ و گردشگری است و ما در این زمینه آمادگی داریم ارتباط متقابل مابین آژانس‌های گردشگری و مسافرتی استان فارس و کشور مجارستان با هدف مبادله توریست و اقدامات خلاقانه در این بخش برقرار کنیم.

او با تاکید بر برقراری ارتباط بین دو طرف در حوزه‌های گردشگری سلامت و اعزام پزشک، گردشگری خوراک، برقراری خط پروازی مستقیم و گسترش مراودات بین ایرلاین‌ها و گیاهان دارویی و کشاورزی اضافه کرد: کشور مجارستان در بسیاری از زمینه‌ها می‌تواند درگاه توزیع محصولات تولیدی استان فارس به اروپا باشد.

در ادامه این دیدار زولتان وارگا هاسونیچ، سفیر مجارستان در ایران هم گفت: پیشینه ارتباط کشور ایران و مجارستان بسیار زیاد است و این ارتباط کاملا غیر سیاسی است و امروز هنوز وجود دارند خانواده‌های مجاری که در کشور ایران زندگی می‌کنند.

او با اشاره به اعزام دانشجو از ایران به کشور مجارستان افزود: تبادل دانش و تقویت ارتباطات فرهنگی بین دو کشور برای ما بسیار حائز اهمیت است به طوری که به دنبال تاسیس انجمن ایرانی‌های مقیم مجارستان برای قوی‌تر و ریشه‌دار کردن تبادلات فرهنگ دو کشور هستیم.

وارگا هاسونیچ گفت: همه کشور‌ها مشکلاتی در داخل و ارتباطات خارجی دارند، اما ما به دنبال پایه‌گذاری و اجرای برنامه‌های مشارکتی در حوزه فرهنگ هستیم.

او گفت: در خصوص تحریم‌ها، شرایط کشور ایران را برای سرمایه‌گذاری، مبادلات تجاری و انقال پول درک می‌کنیم، اما ما در سفارت مجارستان می‌‎توانیم به عنوان واسطه برای به حداقل رسیدن مشکلات کشور ایران کمک کنیم و اقدامات مشارکتی را انجام دهیم.

وارگا هاسونیچ گفت: تجارت کشور مجارستان آزاد است و شاید در زمینه صادرات و واردات خیلی قوی نباشد، اما می‌توانیم به عنوان رابط در حوزه تجارت در کنار تجار و بخش اقتصاد ایران باشیم و شریک امن تجارت شما با سایر کشور‌های دنیا باشیم.

او گفت: از پیشنهاد شما برای تقویت بخش‌های برقراری ارتباط مابین آژانس‌های گردشگری دو طرف، گیاهان دارویی، برقراری خط هوایی مستقیم و گردشگری خوراک استقبال می‌کنیم و با هدف افزایش ارتباطات موارد را با دقت بررسی می‌کنیم.

وارگا هاسونیچ گفت: هم‌اکنون سرمایه‌گذاران آسیای شرقی در بسیاری از حوزه‌ها بر اساس پژوهش در کشور مجارستان حضور دارند که شرکت‌های ایرانی نیز می‌توانند چنین فعالیت‌هایی در کشور ما داشته باشند.

او گفت: کشور ما در زمینه تکنولوژی‌های آب، درمان و کشاورزی ظرفیت‌های خوبی دارد که می‌توانیم همکاری موثر و مفیدی با کشور ایران و به ویژه استان فارس داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتاق بازرگانی شیراز کشور مجارستان استان فارس کشور ایران کشور ها دو کشور او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۸۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدحسین نیکنام، دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین الملل که در این همایش ریاست پنل سلامت را برعهده داشت، ضمن اشاره به توانمند‌های حوزه سلامت و فرصت‌های تجاری و سرمایه گذاری در آفریقا، اهمیت گسترش تعاملات با کشور‌های آفریقایی را تشریح کرد.

در این پنل، مدیران ارشد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، مدیران سندیکا‌های دارو، انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی، مدیران شرکت‌های دارو سازی، رئیس انجمن بیمارستان سازی و میهمانانی از کشور‌های زیمباوه، مالی، اتیوپی و الجرایر حضور داشتند.

اعضای پنل ایرانی از حوزه‌های دارو، درمان و گردشگری سلامت، تجهیزات پزشکی، آموزشی، توسعه، جمعیت هلال احمر، سازمان سازمان انتقال خون، انستیتو پاستور ایران، ضمن توضیح درباره توانمندی صادراتی حوزه کاری خود، خواستار افزایش سطح تعلامات با کشور‌های آفریقایی شدند.

درادامه، میهمانان آفریقایی با تمجید از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت، علاقمندی خود را جهت گسترش همکاری تجاری با حوزه سلامت ایران اعلام کردند.

نیکنام در پایان گفت: گسترش همکاری ایران و آفریقا در حوزه سلامت قابل پیگیری است و انتقال تجارب و خدمات سلامت به این کشور‌ها وجود دارد.

به گزارش آنا، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) از روز شنبه  ۸ اردیبهشت با حضور رئیس جمهور افتتاح و به مدت پنج روز ادامه دارد. این نمایشگاه میزبان ۲۰۰۰ صاحب نظر از ۸۰ کشور می‌باشد و ۸۰۰ شرکت ایرانی در این نمایشگاه توانمند‌های خود را به نمایش می‌گذارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور ۱۰ هیات تجاری خارجی در فارس
  • هنرمندان صنایع دستی در اکسپو ۲۰۲۴/ حضور فارس با بسته‌های گردشگری
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • راه درازی تا فعلیت رساندن کامل ظرفیت‌های تجاری ایران و افغانستان داریم
  • علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران
  • خلیج‌ فارس امن‌ترین نقطه دریایی جهان است | اسکورت کشتی‌های تجاری ایران در آب‌های فرامرزی
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در اکسپو ‭‭۲۰۲۴‬‬
  • ایران میزبان ۲۲۰۰ مهمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ است
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد