Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@00:30:28 GMT

ورود یک گروه از نیروهای آمریکایی به المهره یمن

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۰۸۸۹۱

ورود یک گروه از نیروهای آمریکایی به المهره یمن

یک گروه دیگر از نظامیان آمریکایی دو روز پیش وارد فرودگاه «الغیضه» در استان المهره واقع در شرق یمن شدند.

به گزارش مشرق، ورود نظامیان آمریکایی به یمن برای غارت منابع این کشور همچنان ادامه دارد.

پایگاه خبری «وکالة الصحافة الیمنیة» به نقل از منابع خود گزارش داد، یک گروه دیگر از نظامیان آمریکایی دو روز پیش وارد فرودگاه «الغیضه» در استان المهره واقع در شرق یمن شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این منابع، این فرودگاه، پایگاه نظامی است که نیروهای انگلیسی و صهیونیستی در سال ۲۰۱۷ به صورت غیر قانونی احداث کردند.

به گفته این منابع، چند ساعت پس از ورود نیروهای آمریکایی، کابلهای اینترنت در منطقه «سیحوت» قطع شدند؛ چرا که آمریکاییها با قطع اینترنت، در این منطقه، دستگاههای جاسوسی نصب کردند.

در همین ارتباط، «عبدالعزیز بن حبتور» نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن چندی پیش گفت که سفر سفیر آمریکا به استان‌های المهره و حضرموت در چارچوب تلاش واشنگتن برای تسلط بر چاه‌های نفت و بنادر یمن است.

 بن حبتور در دیدار با استانداران حضرموت و المهره تصریح کرد، باید با توطئه‌های «اشغالگر» در استان‌ها و مناطق اشغالی مقابله کرد.

وی در ادامه مقاومت مردمی در این دو استان و مقابله آنها با «اشغالگر سعودی» و پروژه‌های آن در راستای نقض حاکمیت یمن را ستود و گفت، سفر سفیر آمریکا به المهره و حضرموت برای تسلط بر چاه‌های نفت و بنادر در نوار جنوبی یمن و بخشی از ساحل غربی است.

بن حبتور گفت: این اقدام تأکید بر ایستادن مستقیم آمریکا در پشت تجاوز در چارچوب پروژه‌اش برای تسلط بر ثروت یمن و بهره‌برداری از موقعیت ژئوپلیتیکی در خدمت به منافع واشنگتن است.

چندی پیش یک وب‌سایت یمنی از سفر سفیر آمریکا در یمن به حضرموت و مقدمه‌چینی آمریکا برای ایجاد یک پایگاه نظامی در نزدیکی فرودگاه «الریان» مشرف به دریای مکران خبر داد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت ایالات متحده آمریکا یمن جنگ تحمیلی یمن خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۸۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان در پنجشیر جمع‌آوری موبایل‌ های هوشمند را از سر گرفته‌اند

 منابع محلی در ولایت پنجشیر می‌گویند که طالبان از صبح امروز (چهارشنبه، ۱۲ ثور) جمع‌آوری موبایل‌های هوشمند از نزد اعضای این گروه و کارمندان ادارات دولتی را از سر گرفته‌اند.
 
به گزارش اطلاعات روز؛ طالبان در ولسوالی‌های رخه، حصه اول و شتل برای جمع‌آوری موبایل ایست‌های بازرسی ایجاد کرده‌اند.
 
این منابع می‌گویند که قطعات نظامی لوای طالبان در پنجشیر موبایل‌های هوشمند که قابلیت ضبط ویدیو و تصویر را دارند، از نزد شماری از اعضای این گروه، کارمندان ملکی ادارات دولتی و حتی برخی از افرادی که شغل آزاد دارند، جمع‌آوری کرده‌‌اند.
 
یک منبع می‌گوید که اعضای طالبان موبایل‌های برخی از باشندگان پنجشیر را نیز ضبط کرده‌اند.
 
به‌گفته‌ی منابع، طالبان فایل‌های داخل موبایل‌ها را بررسی می‌کنند.
 
طالبان دو سال قبل استفاده از موبایل‌های هوشمند در پنجشیر را منع کرده بودند.
 
در آن زمان والی این گروه گفته بود که مطابق حکم رهبر طالبان استفاده از موبایل هوشمند در دره‌ پنجشیر منع است. والی طالبان در پنجشیر گفته بود کسانی که موبایل دارند یا بفروشند یا هم در خانه بگذارند.
 
طالبان در آن زمان درباره‌ی دلیل وضع این محدودیت چیزی نگفته بودند؛ اما گفته می‌شد که این گروه به‌دلیل نشر ویدیو از آزار و اذیت غیرنظامیان و تیرباران اسیران جنگی اقدام به جمع‌آوری موبایل‌های هوشمند کرده است.
 
ویدیوهای گسترده از تیرباران اسیران جنگی و شکنجه‌ی غیرنظامیان در پنجشیر منتشر شده بود. گفته می‌شود که این ویدیوها توسط خود طالبان ثبت شده‌اند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • یورش پلیس آمریکا برای سرکوب و بازداشت دانشجویان دانشگاه لس‌ آنجلس
  • طالبان در پنجشیر جمع‌آوری موبایل‌های هوشمند را از سر گرفته‌اند
  • طالبان در پنجشیر جمع‌آوری موبایل‌ های هوشمند را از سر گرفته‌اند
  • تصاویر یورش نیروهای پلیس به دانشگاه کلمبیا | ورود پلیس از پنجره های دانشگاه! + ویدئو
  • داستان روز اول (6+4 نکته درباره جامعه پذیری کارکنان در سازمان)
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • تصاویر جدید از تمرین نیروهای مقاومت برای ورود به شهرک‌های صهیونیستی | ویدئو
  • فوری /بودجه نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۳ اعلام شد /تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • «سندرم ویتنام» در غزه تکرار می‌شود؟