Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گزارشی از آخرین وضعیت سیل در استان تهران را تشریح کرد و گفت که یک تن نیز درپی وقوع سیل در رودهن جان خود را از دست داده است.

محمد حسن نامی در گفت‌وگو با ایران اکونومیست، با اشاره به بازدیدهایش از مناطق سیل زده در استان تهران گفت: صبح امروز از مناطق سیل زده در محدوده امامزاده داوود (ع) بازدید کردم، متاسفانه سیل خسارات زیادی را به این محدوده وارد کرده و جریان آب وارد امام‌زاده و محوطه اطراف آن شده بود که این حادثه موجب فوت شش تن تاکنون شده و تعدادی نیز مفقود هستند که جستجوها برای یافتن آنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نیروهای امدادی در محدوده امامزاده داوود (ع) و مناطق سیل‌زده حضور دارند، گفت: حجم زیادی از گل و لای درپی این سیل در محدوده باقی مانده و نیروهای امدادی و خدماتی همچنان در این منطقه در آماده باش کامل بوده و حضور دارند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه همزمان با حادثه رخ داده در امام‌زاده داوود (ع) سیل دیگری نیز در محدوده شمال شرق تهران و شهرستان‌ رودهن جاری شد، گفت: در پی این سیل که از سرمنشا رودخانه سیاه کوه جاری شده بود، خساراتی به برخی از مزارع و باغات و ... وارد شد و متاسفانه یک تن نیز فوت شد که جسد وی کشف شده است. همچنین جستجوها در میان گل و لای برجا مانده از سیل برای یافتن فوت شدگان احتمالی دیگر ادامه دارد، اما خوشبختانه تاکنون هیچ گزارش مفقودی در این منطقه نداشتیم.

نامی ادامه داد: عمده خسارات ناشی از سیل در روستاهای وسکاره، جورد و آردینه بوده است. براساس گزارش ها سیل حدود ۲۰ خودرو را در این محدوده با خود برده که ۱۴ دستگاه آن خارج شده است. هفت دستگاه دیگر نیز احتمالا با جریان آن به سمت سد لار کشانده شده که جستجوها و اقدامات برای خارج کردن آنها نیز ادامه دارد. همچنین قرارگاهی هم مسئولیت انتقال آب در این محدوده را داشت که خساراتی دیده است.

وی افزود: ظهر امروز نیز در پی بارش‌ها در محدوده فیروزکوه خساراتی به یک منزل مسکونی و یک پل وارد شد که خوشبختانه آسیب جانی درپی نداشت.

نامی با تاکید بر آماده باش مدیریت بحران در سراسر کشور گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی، مدیریت بحران عوامل امدادونجات در سراسر کشور را به حالت آماده باش درآورده و در این میان به ۲۱ استان نیز با احتمال بیشتر بارش نیز آماده باش ویژه داده است. لازم است مردم نیز هشدارها را جدی بگیرند. متاسفانه در مواردی مشاهده شده که مردم توجه چندانی به هشدارها ندارند و همین موضوع می‌تواند جانشان را به خطر بیندازد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از مردم خواست که از تردد به سمت جاده‌های مناطق ییلاقی شمال تهران و همچنین حضور در ارتفاعات پرهیز کنند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: سازمان مدیریت بحران کشور ، تهران ، استان تهران ، محمدحسن نامی ، سیل

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان مدیریت بحران کشور تهران استان تهران محمدحسن نامی سیل سازمان مدیریت بحران کشور مناطق سیل زده آماده باش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۸۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است

استاندار کرمانشاه گفت: برای ایمن‌سازی استان کرمانشاه و اتمام واقعی بازسازی زلزله به ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی امروز _ شنبه هشتم هشتم اردیبهشت _ در نشست مدیریت بحران که با حضور محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور که در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت و کنترل به‌موقع، بحران را به حداقل می‌رساند.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه به‌دلیل شرایط خاصی که دارد در معرض بحران‌های مختلفی همچون سیل، زلزله و… قرار دارد.

استاندار کرمانشاه اشاره‌ای به خطر آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های استان با توجه به پوشش گیاهی منطقه داشت و بحث تجهیزات امداد و نجات داشت و گفت: پدیده ریزگردها از دیگر مشکلات استان است که با توجه به عوامل مؤثر اثرگذار شدت و ضعف دارد.

وی با اشاره به مشکلات به‌جا مانده از ادوار گذشته برای استان، تصریح کرد: با اعلام بی‌موقع جشن پایان بازسازی زلزله از ردیف بودجه زلزله‌زده کشور خارج شدیم در حالی که هنوز ده‌ها ساختمان دولتی از فرمانداری گرفته تا ادارات حتی مساجد این مناطق، بازسازی نشده است.

صحرایی اشاره هم به افتتاح زودهنگام راه‌آهن کرمانشاه داشت و افزود: راه‌آهن کرمانشاه برای خدمات‌رسانی مطلوب به مردم نزدیک به یک‌هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد.

وی با ادامه نیازهای استان کرمانشاه به بحث امسال تسهیلات مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و گفت: در صورت تخصیص تکمیل ساختمان‌های مناطق زلزله‌زده با توجه به پیشرفت فیزیکی آن‌ها اولویت‌بندی می‌شود.

استاندار کرمانشاه گفت: برای ایمن‌سازی کرمانشاه و اتمام واقعی بازسازی زلزله به ۴ همت اعتبار نیاز است که حدود ۲.۷ هزار میلیارد تومان آن صرف مناطق زلزله‌زده و ۱.۳ هزار تومان آن برای مابقی استان هزینه شود.

کد خبر 748515

دیگر خبرها

  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق استان و ۱۷۰ دهانه پل در سیل اخیر آسیب دید
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز شنبه ۸ اردیبهشت / ترافیک در کدام محورها سنگین است؟
  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد
  • سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه