Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار ویژه شهرستان ری از آمادگی کامل نیروهای امدادی، خدمات رسان و اجرایی به منظور کاهش خطرات احتمالی سیلاب در محدوده بخش خاوران خبر داد. - اخبار استانها -

حمید زمانی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در ری، با اشاره به احتمال وقوع سیلاب در برخی مناطق شهرستان اظهار داشت: در پی هشدارهای هواشناسی مبنی بر بارندگی شدید و احتمال وقوع سیلاب در رودخانه‌ها هشدارها و اخطاریه‌های لازم به دستگاه‌های مربوطه امدادی، خدماتی و اجرایی در سطح شهرستان ری اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تمام دستگاه‌ها و مدیریت بحران شهرستان‌ ری در آماده باش کامل قرار دارند و در صورت وقوع حادثه جهت خدمات رسانی در محل حاضر خواهند شد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در ادامه گفت: باتوجه به خطرات احتمالی ناشی از بارش شدید باران و احتمال وقوع سیلاب در ارتفاعات بخش خاوران از شهروندان تقاضا داریم از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها اجتناب کنند.

زمانی تصریح کرد: نقاط حادثه خیز شهرستان ری در زمینه افزایش بارش‌ها و احتمال وقوع سیلاب شامل روستای لپه زنک، روستای چهلقز و سیل‌بندهای بالادستی شهر قیامدشت در بخش خاوران است.

وی افزود: هشدارها در روستاهای چهلقز و لپه زنک به صورت نصب بنر و با استفاده از ظرفیت شوراها و دهیاری‌ها اعلام شده تا شهروندان از اتراق در محدوده رودخانه‌ها خودداری کنند.

فرماندار ویژه شهرستان ری ابراز داشت هماهنگی‌های لازم در زمینه مدیریت سیلاب در شهر قیامدشت توسط شهرداری صورت می‌گیرد و در این راستا لایروبی کالورت‌های پایین دستی انجام شده و در صورت بروز خطرات احتمالی اقدام خواهند کرد.

زمانی ادامه داد: شهرداری منطقه 15 نیز به دلیل کنترل ورودی روستای لپه زنک و شهرک چوبستانه که در گذشته موجب آبگرفتگی در محور امام رضا (ع) بود نیز هماهنگ شده که در صورت بروز خطر با همکاری دستگاه‌های خدمات رسان اقدام خواهیم کرد.

تمام راه‌های اصلی جنوب استان کرمان باز است/ خسارت 120 میلیارد تومانی سیلاب به راه‌هاآخرین جزئیات بارش در مازندران/ خسارت شدید سیلاب جاده هراز به تاسیسات راه/ بازگشایی موقت هراز برای مسافران جا ماندهسیل در اردستان به 130 منزل خسارت وارد کرد/گرفتگی معابر روستای نهوج بخش برازوند + فیلم

معاون استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: باتوجه به ساخت‌ و سازهای غیرمجاز و پوشش و مسدود شدن کالورت‌ها در شهرستان مجاور در صورت آبگرفتگی شهر قیامدشت و محور امام رضا (ع) نیز تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرماندار ویژه شهرستان ری احتمال وقوع سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۸۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند

خالد ایزدپناه رئیس شورای اسلامی شهرستان مرزی دشتیاری  گفت: در دو سیلاب اخیر نیروهای امدادی هلال احمر، هوانیروز ارتش، نیروی دریایی ارتش، نیروی زمینی سپاه پاسداران ، گروه های جهادی و مردمی ،بسیجیان همه پای کار بودند در منطقه سیل زده حضور داشتند و کار امدادرسانی تا آخرین روز سیلاب هم از راه زمینی و هوایی  ادامه داشته است. 

وی ادامه داد: دشتیاری همواره آماج سیلاب های سهمگینی بوده و خسارت های فراوانی را بر جای گذشته است و در دو سیلاب اخیر شهرستان دشتیاری در دو بخش راه های روستایی و کشاورزی بیشترین آسیب به خود دیده است.

خالد ایزدپناه اظهار داشت: با توجه به تجربه ای که در سیل دیماه ۹۸ بود انتظار داشتیم در سیل اسفند ماه ۱۴۰۲ و فروردین ماه ۱۴۰۳ خسارت ها باید به مراتب کمتر می شدند متأسفانه به علت ضعیف بودن زیرساخت مجدد شاهد حجم عظیمی از آسیب ها به زیرساخت راه روستایی و کشاورزی بودیم 

وی افزود: علاوه بر خسارت ها به زیرساخت های  راه و کشاورزی شاهد هدر رفت میلیون ها مترمکعب آب حاصل از سیلاب به دریا بودیم آبی که بدون هیچ هزینه ای به دست اومد و جلوی چشم مردم بدون هیچ استفاده ای به دریا رفت.

رئیس شورای اسلامی شهرستان مرزی دشتیاری در ادامه گفت: به علت گستردگی راههای روستایی و مواصلاتی بعد از گذشت ۲۰ روز از سیل اخیر متأسفانه بعضی از راههای روستایی ترمیم و بازسازی نشدند و مردم با سختی عبور و مرور انجام می شود بندسارهای کشاورزی بر اثر سیل تخریب شده و نیاز به مرمت و بازسازی دارند کشاورزی مردم از بین رفته است و نیازمند توجه به خسارت دیدگان است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴ استان کشور | عملیات امدادی در این استان‌ها ادامه دارد
  • آماده‌ باش دستگاه‌ های امدادی و خدمات‌ رسان در چهارمحال و بختیاری
  • آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در چهارمحال و بختیاری
  • تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند
  • سیلاب و تگرک محصولات کشاورزی بوشهری‌ها را تهدید می‌کند
  • آماده باش مخابرات خوزستان در پی هشدار بارش سنگین و وقوع سیلاب احتمالی
  • آماده‌باش اردستان در پایان هفته/ مرخصی‌ها لغو شد
  • هشدار جدی آبگرفتگی و وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان چهارمحال و بختیاری در پی صدور هشدار هواشناسی
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان