Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@15:50:49 GMT

تترهای خود را ۱۸ روزه دو برابر کنید!

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۰۹۳۱۵

تترهای خود را ۱۸ روزه دو برابر کنید!

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ با اینکه عمر زیادی از راه‌اندازی بازار رمزارزها نمی‌گذرد، اما در همین مدت کوتاه، در کنار سایر بازارهای مالی، به یکی از مهم‌ترین‌ها حوزه‌ها در سراسر جهان تبدیل شده است.

با اینکه بازار رمزارزها ماهیتی پرنوسان دارد، افرادی که تمایل به کسب سود از طریق فعالیت در این حوزه را دارند، روز به روز بیشتر می‌شود؛ چرا که همواره در طول تاریخ مشاهده شده در کنار ضررها و ریزش‌های سنگین، بازار رمزارزها سودهای چشمگیری نصیب سرمایه‌گذاران خود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  اما مساله‌ای که امروزه باعث نگرانی فعالان این بازار شده و پلیس فتا نیز بارها در مورد آن هشدار داده، افزایش کلاهبرداری‌های مربوط به این حوزه است. یکی از نمونه‌های کلاهبرداری در بازار رمزارزها به این صورت است که برخی، افراد را با وعده سیگنال دادن برای خرید رمزارزها وسوسه کرده و مبالغی را برای این مشاوره دریافت می‌کنند.

نمونه دیگر کلاهبرداری در بازار ارزهای دیجیتال به این صورت است که برخی افراد، توکن‌هایی راه‌اندازی کرده و با تبلیغات گسترده مردم را به خرید و سرمایه‌گذاری در آنها تشویق می‌کنند.

در این نوع کلاهبرداری، از روش پامپ و دامپ استفاده می‌شود. پامپ و دامپ ترفندی است که در آن توسعه‌دهندگان یک شت‌کوین، از روش‌های زیادی مردم را به خرید و سرمایه‌گذاری تشویق کرده و به یک باره و به صورت غیر واقعی، باعث افزایش قیمت توکنی می‌شوند که به صورت ذاتی هیچ ارزش و پشتوانه‌ای ندارد.

پس از خرید گسترده و پامپ شدن قیمت توکن، توسعه‌دهندگان پروژه که بخش عمده‌ای از عرضه این توکن را در اختیار دارند، به یک باره دارایی خود را فروخته و سود چشمگیری کسب می‌کنند. پس از این فروش گسترده، قیمت این توکن اسکم به یک باره ریزش قابل توجهی تجربه می‌کند و از این رو سرمایه‌گذاران ضرر چشمگیری متحمل می‌شوند.

یکی دیگر از روش‌های کلاهبرداری در بازار رمزارزها، ترفند پانزی است. در این روش کلاهبردار، افراد را با وعده سودهای چشمگیر، به سرمایه‌گذاری تشویق می‌‌کند. اما در عمل سودی از سرمایه‌گذاری حاصل نمی‌شود و کلاهبردار با پول سرمایه‌گذاران جدید، سود سرمایه‌گذاران قبلی را تا حدودی پرداخت می‌کند. اما در نهایت، این کلاهبردار با کل سرمایه‌های به دست آمده فرار می‌کند.

امروزه کلاهبرداری با روش پانزی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. یکی از این قبیل کلاهبرداری‌ها که اخیرا در مورد آن شنیده می‌شود، یک نرم‌افزار است که گفته می‌شود متعلق به یک شرکت خارجی است.

با یکی از اعضای این گروه که صحبت کردیم، توضیح داد که با ثبت نام در این اپلیکیشن و عضو شدن در آن، شما تتر واریز می‌کنید و به صورت روزشمار بر اساس میزان تتر سرمایه‌گذاری شده، به شما سود پرداخت می‌شود.

وی گفت با سرمایه‌گذاری در این گروه، پول شما در طول ۱۸ روز، ۲ برابر می‌شود. پیشنهاد آنها این است که در ابتدا ۵۰۰ تتر سرمایه‌گذاری کنید تا بعد از ۱۸ روز، هزار تتر برداشت کنید.

فردی که با آن صحبت کردیم، ادعا کرد هر کسی که وارد این کار شده، با توجه به سودی که کسب کرده، مشتاق شده پول بیشتری سرمایه‌گذاری کند. از وی پرسیدیم که پس چرا زمانی که در مورد گروه شما سرچ می‌کنیم، چیزی پیدا نمی‌کنیم و چگونه می‌توانیم اعتماد کنیم و پول خود را بدون هیچ سند و مدرکی سرمایه‌گذاری کنیم؟ او پاسخ داد که به هیچ وجه به دنبال تحقیق کردن نباشید. با یک بار سرمایه‌گذاری و کسب سود، شما مشتاق‌تر از قبل خواهید شد!

از این فرد پرسیدیم که این اپلیکیشن بر چه اساسی به سرمایه‌گذاران سود پرداخت می‌کند؟ پاسخی که داده شد بسیار مبهم بود: وی توضیح داد که این شرکت با شرکت آمازون قرارداد دارد و شما برای اجناسی که در آمازون باقی مانده، مشتری پیدا کرده و از این طریق، جنس را در همان اپلیکیشن فروخته و سود دریافت می‌کنید.

این فرد در مورد نحوه برداشت سود از این اپلیکیشن نیز ادعا کرد که شما به راحتی می‌توانید گزینه برداشت را زده و آدرس کیف پول شخصی خود را وارد کرده و از این طریق، تترهای خود را به کیف پول خود منتقل کنید و اگر قصد فروش تترهای خود را داشته باشید نیز در یک صرافی ایرانی ثبت نام کرده و پول خود را به ریال تبدیل می‌کنید.

از صحبتی که با این فرد داشتیم مشخص شد که این گروه نیز مانند سایر گروه‌های هرمی بوده و هر فرد سعی می‌کند افراد جدیدی جذب کرده و از این طریق کمیسیون دریافت می‌کند. اما همه ما بارها درباره شرکت‌های هرمی و کلاهبرداری به روش پانزی شنیده‌ایم و می‌دانیم که چنین گروه‌هایی پس از مدت کوتاهی با سرمایه هنگفتی که از این طریق جمع کرده‌اند، فرار می‌کنند و به سختی می‌توان ردی از آنها پیدا کرد. به خصوص چنین کلاهبرداری‌هایی که به دلیل ماهیت غیرمتمرکز بازار رمزارزها، قابل ردیابی نیست.

هر فردی که چیزی درباره وعده کسب سود ۱۰۰ درصدی در طول ۱۸ روز بشنود، قطعا وسوسه خواهد شد. اما اقتصاد آنلاین همواره خود را موظف می‌داند که نسبت به چنین کلاهبرداری‌هایی هشدار داده و مانع افزایش پرونده شکایت‌هایی که همگی مربوط به چنین کلاهبرداری‌هایی است، شود.

تنها توصیه‌ای که می‌توان کرد، این است که به هیچ وجه به چنین افراد و شرکت‌هایی که هیچ نام و نشانی از آنها نیست اعتماد نکنند و با امید کسب سود، تمام سرمایه خود را یک شبه به باد می‌دهند. افرادی که علاقه‌مند به فعالیت در بازار رمزارزها و کسب سود از این طریق هستند، در ابتدا باید دانش و آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهند و سپس هوشیارانه به فعالیت بپردازند.

لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر کلاهبرداری رمزارزی اخبار ارز دیجیتال اخبار مرتبط مراقب برنامه های موبایل جعلی رمزارزی باشید! ۱۴۰۱/۴/۲۸ چگونه گرفتار پامپ و دامپ بازار رمزارز نشویم؟ ۱۴۰۱/۴/۲۶ جهش ۱۴ درصدی اتریوم / قیمت بیت کوین به بیش از ۲۳ هزار دلار رسید ۱۴۰۱/۵/۶ کاهش محبوبیت کاردانو در رسانه های اجتماعی ۱۴۰۱/۵/۶ یکی از بزرگ ترین صرافی های ارز دیجیتال جهان، تحریم های ایران را نقض کرده است ۱۴۰۱/۵/۶ بیت کوین پس از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو به بالاترین حد روزانه رسید ۱۴۰۱/۵/۵ آخرین ویدیو ها چگونه وام بدون ضامن با پشتوانه سهام بگیریم ۱۴۰۱/۰۵/۰۶ ۱۹:۰۶ سیل در حبله‌ رود دماوند + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۶ ۱۸:۵۵ سیل در روستای نهوج شهرستان اردستان + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۶ ۱۸:۰۵ شکسته شدن سد خاکی در یزد + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۶ ۱۷:۵۶ سیلی که درختان را نابود می کند + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۶ ۱۷:۴۴ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۲۰:۲۰ تترهای خود را ۱۸ روزه دو برابر کنید! ۲۰:۱۶ راز زیبایی سلبریتی ها چیست؟ عکس ۲۰:۰۶ اثر عجیب بچه دار شدن روی مردان! ۲۰:۰۲ برخی افراد با زدوبند از بانک‌ها تسهیلات دریافت می کنند ۱۹:۵۸ همه رستوران های حاشیه رودخانه ها در شمال تهران تعطیل شد ۱۹:۵۳ طرز تهیه برگه زردآلو خونگی با فرمول بازاری ها ۱۹:۳۱ مسیر دربند مسدود شد ۱۹:۱۶ آیا سیل امام زاده داوود به آزادراه تهران-شمال نیز خسارتی وارد کرده؟ ۱۹:۰۶ چگونه وام بدون ضامن با پشتوانه سهام بگیریم ۱۹:۰۲ برای افزایش تولید ۷۰۰ تنی نیاز به ۲۵ هزار دستگاه معدنی داریم ۱۸:۴۰ خطر وقوع سیل در سه روز آینده ۱۸:۰۰ قیمت لپ تاپ اپل (جدول مشخصات) ۱۷:۲۹ در بازار آشفته انرژی، کشورها مشتاقند نفت ایران را خریداری کنند ۱۷:۲۶ قیمت برنج مصوب سال ۱۴۰۱ به زودی اعلام می شود ۱۷:۲۵ بومی سازی یکی از قطعات مهم تولید ریل در ذوب آهن اصفهان ۱۷:۲۴ راز خانم هایی که خونشون همیشه آماده مهمونه ۱۷:۱۸ پیشنهاد رسمی فنرباغچه برای جذب طارمی ۱۷:۱۵ اپل آخرین ردپای سیلیکون اینتل را از مک هایش حذف کرد ۱۷:۰۵ تصاویر عجیب از انبار خودروهای لاکچری در گمرک بوشهر ۱۷:۰۰ یارانه نقدی یا کالابرگ؟ ۱۶:۵۶ نکته قابل تامل در مورد مواد غذایی قاچاق و بلایی که سر آن ها می آید! ۱۶:۴۲ ولخرجی شریک زندگی، روی شما هم اثر می‌گذارد ۱۶:۳۱ خسارتی به مهرآباد وارد نشد ۱۶:۲۸ رای CAS درباره محرومیت جودوی ایران به تعویق افتاد! ۱۶:۱۳ برنامه وزارت ارتباطات برای بی نیازی مردم از فیلترشکن ها ۱۶:۱۱ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: به سیاست خارجی دولت نمره قابل قبولی می دهیم ۱۶:۰۵ طارمی مدیر پورتو شد + عکس ۱۶:۰۴ چگونه مصرف اینترنت موبایل را کاهش دهیم ۱۵:۵۲ نگرانی اسراییل از پیش نویس اروپا برای احیای برجام ۱۵:۴۸ جنگ اتمی در راه است؟ ۱۵:۴۴ تعطیلی ۲ هفته ای بوستان های تهران تکذیب شد ۱۵:۳۹ شهروندان از حضور در ارتفاعات و حاشیه مسیل ها خودداری کنند ۱۵:۳۳ کشف ۳۰ کانتینر مخفی در بوشهر! ۱۵:۰۷ کاهش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت روغن نباتی حلب ۱۴:۵۹ تهران سیاه پوش شد + عکس ۱۴:۴۵ مغز اول انسان در سر است یا روده؟ ۱۴:۳۵ غذای مجلسی با بادمجان چی بپرم؟ ۱۴:۳۰ تماشای خورشید گرفتگی از درون یک هوایپما + فیلم ۱۴:۲۸ تصویر خیره کننده بزرگ ترین الماس صورتی جهان ۱۴:۲۴ آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۱/۵/۶) ۱۴:۱۸ نگرانی از وضعیت جوی بعدازظهر ۱۴:۱۶ هشدار پلیس راهوار؛ راننده ها در این جاده ها مراقب باشند ۱۴:۱۳ صدور هشدار برای تهران؛ باران های سیل آسا به پایتخت می رسد؟ ۱۴:۱۱ پرداخت تسهیلات روستایی از کی آغاز می شود؟ ۱۴:۰۵ بوستان های تهران دو هفته تعطیل شد ۱۳:۵۹ روش های درمان عفونت گوش ۱۳:۵۵ پاسخ شهرداری تهران در مورد اصلاح سنگ قبرهای دارای تصاویر بانوان بی حجاب ۱۳:۵۱ رییسی: دور بزنید، برویم دستی برای مردم تکان بدهیم! + فیلم ۱۳:۴۷ توصیه هایی برای کاهش تب بیماران کرونایی ۱۳:۴۴ بلایی که مصرف زیاد نمک بر سر معده می آورد! اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کلاهبرداری رمزارزی اخبار ارز دیجیتال بازار رمزارزها سرمایه گذاران کلاهبرداری ها سرمایه گذاری ارز دیجیتال ۱۴۰۱ ۵ ۶ فیلم ۱۴ کسب سود ۱۸ روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۹۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید

ایتنا - ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا، اعلام کرد ربات انسان‌نمای جدید تسلا که هنوز در مرحله تحقیق و توسعه است، ممکن است تا پایان سال آینده آماده فروش شود.
چندین شرکت از جمله تسلا روی ربات‌های انسان‌نما سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا کمبود احتمالی نیروی کار را در صنایعی مانند حمل‌ونقل، انبارداری، خرده‌فروشی و تولید که وظایف تکراری در آن‌ها ممکن است خطرناک یا خسته‌کننده باشند، برطرف کنند.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، ماسک در یک کنفرانس آنلابن به سرمایه‌گذاران گفت که حدس می‌زند ربات تسلا به نام اوپتیموس (Optimus) بتواند تا پایان سال جاری چنین وظایفی را در یک کارخانه انجام دهد. 

این نوع ربات‌ها قادر خواهند بود کارهای تکراری را پشت سر هم انجام دهند و جایگزین بخش‌هایی شوند که می‌تواند برای نیروی انسانی خطرناک یا خسته‌کننده باشد، مانند تولید مواد سمی و کار در محیط‌های ناامن برای انسان.

تولید ربات‌هایی در قدوقامت انسان ویژه تسلا نیست. چندین سال است که هوندا ژاپن و هیوندای موتور بوستون داینامیکس (Boston Dynamics) در حال توسعه فناوری ربات‌های انسان‌نما هستند.

امسال، استارت‌آپ فیگور (Figure) تحت حمایت مایکروسافت و انویدیا اعلام کرد که با شرکت خودروسازی آلمانی بی‌ام‌دبلیو (BMW) برای استقرار ربات‌های انسان‌نما در تاسیسات این خودروسازی در ایالات‌ متحده قرارداد همکاری امضا کرده است.

ماسک قبلا گفته بود که فروش ربات‌ها می‌تواند نسبت به سایر بخش‌ها از جمله خودروسازی، بخش بزرگ‌تری از تجارت تسلا باشد.

تسلا اولین نسل ربات آپتیموس را با نام «زنبور بامبل» (Bumblebee) در سپتامبر ۲۰۲۲ عرضه کرد. امسال این شرکت ویدیویی از نسل دوم این ربات دوپا در حال تا کردن تی‌شرت منتشر کرد.

ویدیو فیگور، شرکت رقیب، که در فوریه منتشر شد، ربات انسان‌نما را در حال درست کردن قهوه نشان داد و ربات بوستون داینامیکس در حال چرخیدن از حالت خوابیده به ایستاده و راه رفتن دیده شد.

 ماسک در جلسه سه‌شنبه با اشاره به توانایی‌های هوش مصنوعی گفت: «فکر می‌کنم تسلا بین سازنده‌های ربات‌ انسان‌نما بهترین موقعیت را دارد».

البته ماسک در ناکام ماندن برخی وعده‌های جسورانه‌ سابقه دارد. او در سال ۲۰۱۹ هم به سرمایه‌گذاران گفته بود که تسلا تا سال ۲۰۲۰ شبکه‌ای از خودروهای خودران به نام «روباتاکسی» راه‌اندازی خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف شدند؟
  • اشخاص غیرتجاری مشمول معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه شدند
  • ۳ برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود
  • تحلیل هفتگی بازار سرمایه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی
  • افزایش ۷۲ درصدی سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟
  • دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی در یزد
  • دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی