Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان معاون استاندار گیلان، خانواده های شهدا را پیگیر روند اجرایی این پروژه دانست و یادآور شد: خانواده های شهدا یادگاری های عزیزانشان را دارند و می خواهند در یک فضای مناسب از آنها نگهداری و حفاظت شود.

حسین مصطفی پور در نشست بررسی روند احداث موزه دفاع مقدس استان گیلان که با حضور مجمع نمایندگان و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان برگزار شد، با اشاره به آغاز روند اجرایی پروژه موزه دفاع مقدس استان گیلان از سال ۹۹، تاکید کرد: متاسفانه کار را با ۱۸ سال تاخیر آغاز کردیم، اما علیرغم مشکلات اقتصادی و تنگناهای اعتباری دولت، پروژه کلید خورده و پیش می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قطعا عنایت شهدا و دعای خیر خانواده های آنان چراغ راه ماست، افزود: اگرچه این پروژه ردیف اعتباری ندارد، اما یک روز هم متوقف نشده و امیدواریم به زودی شاهد افتتاح فاز اول آن باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با اشاره به طراحی موزه دفاع مقدس استان در سه فاز، بیان کرد: باید عقب ماندگی ها را جبران کنیم تا مردم گیلان به ویژه نسل جوان از ظرفیت های فرهنگی این مکان مقدس بهره ببرند.

مصطفی پور، خانواده های شهدا را پیگیر روند اجرایی این پروژه دانست و یادآور شد: خانواده های شهدا یادگاری های عزیزانشان را دارند و می خواهند در یک فضای مناسب از آنها نگهداری و حفاظت شود لذا بخش اسناد و گالری را در موزه دفاع مقدس استان تعریف کردیم که به زودی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان مسئول اجرای پروژه یادمان شهدای گمنام موزه دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: در جریان سفر رئیس جمهور به گیلان ۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای فاز دوم پروژه مذکور تخصیص یافت که ۱۵ میلیارد تومان امسال و ۲۰ میلیارد تومان سال ۱۴۰۲ جذب می شود.

معاون استاندار گیلان همچنین خواستار تخصیص ردیف مستقل ملی برای موزه دفاع مقدس استان حداقل تا پایان پروژه شد و اضافه کرد: این موزه یادگار شهدا بوده و می تواند به نماد نقش آفرینی مردم گیلان در دفاع مقدس تبدیل شود.

مجلس در حوزه دفاع مقدس پیشگام است

سید کاظم دلخوش، رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز، موزه دفاع مقدس را آبرو و اعتبار استان دانست و اظهار کرد: همه ما مدیون شهدا و ایثارگران هستیم، زیرا به خاطر فداکاری و جانفشانی آنان از دین و نظام و کشور حراست شد.

وی با بیان اینکه به زودی موزه دفاع مقدس گیلان به مکان فرهنگی، تفریحی و توریستی ماندگار برای استان تبدیل می شود، خاطرنشان کرد: جلسات هماهنگی اجرای پروژه به صورت ماهانه برگزار شود و مصوبه داشته باشد تا بتوانیم گزارش عملکرد بگیریم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان مجلس را پیشگام در حوزه دفاع مقدس دانست و گفت: هم در قانون بودجه و هم در قانون برنامه آمادگی داریم اعتبارات ویژه را در این بخش ببینیم لذا نیازمند احصای ظرفیت های بودجه هستیم تا دولت را برای تسریع در احداث این پروژه مکلف کنیم.

دلخوش، همه کشورها را دارای موزه دفاع مقدس دانست و متذکر شد: شهدای ما بهترین بودند و امروز باید رضایت خانواده های آنان را جلب کنیم.

وی با تاکید بر لزوم جذب اعتبارت سفر رئیس جمهور به گیلان، خاطرنشان کرد: باید از منابع در اختیار نمایندگان و سازمان برنامه و بودجه اعتبار لازم را در نظر بگیریم تا طی دو سال آینده شاهد بهره برداری کامل از این پروژه فرهنگی باشیم.

ترویج فرهنگ دفاع مقدس تکلیف فردی و مدیریتی است

سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در ادامه، با بیان اینکه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ما در عرصه زمینه سازی برای ظهور نقش دارد، عنوان کرد: امروز باید کار بزرگ شهدا را درک کنیم و راه آنان را ادامه دهیم، زیرا شهدای ما آخرالزمانی بودند.

وی با بیان اینکه موزه دفاع مقدس در عرصه های فرهنگی و اجتماعی بسیار اثرگذار است، متذکر شد: عزت و اقتدار و استقلال کشور را مدیون شهدا و خانواده های آنان هستیم و امروز این شهدا و جانبازان و آزادگان هستند که زندگی ما را مدیریت می کنند.

فرمانده سپاه قدس گیلان، با اشاره به نقش موزه دفاع مقدس در ترویج فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت، اضافه کرد: تاخیر در اجرای این پروژه زیبنده مردم گیلان نیست که با وجود فاصله هزار کیلومتری تا جبهه، هشت هزار شهید تقدیم کردند لذا منتظر ابلاغ و اعتبار نباشید و کار را آغاز کنید و قطعا عنایت خداوند در این کار است.

عبدالله پور، کمک به ترویج فرهنگ و معارف دفاع مقدس را یک تکلیف فردی و مدیریتی دانست و گفت: امروز بسیاری از والدین شهدا را از دست دادیم و باید از فرصت باقی مانده برای ثبت و ضبط خاطرات و یادگاری های آنان بهره ببریم.

وی از همه مسئولان خواست عزم خود را جزم کرده و ظرف مدت دو سال آینده این موزه ۱۰ هکتاری را به سرانجام برسانند و اظهار کرد: همگان بر ساخت این موزه متمرکز شوند تا شرمنده شهدا نشویم.

تخصیص اعتبار ۳۵ میلیاردی برای فاز دوم پروژه

سرهنگ حسن حبیبی از افتتاح فاز اول مرکز فرهنگی دفاع مقدس گیلان در هفته دفاع مقدس سال جاری خبر داد و اظهار کرد: این امکان وجود دارد که شاهد افتتاح باغ موزه دفاع مقدس استان گیلان در دهه فجر امسال با حضور رئیس جمهور به صورت همزمان با چند استان دیگر باشیم.

وی با اشاره به پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی فاز اول این پروژه شامل ساختمان اداری، کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد، افزود: فاز اول دارای زیربنای ۳۰۰۰ مترمربعی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه در فاز دوم اقدام به احداث گالری و سالن آمفی تئاتر چندمنظوره با زیربنای ۲۵۰۰ مترمربع خواهیم کرد، گفت: در این بخش سالن های کارگاهی و نمایشی نیز دیده شده است، زیرا امروزه یکی از مهمترین و اثرگذارترین ابزارها برای درگیر کردن ذهن مخاطب با فرهنگ و دستاوردهای دفاع مقدس هنر است.

حبیبی، دفاع مقدس را یکی از سوژه های موفق حوزه سینما، تئاتر و ادبیات دانست و عنوان کرد: پرفروش ترین فیلم های سینمایی نیز در حوزه دفاع مقدس هستند. در واقع فرهنگ ایثار و شهادت و معارف دفاع مقدس موجب رشد و بالندگی هنر و ادب کشور شده است.

وی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان را فرصت مناسبی برای بازسازی عملیات ها دانست و یادآور شد: در فاز سوم پروژه احداث دریاچه مصنوعی ۸۰۰۰ مترمربعی را در دستور کار داریم؛ همچنین یادمان پنج شهید گمنام این مرکر فرهنگی که به عنوان اثر ملی ثبت شده، ساخته می شود.

مدیرکل حفظ آثار گیلان همچنین از جذب اعتبار ۲۱ میلیارد تومانی برای ساخت فاز اول خبر داد و بیان کرد: در جریان سفر رئیس جمهور به گیلان یک اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی نیز شده شده که نیازمند پیگیری جهت جذب هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی موزه دفاع مقدس موزه دفاع مقدس استان موزه دفاع مقدس خانواده های شهدا دفاع مقدس گیلان رئیس جمهور فاز اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۹۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده شهید نسیم افغانی پس از سال‌ها شناسایی شدند

خانواده شهید نسیم افغانی پس از سالها پیگیری و بررسی ادعاهای متعدد، از طریق آزمایش دی ان ای شناسایی گردید. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی  خبرگزاری تسنیم، خانواده شهید نسیم افغانی پس از سالها پیگیری و بررسی ادعاهای متعدد، از طریق آزمایش دی ان ای شناسایی گردید.

با پیگیری ستاد معراج شهدا و پس از بررسی و انجام تست دی ان ای از افراد مدعی، نسبیت خانوادگی آقای محمد یاسین مرادی فرزند میرزا محمد به عنوان برادر شهید نسیم افغانی محرز گردید.

برادر شهید نسیم افغانی امروز با حضور در ستاد معراج شهدا در جریان احراز نسبیت برادری با شهید قرار گرفت.

خرداد سال 1399 بود که سردار سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین طی یک ویدئو درخواست کرد هر کسی می تواند در شناسایی یک شهید افغانستانی دوران دفاع مقدس کمک کند.

او در این ویدئو گفته بود: در جریان تفحص پیکرهای مطهر شهدای گلگون‌کفن دفاع مقدس، اخیراً شهید والامقامی از اتباع کشور افغانستان به‌ نام «نسیم افغانی»، فرزند میرزا محمد، 31 ساله به شماره پلاک CG519_396 اعزامی از لشکر 5 نصر خراسان در منطقه عملیاتی والفجر یک (فکه) تفحص و شناسایی شده است. چرا که با پیگیری‌های به‌ عمل‌ آمده، نشانی جدیدی از محل سکونت خانواده این شهید افغانستانی به دست نیامده است. خواهشمند است در صورت اطلاع از محل سکونت خانواده شهید در ایران یا افغانستان، مراتب را به کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح منعکس کنید.

برگزاری یادواره 470 شهید کارگر استان همدان + تصویر

حتی محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و سعید اوحدی، رئیس وقت بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در اطلاعیه ای تقاضا کردند تا اگر کسی اطلاعی از خانواده این شهید عزیز دارد اعلام کند. تنها اطلاع به دست آمده در مورد این شهید دفاع مقدس، عکس او از پرونده پرسنلی‌اش، تصاویر حضور در جبهه و مشخصات یگان اعزامی‌اش بود.

گفتنی است نسیم افغانی در زمان شهادت جمعی دسـته سه گروهان سه گردان سیف‌الله از تیپ امام جواد(ع) لشکر 5 نصر خراسان بود که فرمانده گردانش، شهید جواد آخوندی بود. پیکر شهید آخوندی همچنان مفقود است. جانشین گردان نسیم افغانی در زمان شهادت، شهید سید محمود هاشمی بود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • خانواده شهید نسیم افغانی پس از سال‌ها شناسایی شدند
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار در رشت
  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز