Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@04:25:47 GMT

راهنمای خرید بهترین سرور اختصاصی و مجازی

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۰۸۹۰۸

راهنمای خرید بهترین سرور اختصاصی و مجازی

هر زمان بحث از سرور اختصاصی و مجازی می‌شود، به یاد ارائه خدمات‌هاستینگ و وبمستری نیز می‌افتیم. در حالی که سروها کاربردهای بیشتری دارند و حتی برای استارت آپ‌های نوپا مهم‌ترین نقش زیرساختی عملیاتی دارند. کم نیستند افرادی که دغدغه تهیه سرور اختصاصی و مجازی از بهترین شرکت دارند اما همواره با چالش‌هایی که پیش رو دارند به خوبی آشنا نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راهنمای خرید بهترین سرور اختصاصی و مجازی به شما کمک می‌کند معیارهای انتخاب سرور را شناسایی کنید تا خرید تضمینی و با پشتیبانی عالی را تجربه کنید.

سرور چیست؟

سرور سیستم یا رایانه ای است که داده‌ها، منابع، برنامه‌ها یا خدمات را از طریق یک شبکه اینترنتی (LAN یا WAN) به رایانه‌های دیگر که به آنها کلاینت می‌گویند، ارائه می‌دهد. بر اساس عملکردهای مختلفی که ارائه می‌کند، یک سرور می‌تواند سرور فایل، سرور برنامه، سرور وب، سرور مجازی، سرور پایگاه داده، سرور پروکسی یا سرور نظارت و مدیریت باشد.

 از نظر تئوری هرگاه یک کامپیوتر منابع را با یک یا چند سیستم کلاینت به اشتراک بگذارد یک سرور در نظر گرفته می‌شود. یک سرور از طریق یک روش ساده درخواست و پاسخ کار می‌کند که ارائه محتوای وب و صفحاتی است که شما درخواست می‌کنید؛ بنابراین هر بار که به یک صفحه وب جدید دسترسی پیدا می‌کنید یا به صورت آنلاین خرید می‌کنید، مجموعه ای از فرآیندهای آنی  جایی در سرور رخ می‌دهد.

چه افرادی به سرور نیاز دارند؟

سرورها بخشی جدایی ناپذیر از برنامه رشد هر شرکتی و یک سرمایه گذاری حیاتی هستند که در واقع می‌توانند ارزشی برای مشاغل در هر اندازه ای فراهم کنند. اگر شما هم جزء افراد زیر هستید، دغدغه تهیه و خرید سرور مجازی از شما دور نیست.

  صاحب کسب و کار کوچک

هنگامی که تعداد کارمندان از چند نفر به چندین نفر افزایش می‌یابد، مدیریت وظایف و به روز رسانی و ارتقا سخت افزاری هر کامپیوتر در شبکه دشوار می‌شود. با خرید VPS می‌توانید یک پلتفرم آنلاین راه‌اندازی کنید که هر کاربر به صورت آنلاین به آن متصل شده و کار مستقل انجام دهد و شما به مدیریت و نظارت بپردازید. در این شرایط سرور مجازی و اختصاصی فضای ذخیره سازی، پلت فرم ایمیل، دسترسی سریع به داده‌ها، میزبانی برنامه‌ها و پایگاه‌های داده با پهنای باند بالا، اتصال شبکه پایدار را ارائه می‌دهد و کافی است شما از هر محلی که هستید به آن متصل شوید.

 سرور اختصاصی داخل ایران یکی از محبوب‌ترین سرورها است که به کاربران ایرانی اجازه می‌دهد، فایل‌های خود را در فضایی امن نگهداری کرده و با افزایش سرعت لود سایت، سئو سایت خود را بهبود بخشند.

صاحب تجارت‌های بزرگ

سرورها بخش مهمی از زیرساخت‌های فناوری تجاری بزرگ هستند. آنها فایل‌ها و برنامه‌ها را ذخیره می‌کنند، میزبان وب‌سایت‌ها و پایگاه‌های داده بزرگ هستند، دسترسی از راه دور را برای کارمندان امکان‌پذیر می‌کنند، بارهای کاری حیاتی را مدیریت می‌کنند، حجم عظیمی از داده‌ها را به‌طور مؤثر و سریع پردازش می‌کنند، منابع مقیاس‌پذیر را ارائه می‌دهند و اجازه رشد و گسترش کسب‌وکار را می‌دهند. بدون آن‌ها، عملیات فناوری اطلاعات و پروژه‌های مهم سازمان متوقف می‌شود.

ارائه دهندگان‌هاستینگ

ارائه دهندگان‌هاست خدمات مختلفی مانند میزبانی سرور برای وب سایت‌ها، برنامه‌های کاربردی وب و تجاری، و سرورهای پست الکترونیکی، میزبانی سرور اختصاصی، سرورهای مجازی، میزبانی ابری را ارائه می‌دهند. ارائه دهندگان‌هاستینگ می‌توانند سرورها را در مرکز داده یا زیرساخت DC خود قرار دهند و خدماتی را به مشتریان خود ارائه دهند.

 استارت آپ‌ها

سرورها اساسا برای ذخیره و دسترسی به داده‌ها و اجرای برنامه‌های مختلف استفاده می‌شوند. استارت‌آپ‌ها بسته به نیازشان می‌توانند از یک یا چند سرور استفاده کنند. بیشتر آنها سرورهای ابری را انتخاب می‌کنند، زیرا بودجه کمی دارند. آنها با افزایش و گسترش کسب و کار و تعداد بازدیدکنندگان، سرورهای فیزیکی بیشتری به دست می‌آورند.

قبل از خرید سرور به چه مواردی توجه کنیم؟

قبل از اینکه یک VPS را انتخاب کنید به معیارهای زیر توجه داشته باشید:

موقعیت فیزیکی

فایل‌های وب سایت شما ممکن است به صورت مجازی ذخیره شوند، اما رایانه‌ ای که این کار را انجام می‌دهد، باید یک مکان فیزیکی داشته باشد. توصیه می‌شود در مکانی که بیشترین ترافیک را دریافت می‌کنید از VPS استفاده کنید. به طور مثال Vps آلمان که از پرطرفدارترین سرورهای مجازی است، برای وب‌سایت‌هایی که بیشترین ترافیک خود را از اروپا دریافت می‌کنند، بهترین گزینه است.

قیمت

سرورهای مجازی و اختصاصی قیمت‌های مختلفی دارند. قبل از خرید سرور اختصاصی و مجازی از منابع VPS مورد نیاز برای وب سایت خود مطمئن شوید و سپس به دنبال میزبانی باشید که بهترین قیمت را ارائه می‌دهد. خوشبختانه مبین‌هاست امکاناتی را فراهم کرده است که ابتدا با نحوه ارائه خدمات آشنا شده و قبل از خرید سرور، تست یک روزه رایگان انجام بدهید و سپس خرید خود قطعی نمایید. این امر باعث می‌شود، خرید شما تضمین شود و در صورتی که منابع مورد نیاز شما کافی نباشد در همان روز نخست متوجه نقص‌ها و مشکلات پلن انتخابی می‌شوید و می‌توانید با کارشناسان ما مشاوره کنید و بهترین نوع VPS متناسب با کارتان را انتخاب کنید.

Uptime و قابلیت اطمینان

یک کسب و کار اینترنتی مبنی بر ارائه خدمات 24 ساعته فعال است و آپتایم بالای سرور اختصاصی و مجازی اهمیت به سزایی در آنلاین نگه داشتن کسب و کار شما دارد. برخی سرورها از قابلیت آپتایم 76 درصد تا 99.9 درصد برخوردار هستند و شما باید تلاش کنید، از شرکتی خدمات دریافت کنید که بیشترین آپتایم را داشته باشد.

پشتیبانی

پشتیبانی در سرورهای مجازی و اختصاصی امری بسیار ضروری و حساس تلقی می‌شود. چرا که در صورت بروز نقص فنی در سرورهای اختصاصی و مجازی پشتیبانی روند برطرف شدن نقص را پیگیری خواهد کرد.

خدمات پشتیبان گیری

مهم است که از وب سایت خود برای بدترین حالتی که VPS شما آلوده شده و همه فایل‌های خود را از دست می‌دهید، نسخه پشتیبان تهیه کنید. میزبانی وب را انتخاب کنید که به طور منظم از VPS شما نسخه پشتیبان تهیه کند. به این ترتیب اگر بدترین اتفاق بیفتد، می‌توانید به راحتی وب سایت خود را در عرض چند دقیقه بازیابی کنید.

خرید بهترین سرور اختصاصی و مجازی

برای خرید بهترین سرور اختصاصی و مجازی نیاز است به منابع آن توجه نمایید. برندها و شرکت‌های مختلفی انواع سرور اختصاصی و مجازی را با توجه به منابع ارائه می‌دهند. سرورهای اختصاصی با RAM اختصاصی ارائه می‌شوند و حداقل میزانی که به کاربران اختصاص داده می‌شود 2 گیگابایت است که تا 32 گیگابایت قابل توسعه است. 

 CPU یکی دیگر از منابع مهم سرور اختصاصی است که در محیط سرور قابل سفارشی سازی است و می‌توانید میزان دلخواه آن را انتخاب کنید. فضای دیسک نیز از دیگر منابع مهم سرور اختصاصی و مجازی است و هنگام انتخاب ارائه دهنده دهند، به نوع فضای آن SSD یا HDD توجه کنید.

 خرید سرور اختصاصی و مجازی با چالش‌های بسیاری همراه است که با دانستن منابع مورد نیاز، روند انتخاب بهترین سرور اختصاصی و مجازی مطمئن‌تر خواهد بود. همانطور که در قسمت قبل ذکر شد برای انتخاب بهترین سرور اختصاصی و مجازی ارزیابی نیازها و سپس بررسی شرکت مورد نظر بپردازید. مبین هاست همه این حساسیت‌ها را درک کرده و بهترین سرور اختصاصی و مجازی را با مناسب‌ترین کیفیت به مشتریان خود عرضه می‌کند.

 

منبع: فرارو

کلیدواژه: سرور اختصاصی انتخاب کنید سرورهای مجازی ارائه دهند برنامه ها خرید سرور کسب و کار سایت خود وب سایت داده ها فایل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۸۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر

رئیس پلیس فتای فراجا از دستگیری عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار وحید مجید اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۱۲ هزار صفحه مجازی در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها که مشغول به تبلیغ و خرید و فروش انواع اسلحه گرم از کلت گرفته تا کلاشینکف و مسلسل بودند، توسط پلیس فتا شناسایی شدند.

وی افزود: از مجموع این تعداد، روی ۳ هزار مورد تمرکز کردیم و در پس از انجام تحقیقات لازم، در این فرآیند توانستیم ۱۴۰۰ نفر از مالکان و اعضای این تارنماها و صفحات مجازی را شناسایی و دستگیر کنیم و تحویل مراجع قضائی بدهیم.

رئیس پلیس فتای فراجا ادامه داد: این افراد با ایجاد صفحات و کانال‌هایی در شبکه‌های اجتماعی واتس‌آپ، تلگرام و اینستاگرام ادعای خرید و فروش انواع اسلحه داشتند.

سردار مجید گفت: بیشتر این افراد کلاهبردار بودند؛ یعنی در واقع پس از گرفتن مبلغی به عنوان بیعانه از مشتری، افراد را مسدود می‌کردند و دیگر پاسخگو نبودند، بنابراین خرید و فروشی صورت نمی‌گرفت و اسلحه‌ای در کار نبود.

وی با اشاره به اینکه قدرت‌نمایی و ایجاد ترس نیز برخورد جدی پلیس را در پی خواهد داشت، افزود: همچنین عده‌ای از اراذل و اوباش در جهت ایجاد رعب و وحشت در شهروندان، محتواهایی در شبکه‌های اجتماعی تولید و منتشر می‌کردند که توسط پلیس شناسایی شدند.

رئیس پلیس فتای فراجا ادامه داد: بیش از ۹۵۰۰ صفحه، کانال و گروه که توسط اراذل اوباش مدیریت می‌شد نیز مسدود و ۱۶۰۰ نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند.

کد خبر 749033

دیگر خبرها

  • راهنمای انتخابی هوشمندانه در خرید چیلر تراکمی
  • راهنمای خرید، چاپ لیبل فوری ارزان 1 روزه از کجا ؟
  • سرور ابری و آشنایی با ویژگی های آن
  • ماز مارکت؛ بهترین سایت برای خرید کتاب کمک درسی
  • راهنمای جامع انتخاب و خرید دزدگیر منزل
  • ارسال گل اینترنتی با 3 کلیک
  • راهنمای کامل دریافت ارز مسافرتی در سال ۱۴۰۳+ فیلم
  • نحوه خرید بلیط چارتر به مقصد دبی
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504