Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-03@21:51:11 GMT

جشنواره‌ای ویژه هنرمندان توانیاب

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۰۸۷۸۶

جشنواره‌ای ویژه هنرمندان توانیاب

آیین آغاز به کار جشنواره هنری «آوای مهر» با محوریت هنرمندان توانیاب با حضور جمعی از مسئولان و اهالی فرهنگ و هنر در خانه موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد برگزار شد.

به گزارش ایران اکونومیست، مدیرکل بهزیستی استان تهران در آیین آغاز به کار جشنواره هنری آوای مهر ضمن قدردانی از حضور بزرگان عرصه فرهنگ و هنر در این مراسم گفت: حوزه کار در بهزیستی یک فعالیت اجتماعی است و کار اجتماعی همواره با خونِ دل خوردن پیش می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سمانه زمانی درباره چگونگی شکل‌گیری جشنواره هنری آوای مهر اظهارداشت: در ابتدای کار با حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی و سایر همکاران صحبت کردیم که اتفاق بزرگی را برای گروه‌های بهزیستی رقم بزنیم. نگاهمان این بود که کمک کنیم تا توانایی مددجویان دیده شود و این فضا و حضور در جشنواره آوای مهر برای آنان مسیر جدیدی باز کند. تصورم این است که در کنار اساتید فرهنگ و هنر اتفاقات خوبی برای این قشر در بهزیستی می‌افتد.

وی افزود: این جشنواره بناست در شاخه‌های مختلف هنری برگزار شود و آغاز یک اتفاق دنباله‌دار خواهد بود. امیدوارم در آینده بتوانیم به سمت آموزش برویم تا فرزندان ما در بهزیستی اتفاقات بزرگی را رقم بزنند. سخت محتاج کمک هنرمندان هستیم که بتوانیم از ظرفیت و وجود آنان بهره‌مند شویم، یقین داریم برای پایداری و استمرار این اتفاق، ایجاد یک مرکز فرهنگی و هنری ویژه معلولان می‌تواند در این مسیر کمک شایانی کند. در آینده نزدیک شاهد افتتاح مرکز فرهنگ و هنر در تهران خواهیم بود.

حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران نیز در این آیین با بیان اینکه آنچه که قدرت نفوذ ما را بیشتر می‌کند و تأثیرگذار است هنر است، اظهارداشت: انسان فرهیخته و توانمند و باهوش کسی است که می‌تواند هنر را به خدمت بگیرد. ذات هنر، حقیقت است. حقیقت زیباست. اگر هنر زیباست به خاطر این است که با حقیقت متصل است. میزان زیبایی اثر بستگی به میزان اتحاد هنرمند با حقیقت دارد.

در ادامه مدیرعامل خانه موسیقی ایران در این مراسم گفت: جشنواره هنری آوای مهر حاصل همت و تلاش مسئولان بهزیستی است، اتفاق خجسته‌ای است و حضور من در اینجا برای سپاسگزاری از آنان است.

حمیدرضا نوربخش افزود: حوزه بهزیستی، افراد مختلفی را با مسائل و مصائب مختلف تحت پوشش قرار می‌دهد. در گذشته یکی دو جشنواره‌ هنری در حوزه معلولان برگزار شده بود اما این اتفاق ادامه پیدا نکرد. چند ماه پیش وقتی با مدیرکل بهزیستی استان تهران صحبت این جشنواره شد، دیدم عزم ایشان جزم شده و همه همکارانشان را برای این اتفاق بسیج کرده‌اند. برای من حضور در کنار آنان مسرت‌بخش بود. ضمن این‌که هر اتفاقی از این دست در حوزه موسیقی بیفتد حتما مورد استقبال خانه موسیقی قرار می‌گیرد.

وی افزود: امیدوارم به واسطه این جشنواره بتوانیم ظرفیت‌هایی را شناسایی و بارور کرده و مشکل کوچکی را در حوزه‌های اجتماعی حل کنیم. همان‌طور که دکتر زمانی گفتند این اتفاق یک سرآغاز است و قطعاً ادامه خواهد داشت و امیدواریم هر سال این جشنواره را باشکوه بیشتر برگزار کنیم. از همکاران خود در خانه موسیقی و سایر افراد که با این جشنواره همراه شدند تشکر می‌کنم.

 

 

سیدمحسن میرحسینی استاد خوشنویسی نیز به نمایندگی از انجمن خوشنویسان ایران در این آیین با تأکید بر اینکه چنین جشنواره‌ای تاکنون در این سطح برگزار نشده، گفت: جشنواره‌های خوشنویسی بسیاری در سطح ملی و بین‌المللی برگزار شده اما واقعیت این است که این جشنواره بسیار متفاوت و ارزشمند است. از اینکه جشنواره آوای مهر بسیار ارزشمند قرار است در ادامه در سطح ملی برگزار ‌شود ذوق‌زده هستیم.

وی بیان کرد: انجمن خوشنویسان با افتخار در کنار جشنواره آوای مهر هست و امیدواریم این جشنواره در سال‌های بعد باشکوه‌تر برگزار شود. همچنین پوستر جشنواره آوای مهر را برای اطلاع‌رسانی به ۳۶۰ شعبه انجمن خوشنویسان در سراسر کشور ارسال خواهیم کرد.

گروه موسیقی نوای شیدایی به خوانندگی علی یاری‌پور، نوازندگی تار حسین روزبهانی و تنبک افشین هنرور به اجرای موسیقی پرداختند. در پایان این مراسم با حضور مسئولان، از کارت به‌زیست رونمایی و به هنرمندان حاضر در مراسم اهدا شد.

آیین آغاز به کار جشنواره هنری آوای مهر با محوریت هنرمندان توانیاب چهارشنبه (پنجم مرداد) در خانه موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد برگزار شد. فریدون شهبازیان، حمیدرضا عاطفی، حسین بهروزی‌نیا، سوسن اصلانی، مظفر شفیعی، محمد میرزمانی، مینو افتاده، جهانگیر درویش، محمدسعید شریفیان، زیدالله طلوعی، سیدمحسن میرحسینی، غلامرضا سپهری، علی گنجی، علی تحریری، کارمین صراف، حسین باباخانی تیموری، داریوش فرزانه، فرهاد مشتاق، مهدی سبحانی، مهدی مساح بیدگلی و اسماعیل خلج و ... از حاضران در این مراسم بودند.اجرای این مراسم برعهده سهیل محمودی بود.

جشنواره هنری آوای مهر ویژه افراد دارای معلولیت در سه بخش موسیقی، ادبیات و خوشنویسی برگزار می‌شود.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: جشنواره ، موسیقی ، اداره کل بهزیستی استان تهران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جشنواره موسیقی اداره کل بهزیستی استان تهران جشنواره هنری آوای مهر جشنواره آوای مهر خانه موسیقی فرهنگ و هنر برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۸۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر

سید عباس دهقان معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در دیدار کارشناسان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: در پرتو تعاملی که شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد داشت، تلاش می‌شود با ارائه رویداد‌های هنری و سینمایی نسبت به آگاه سازی مردم اقدام شود.

وی با اشاره به رویداد‌هایی مانند جشنواره تئاتر چتر زندگی که در راستای تحکیم بنیان خانواده است، افزود: هنرمندان و انجمن‌های هنری استان یزد از ظرفیت‌های بالای هنری و حرفه‌ای برخوردار هستند که تجربه نشان داده با فعالیت و ارائه تولیدات هنری توانسته اند در کمک و مساعدت به کاهش معضلات اجتماعی و آگاه سازی عموم نقش دو چندانی داشته باشند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد همچنین برگزاری نشست‌های تخصصی از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برای هنرمندان را مورد تاکید قرار داد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اجراهای متنوع گروه‌های موسیقی محیطی در خانه هنرمندان ایران
  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد
  • تشکیل خانه طراحان فیروزه‌ای بر آمده از تلاش جوانان گرافیست است
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • بزرگداشتی برای یک پژوهشگر موسیقی
  • یادمان دهمین سالروز کوچ قلندر موسیقی ایران در گرگان برگزار شد
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • در هفته هنر انقلاب اسلامی یزد چه گذشت؟