Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@18:35:48 GMT

پایان پانزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۰۹۲۱۷

پایان پانزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان

رقابت‌های پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر با شناخت تیم‌ها و نفرات برتر رشته‌های والیبال، فوتسال، بسکتبال، دو میدانی، کاراته، کشتی و شنا به پایان رسید.

به گزارش ایران اکونومیست، در آخرین روز از مسابقات در رشته والیبال دو تیم دانشگاه‌ غیرانتفاعی امام رضا (ع) و موسسه غیرانتفاعی زند شیراز مقابل یکدیگر قرار گرفتند که در پایان تیم موسسه غیرانتفاعی زند شیراز با نتیجه ۲ بر یک دانشگاه غیرانتفاعی امام رضا (ع) را شکست داد و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مسابقه رده بندی نیز دو تیم دانشگاه تهران و تبریز، میزبان رقابت‌ها به مصاف هم رفتند که در نهایت دانشگاه تهران با نتیجه ۲ بر یک بر حریف خود غلبه کرد و به مقام سوم رسید.

فوتسال

در رشته فوتسال تیم دانشگاه افسری امام حسن مجتبی (ع) با نتیجه ۲ بر یک تیم دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی را در دیدار فینال از پیش رو برداشت و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. تیم دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی هم دوم شد و در دیدار رده‌بندی نیز تیم دانشگاه اصفهان با نتیجه ۷ بر صفر بر تیم دانشگاه شهید چمران اهواز غلبه کرد و سوم شد.

بسکتبال

در رشته بسکتبال و در مسابقه فینال تیم دانشگاه تهران با نتیجه ۹۶ بر ۷۵  تیم دانشگاه مازندران را مغلوب کرد و به عنوان قهرمانی رسید. تیم دانشگاه مازندران هم دوم شد. در مسابقه رده بندی نیز دو تیم دانشگاه تبریز و شهیدبهشتی به مصاف هم رفتند که در نهایت تیم دانشگاه شهیدبهشتی با نتیجه ۸۵ بر ۶۱ بر حریف خود غلبه کرد و مقام سوم را به دست آورد.

کاراته

رقابت‌های کاراته در دو بخش کمیته و کاتا برگزار و با قهرمانی تیم دانشگاه تهران به پایان رسید و تیم دانشگاه تبریز دوم شد و دانشگاه های اراک و قم به مقام سوم مشترک رسیدند. مسابقات کاراته بخش کمیته نیز در روز دوم در دو وزن ۸۴- و۸۴+ کیلوگرم پیگیری شد که در وزن۸۴- کیلوگرم، نیما مرادی از دانشگاه پیام نور گلپایگان صاحب مدال طلا شد، محمد جواد اشراقی از جامع علمی کاربردی نقره گرفت و امیر اسلامی از دانشگاه تهران و باربد صداقت از دانشگاه تبریز به مقام سوم مشترک دست یافتند.

در وزن۸۴+ کیلوگرم نیز علی نجفی از دانشگاه قم صاحب مدال طلا شد، علیرضا حسنی از آذرآبادگان نقره گرفت و محمدرضا عطایی از دانشگاه تهران و سینا خسرو از دانشگاه غیرانتفاعی فروردین قائم شهر به مقام سوم مشترک رسیدند.

شنا

رقابت‌های شنا در ۱۳ ماده برگزار و در پایان با قهرمانی تیم شنا دانشگاه تهران به پایان رسید. تیم دانشگاه اصفهان نایب قهرمان شد و تیم دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی در جایگاه سوم ایستاد. در ماده ۲۰۰ متر آزاد متین سهران از دانشگاه اصفهان اول شد، محمد میهمان نواز از دانشگاه موسسه آموزش عالی توس دوم شد و سید محمدمهدی موسوی زارع از دانشگاه جهرم به مقام سوم رسید.

