Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که عصر پنجشنبه در پارک علم و فناوری اردبیل برگزار شد، رئیس پارک علم و فناوری اردبیل اظهار کرد: مرکز نوآوری تخصصی صنعت عسل اردبیل از پازل‌های اصلی زیست بوم فناوری این صنعت بوده و به ایده‌پردازی، نوآوری و فعالیت‌ها در زمینه استانداردسازی، فرآوری و پالایش تولید همچنین بسته‌بندی و ارائه خدمات تخصصی می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حبیب ابراهیم‌پور تصریح کرد: این مرکز یکی از مراکز تخصصی در صنعت زنبورداری است که در شمالغرب کشور فعالیت خود را آغاز کرده و با راه‌اندازی و تجهیز آن به آزمایشگاه تخصصی واحد غذایی و عسل بسیاری از نیازهای شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان استان رفع خواهد شد.

وی تاکید مقام معظم رهبری را در سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» یادآور شد و گفت: تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان نه تنها کاهش هزینه‌ها بلکه افزایش بهره‌وری را به همراه داشته و به ارتقای کیفیت محصولات عرضه شده و ایجاد فضای رقابت‌پذیری کمک خواهد کرد.

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل از تکمیل حلقه‌های زیست بوم فناورانه استان با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی خبر داد و افزود: با دایر شدن آزمایشگاه گیاهان دارویی در حقیقت سعی ما بر این است تا شرکت‌های دانش‌بنیان را از حضور در سایر استان‌ها بی‌نیاز کرده و به نوعی ارائه خدمات تخصصی را در این حوزه شاهد باشیم.

ابراهیم‌پور در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای راه‌اندازی آزمایشگاه گیاهان دارویی از محل جهش تولید ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته تا این آزمایشگاه خدماتی را به شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور ارائه کند.

وی اضافه کرد: در اردبیل تاکنون چنین خدمات آزمایشگاهی ارائه نمی‌شد که انتظار می‌رود با راه‌اندازی این آزمایشگاه به صورت متمرکز شاهد ارائه خدمات مطلوب‌تر به فعالان حوزه فناوری‌های نوین باشیم.

ابراهیم‌پور بیان کرد: مرکز نوآوری عسل و گیاهان دارویی نیز با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان در پارک علم و فناوری اردبیل راه‌اندازی شد که معاونت علمی رئیس جمهور با تأمین اعتبار به تکمیل این زیست بوم فناورانه کمک کرده است.

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل ادامه داد: تلاش ما بر این است تا ایده‌پردازان و فناوران با استفاده از ظرفیت این مراکز و حضور در رویدادهای استارتاپی تخصصی بتواند فعالیت‌های مناسبی را انجام دهد.

کد خبر 5549896

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری استاندار اردبیل گیاهان دارویی زنبور عسل پارک علم و فناوری اردبیل زیست بوم فناوری آزمایشگاه بسته بندی استانداردسازی سال تولید دانش بنیان اشتغال آفرین رئیس جمهور بوشهر سیلاب ویروس کرونا کرمانشاه مدیریت بحران محرم 1401 ماه محرم وقوع سیلاب بارش باران آمار کرونا همدان اردبیل سی امین سفر استانی دولت سیل کرمان پارک علم و فناوری اردبیل گیاهان دارویی دانش بنیان راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۹۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس

به گزارش حوزه سایر رسانه های خبرگزاری تقریب،  مرکز نوآوری قوه مقننه از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس که در پارک علم و فناوری پردیس برگزار می شود، حضور خواهد داشت.

از فعالیت‌های مهم مرکز نوآوری قوه مقننه می‌توان به راه‌اندازی پارلمان دانشجویی اشاره کرد که در آن نخبگان و دانشجویان برتر، نوآوران و صاحبان فکر و اندیشه در رویدادهایی دور هم جمع می‌شوند و در حوزه‌های مختلف نظرات برخی اعضای کمیسیون‌ها را اخذ و جمع‌بندی نظرات را انجام می‌دهند.

مرکز نوآوری قوه مقننه در این دور از نمایشگاه اینوتکس که در پارک علم و فناوری پردیس برپا می‌شود، در غرفه ۵۲۹ با حضور نمایندگان مجلس، مدیران و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، فعالان اقتصادی و همچنین مدیران موفق استارت‌آپ خدمات خود را به بازدید کنندگان ارائه خواهد کرد.

گفتنی است، نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس از سال ۱۳۹۰ با اهدافی هم‌چون ارتباط سرمایه‌گذاران داخلی و بین‌‌المللی با شرکت‌‌ها و استارتاپ‌‌ها، مشارکت و همکاری بین شرکت‌‌های فناور و استارتاپ‌‌های داخلی و بین‌المللی، گفت‌وگو و شبکه‌سازی بین فعالان اکوسیستم نوآوری و فناوری شروع به فعالیت کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • حضور خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی