Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، بهرام عین اللهی در  برنامه تلویزیونی افزود: با توجه به این که شمار بسیاری از افراد از کشورهای مختلف در مراسم اربعین شرکت می کنند، توصیه به زائران اربعین کشورمان این است که در مدت زمان باقی مانده ، واکسن یادآور را  تزریق کنند.

وزیر بهداشت در ادامه با بیان اینکه میزان واکسیناسیون در  کشورمان در حد بالایی است، تصریح کرد: حدود ۹۶ درصد از مردم یک مرحله واکسن و ۸۶ درصد دو مرحله از واکسن را دریافت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه یکی از دلایل موفقیت در اجرای طرح دارویار را برخورداری از  سیستم مکانیزه هوشمند و دقیق در سامانه های کنترلی دانست و گفت: قیمت گذاری ها ابتدا در کمیسیون مشترک انجام و سپس با استفاده از سامانه های کنترلی، امکان نظارت بر قیمت های یکسان در همه مناطق کشور فراهم شد.

عین اللهی همچنین درباره نقش حوزه بهداشت در اجرای طرح دارویار گفت: حوزه بهداشت از اعتبار خارج از بیمه ها استفاده می کند و داروهای مورد نیاز خانه های بهداشت که شامل داروهای مکمل و فهرست مشخصی از اقلام دارویی است، از طریق سیستمی خارج از طرح دارویار تحت پوشش قرار دارد.

وزیر بهداشت همچنین از تصویب آیین نامه صندوق بیماری های خاص در جلسه روز چهارشنبه هیأت دولت خبر داد و گفت: یکی از کارهای  بزرگ دولت سیزدهم، این است که برای بیماران خاص، پوشش حمایتی خاصی در نظر گرفته است.

وزیر بهداشت با بیان این که بیماران خاص نباید دغدغه هزینه دارو و تجهیزات مورد نیازشان را داشته باشند، افزود:  امسال مجلس شورای اسلامی، ۵ هزار میلیارد تومان بودجه برای  بیماران خاص در نظر گرفته و ما باید در قالب صندوق مشخص و  ساختار منسجم، هزینه های  این بیماران را تامین کنیم.

عین اللهی تاکید کرد: در هیأت دولت، آیین نامه این صندوق به تصویب رسید و با این مصوبه و بودجه ای که در نظر گرفته شده  امیدواریم خدمات رسانی ویژه به بیماران خاص افزایش و ارتقا یابد.

وی افزود: برای بیماران خاص وضعیت ویژه و خدمات متناسبی برقرار می شود  تا دارو و تجهیزات مورد نیاز خود را در کمترین زمان و به آسانترین روش دریافت کنند.

عین اللهی همچنین از ادامه تخصیص  ارز ترجیحی به تجهیزات و لوازم مصرفی پزشکی خبر داد و گفت: دلیل اصلی تبدیل ارز ترجیحی به ارز آزاد جلوگیری از قاچاق بود به همین دلیل سعی کردیم تولید کنندگان  داخلی را تشویق کنیم و ما به التفاوت قیمت ها را به بیمه بدهیم تا بیمه ها به مردم پرداخت کنند و یارانه به طور مستقیم  به مردم داده شود.

وزیر بهداشت با بیان این که موارد مصرف تجهیزات  و لوازم مصرفی پزشکی در مراکز  درمانی کاملا مشخص است، از  تداوم اختصاص ارز ترجیحی به  این محصولات خبر داد و افزود: در  روند تخصیص ارز به تجهیزات پزشکی تغییری ایجاد نشده  و به انواع لوازم مصرفی پزشکی مانند پروتزها، لنزهای داخل چشمی و حلزون های شنوایی  ارز ترجیحی همچنان اختصاص داده می شود.

کد خبر 693942 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها ماه محرم - اربعین واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ماه محرم اربعین واکسن کرونا وزیر بهداشت بیماران خاص ارز ترجیحی عین اللهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۹۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت تغییر کرد
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • وزیر بهداشت: مراکز دندانپزشکی دولتی افزایش می‌یابد