در ماده ۶۶ متر کرال پشت یاسین قنبرزاده از دانشگاه فردوسی مشهد به مقام اول دست یافت، ‌ آریان صلواتی از دانشگاه کردستان دوم و سید امیر کامی شیرازی از دانشگاه تهران سوم شد. در ماده ۱۰۰ متر قورباغه نیز به ترتیب فرشید قناعتی از دانشگاه صنعتی شاهرود، سید امین مهدی زاده از دانشگاه صنعتی شاهرود و احمد دوروزی از دانشگاه شهید باهنر کرمان به ترتیب اول تا سوم شدند.

در ماده ۴ در ۶۶ متر آزاد تیمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی اول شد، دانشگاه اصفهان به مقام دوم و دانشگاه فردوسی مشهد به مقام سوم دست یافت. در ماده ۶۶ متر پروانه نیز به ترتیب سید محمد حسینی از دانشگاه کاشان، متین سهران از دانشگاه اصفهان و آریان صلواتی از دانشگاه کردستان اول تا سوم شدند.

دو و میدانی

در رشته دو و میدانی به ترتیب دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه اصفهان و دانشگاه شهیدبهشتی اول تا سوم شدند. در ماده پرتاب دیسک پیام عباسیان از دانشگاه فردوسی مشهد، دانیال صفی شلمزاری از دانشگاه شهرکرد و برانوش از دانشگاه افشار به مقام اول تا سوم دست یافتند. در ماده ۴۰۰ متر نیز به ترتیب علی عباسپور از دانشگاه فردوسی مشهد، محمدرضا بیگی از دانشگاه سمنان و مهدی احمدی اصل از دانشگاه سمنان اول تا سوم شدند.

در ماده ۱۵۰۰ متر عطا اسدی از دانشگاه شهیدمدنی آذربایجان اول شد، علیرضا نوری از دانشگاه شهرکرد دوم شد و سید محمد هادی موسوی از دانشگاه اصفهان سوم شد. در ماده ۶۰ متر مانع نیز علی سلامتیان از دانشگاه غیرانتفاعی شهاب دانش اول شد، محمد جواد رنجکش از دانشگاه غیرانتفاعی رجاء قزوین۳ به مقام دوم دست یافت و امیرمهدی رضوانی از دانشگاه فردوسی مشهد سوم شد.

در ماده پرتاب چکش به ترتیب پیام عباسیان از دانشگاه فردوسی مشهد، محمد اکبر زاده امیردهی از دانشگاه گیلان و علی محمد محمدی از دانشگاه مازندران اول تا سوم شدند و در ماده پرش سه گام مجتبی زاهدی از دانشگاه موسسه آموزش عالی سناباد گلبهار، علیرضا حقیقی از دانشگاه اصفهان و محمدرضا قاسمی از دانشگاه ملایر اول تا سوم شدند.

در ماده ۳۰۰۰ متر پیاده روی ابوالفضل امینی از دانشگاه محقق اردبیلی اول شد، ‌ رضا حسینی اقدم از دانشگاه تبریز دوم شد و سیروان فتحی از دانشگاه تهران به مقام سوم دست یافت. در ماده ۴ در ۴۰۰ امدادی نیز دانشگاه فردوسی مشهد به مقام اول دست یافت و دانشگاه اصفهان و دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران دوم و سوم شدند.

کشتی آزاد و فرنگی

در پایان مسابقات کشتی فرنگی دانشگاه فردوسی مشهد به مقام نخست رسید و جام قهرمانی را از آن خود کرد، دانشگاه غیرانتفاعی زند شیراز نایب قهرمان شد و دانشگاه شهرکرد در جایگاه سوم قرار گرفت. همچنین در مسابقات کشتی آزاد دانشگاه تهران قهرمان  و تیم دانشگاه تبریز نایب قهرمان شد وتیم دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران در جایگاه سوم قرار گرفت.

در مسابقات کشتی آزاد که در ۶ وزن المپیکی برگزار در وزن ۵۷ کیلوگرم مقام اول به رسول مهدی پور زرین کمر از مازندران رسید، محمد پیدایی از تربیت دبیرشهیدرجایی دوم شد و سجادطاهری نیا از بوعلی سینا همدان و رضا خلاقی از سندباد گلبهار به مقام سوم مشترک دست یافتند.

در وزن ۶۵ کیلوگرم نیز سپهر اسماعیلی از فنی و حرفه‌ای مازندران اول شد و داریوش شهبازی از تهران‌ به مقام دوم رسید و مقام سوم مشترک به امیرحسین خورشیدی از اورمیه و سید فردین حیدری از غیرانتفاعی خراسان رسید. در وزن ۷۴ کیلوگرم نیز محمد بخشی از فنی و حرفه‌ای مازندران،  محمد یدالهی نیا از ادیب مازندران اول و دوم شدند و مقام سوم مشترک به فرزین صیاد بیرانوند از صنعتی اصفهان و علی اکبر زرودی از جامع علمی کاربردی رسید.

در وزن ۸۶ کیلوگرم اشکان عزیزی از شمال آمل اول شد، سجاد حبیبی از تهران دوم شد و مقام سوم مشترک به محمد کشاورز از صنعتی سهند و وحیدسالاری از سندباد گلبهار رسید. همچنین در وزن ۹۷ کیلوگرم مصطفی نجفی از بجنورد و امیرحسین قاسمی از علم و صنعت ایران به ترتیب اول و دوم شدند و محمد امین محرمی از تبریز و علی اسدی طایقی از غیرانتفاعی میزان تبریز به مقام سوم مشترک دست یافتند. در وزن ۱۲۵ کیلوگرم نیز مقام اول به سالار حبیبی از تهران رسید، مرصاد مرغزاری از طبری بابل مقام دوم را کسب کرد و مقام سوم مشترک نصیب امین برزگر از  تبریز و رضا ارجی سندباد گلبهار شد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: پانزدهمین المپیاد دانشجویان ایران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دانشگاه فردوسی مشهد به مقام دانشگاه فردوسی مشهد فنی و حرفه ای مازندران دانشگاه غیرانتفاعی دانشگاه اصفهان مقام سوم مشترک دانشگاه اصفهان دانشگاه تهران مقام سوم مشترک اول تا سوم شدند دانشگاه صنعتی دانشگاه تبریز تیم دانشگاه کیلوگرم نیز دست یافتند مقام دوم مقام اول دست یافت دوم شد اول شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۹۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه کلمبیای آمریکا دانشجویان حامی فلسطین را تهدید به تعلیق کرد 

دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا که از رسیدن به توافق با دانشجویان حامی فلسطین و مخالف اسرائیل، ناتوان مانده و رئیس دانشگاه با همکاری پلیس، دست به سرکوب دانشجویان زده است، اکنون در پی پایان نیافتن این اعتراض ها، دانشجویان را تهدید کرد اعتراض‌ها را متوقف کنند، در غیر اینصورت از ادامه تحصیل تعلیق خواهند شد.

دانشگاه کلمبیای آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی به دانشجویان حامی جنبش همبستگی با مردم غزه که در این دانشگاه بیشتر از یک هفته است، اردو (چادر) زده اند، اخطار داد اگر تا بعد از ظهر روز دوشنبه به وقت محلی، چادر‌ها را تخلیه نکنند، تعلیق خواهند شد.

دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «همانطور که احتمالا می‌دانید، گفتگو بین دانشگاه و رهبران دانشجویی اردوگاه، متأسفانه به بن‌بست رسیده است».

دانشگاه کلمبیا در این بیانیه تهدید آمیز از دانشجویان خواسته شده است "وسایل خود را جمع آوری کرده و چادر‌ها را ترک کنند. "

دانشگاه کلمبیا تهدید کرده است اگر دانشجویان تا بعد از ظهر داوطلبانه چادر‌ها را ترک کنند و خود را به یکی از مقامات دانشگاه معرفی کنند و فرمی را امضا کنند که متعهد به رعایت سیاست‌های دانشگاه تا ژوئن ۲۰۲۵ یا "تاریخ اعطای مدرک تحصیلی" شوند، دانشجویان واجد شرایط به پایان رساندن ترم با شرایط خوب هستند.

دانشگاه کلمبیا همچنین گفته است: "مهم است که بدانید دانشگاه قبلاً دانشجویان زیادی را در چادر‌ها شناسایی کرده است. اگر در هنگام خروج خود را معرفی نکنید و اکنون فرم را امضا نکنید، واجد شرایط امضا و تکمیل ترم با وضعیت خوب نخواهید بود. "

در این بیانیه آمده است: اگر از چادر‌ها خارج نشوید، تعلیق خواهید شد.

به گزارش شبکه سی ان ان آمریکا، دانشگاه کلمبیا در عین حال اعلام کرده است که پس از پایان دوره امتحانات و یک مکان جایگزین برای تظاهرات ارائه خواهد کرد، و چادر‌های غیر مجاز کنونی "محیطی ناخوشایند برای اعضای جامعه ما ایجاد می‌کند. "

دانشگاه کلمبیا همچنین مدعی شده است: "بازیگران خارجی نیز به این محیط کمک کرده اند، که باعث نگرانی‌های امنیتی - از جمله برای همسایگان ما" شده است.

دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا که این روز‌ها کانون جنبش «همبستگی با مردم غزه» شده است، از معترضان حامی فلسطین خواست متفرق شوند و در برابر خواسته دانشجویان این دانشگاه اعلام کرد که روابط با اسرائیل را قطع نخواهد کرد.

دانشجویان معترضان دانشگاه کلمبیا خواهان توقف سرمایه گذاری این دانشگاه در شرکت‌های تسلیحاتی وابسته به اسرائیل هستند. این دانشگاه در گذشته نیز در مواردی دیگر به درخواست دانشجویان از سرمایه گذاری صرف نظر کرده است.

یکی از خواسته‌های اصلی گروه‌های دانشجویی طرفدار فلسطین در دانشگاه کلمبیا از هفته گذشته این بوده است که این دانشگاه وجوه سرمایه‌گذاری را از شرکت‌هایی که از حملات اسرائیل به غزه سود می‌برند، خارج کند.

دانشگاه کلمبیا روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حالی که گفتگو‌های سازنده بین رهبران دانشجویان و مقامات دانشگاهی از هفته گذشته ادامه دارد، "متأسفانه، ما نتوانستیم به توافق برسیم. "

۲۱ نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در نامه‌ای به هیات امنای دانشگاه کلمبیای نیویورک نوشتند: «زمان آن است که دانشگاه قاطعانه عمل کند، اردوگاه را منحل کند و امنیت و ایمنی همه دانشجویان خود را تضمین کند.»

در این نامه که توسط جاش گاتهیمر و دن گلدمن رهبری می‌شود، ادعا شده است که معترضان حامی فلسطین "تمایلی به امضای یک توافق منطقی برای پایان تحصن" ندارند. آنها می‌گویند این اتفاق باید رخ دهد تا کلمبیا شامل متمم ششم قانون حقوق مدنی آمریکا شود.

در این نامه آمده است: زمان مذاکره به پایان رسیده است. اکنون زمان اقدام است. در نهایت وظیفه هیات امنا است که عمل کند. اگر هر یک از متولیان مایل به انجام این کار نیستند، باید استعفا دهند تا با افرادی جایگزین شوند که به تعهدات قانونی دانشگاه تحت عنوان متمم ششم پایبند هستند. "

این تلاش‌ها فشار سیاسی بیشتری را بر مقامات کلمبیا وارد می‌کند. پیش از این برخی از جمهوری خواهان برجسته خواستار کناره گیری مینوچه نعمت شفیق، رئیس کلمبیا شدند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • دانشگاه کلمبیای آمریکا دانشجویان حامی فلسطین را تهدید به تعلیق کرد 
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • رفتار پلیس ایالات متحده با اساتید و دانشجویان ماهیت دروغین دموکراسی غرب را افشا کرد
  • مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود
  • مسابقات ورزشی کارکنان دولت استان کرمان در ایستگاه آخر
  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»
  • نظامیان آمریکا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین دست بکشند
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد