Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@04:32:16 GMT

فعالیت ۶۵۰ خانه روستایی در استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۰۹۲۳۹

فعالیت ۶۵۰ خانه روستایی در استان اصفهان

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان با اشاره به فعالیت ۶۵۰ خانه روستایی در استان گفت: یک دهم هزینه‌های باشگاه ورزشی می‌توانست مانع مهاجرت روستا‌ها شود.

مهدی اسدی در حاشیه آیین افتتاحیه نخستین دوره مینی فوتبال روستایی و بازی‌های بومی محلی سراسر کشور جام پرچم در کاشان با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۸۰۰ شهید کاشان و حسن قاضی شهید ورزشکاری که پیکرش در عملیات خیبر و طلائیه هدف گلوله توپ شد و حتی یک انگشت از پیکر شهید به آغوش وطن و خانواده‌اش بازنگشت تصریح کرد: شهید حسن قاضی، دانشجوی رشته پزشکی نخستین فرمانده توپخانه و موشک و فرمانده شهید تهرانی مقدم، پدر موشکی ایران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسدی یادآور شد: با تجربه بیش از ۱۲ سال مدیریت ورزش روستایی اظهار داشت: امروز استان اصفهان دارای ۶۵۰ خانه ورزش روستایی است که نخستین خانه ورزش روستایی، سال ۹۳ در روستای آزران از توابع کاشان راه اندازی شد.

به گفته او، بیش از ۴۵ خانه ورزش روستایی نیز در کم برخوردارترین روستا‌های کاشان با کمک دولتمردان، مردم، بخشداران و دهیاران افتتاح شده است خانه ورزشی که ورزش‌کاران آن به تیم‌های ملی و قهرمان مسابقات بین‌المللی دست پیدا می‌کنند.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان با تاکید بر اینکه قاطعانه اعلام می‌کند بی ریاترین و کم توقع‌ترین آدم‌ها در روستا‌ها زندگی می‌کنند و روستا‌ها بزرگترین گنج‌ها هستند گفت: اگر یک دهم هزینه‌هایی که در خیلی از باشگاه‌های ورزشی از جمله سپاهان اصفهان هزینه می‌شود در هر استانی برای ورزش روستایی تخصیص می‌دادند شاید نیمی از مهاجرت‌های روستایی انجام نمی‌شد.

اسدی تصریح کرد: ورزش‌های سنتی که کمترین هزینه را دارد بطوریکه مدیریت و هزینه کرد ۴۵ خانه ورزش روستایی به اندازه سه سالن ورزشی هزینه نخواهد داشت و البته همان هزینه‌های اندک آن نیز توسط دهیاری‌ها و بخشداری‌ها هزینه می‌شود.

احیای بازی‌های بومی محلی به عنوان جزیی از فرهنگ و اقوام

به گفته او، امروز حتی سکاندار جمهوری اسلامی ایران مقام عظمای ولایت، دغدغه همین روستا‌ها را دارد تا آنجا که به احیای بازی‌های بومی محلی به عنوان جزیی از فرهنگ و اقوام توصیه کردند.

او با اشاره به اینکه شاید زمان‌های گذشته چیزی به اسم ورزش بومی محلی نبود اظهار داشت: اصل بسیاری از ورزش‌ها که امروز کشور‌های دیگر به نام خودشون دارند از جمله هفت سنگ که آذربایجان تلاش برای ثبت آن دارد از ایران است.

اسدی بیشترین میزبانی ملی و منطقه‌ای بازی‌های ورزش روستایی را از ابتدای دوره مدیریت وی تاکنون ازسوی کاشان با حمایت فرمانداران و اداره ورزش و جوانان شهرستان دانست و افزود: برگزاری جشنواره ملی حرکت و برکت با رقابت ۳۱ استان در کاشان و همچنین اجرای مسابقات فوتسال روستاییان کشور در کاشان از جمله این رقابت‌ها بود.

او با بیان اینکه به عنوان روستازاده‌ای از شهرستان فلاورجان و برادر شهیدی که حتی مادرش نیز مادر شهید و فرزند شهید است یادآور شد: هزینه‌ای که در شهر‌ها و استان‌ها انجام شده در صورت هزینه کرد در روستا‌ها مانع مهاجرت‌ها می‌شد.

به گفته او، کمک و همکاری دولتمردان برای روستا‌ها در تجهیز ابزار وسایل ورزشی بیشتر و گرفتن اعتبارات چمن‌های مصنوعی که بیشتر به عهده نمایندگان مجلس بود برای وقوع رویداد‌های ارزشمند ضروری است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ورزش روستایی خانه روستایی بازی های بومی محلی خانه ورزش روستایی استان اصفهان روستا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۹۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مریم طهماسبی در حاشیه بازدید از طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» که در روستای ایزی سبزوار اجرا می شود،‌ گفت: هدف وزارت جهاد کشاورزی، تبدیل هر خانه‌ روستایی به یک کارگاه تولیدی به منظور کمک به اقتصاد و معیشت خانوارهای روستایی است.

وی افزود:‌ وزارت جهاد کشاورزی با این طرح تلاش می‌کند با درگیر کردن زنان روستایی در اجرای طرح های اشتغالزا، رونق اقتصادی و توسعه زنجیره ارزش یک محصول خاص را متناسب با ظرفیت هر منطقه، امکان‌پذیر کند.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار نیز گفت:‌ طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد»، برای نتخستین بار در استان خراسان رضوی،‌ با هدف بهبود معیشت خانوار روستایی در روستای ایزی از توابع بخش مرکزی شهرستان سبزوار، به اجرا درآمده است.

علی اصغر امانیان افزود:‌ زنان عضو صندوق اعتباری خرد زنان روستایی، به عنوان زنان کارآمد در این طرح حضور دارند و توسعه نقش آفرینی زنان در عرصه اقتصادی و اجتماعی به عنوان بخش مهمی از جمعیت فعال جامعه یکی از ارکان مهم توسعه همه جانبه کشور و اهتمام بخشی به توسعه پایدار است.

وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی سبزوار این طرح را به منظور توسعه کشاورزی خانوادگی، توسعه مشاغل مکمل کشاورزی و بهبود معیشت خانوار روستایی به صورت نمونه در روستای ایزی به اجرا درآورده است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار اظهار کرد: با درگیر کردن زنان روستایی در اجرای طرح های اشتغال‌زا و تشکیل زنجیره تولید پرورش مرغ بومی و تولید تخم مرغ، رونق اقتصادی و توسعه زنجیره ارزش یک محصول خاص حاصل خواهد شد.

بازدید از چند طرح تولیدی زنان روستایی در روستاهای ایزی و دولت آباد از جمله برنامه های سفر مشاور وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان سبزوار است.

روستای ایزی، با جمعیتی حدود سه هزار نفر در پنج کیلومتری شمال شرق سبزوار قرار دارد.

 
 

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • هزینه خسارت سیل به روستاهای سیستان و بلوچستان اعلام شد
  • تقدیر امام جمعه کاشان از اجرای طرح نور فراجا
  • برگزاری جشنواره «گیلاس کن»
  • هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است
  • طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا
  • ۳۰۲ کیلومتر راه روستایی در لرستان آسفالت شد