Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به فعالیت سامانه بارشی مونسونی در این استان هشدار سطح قرمز اعلام کرد.

رضا کاکاوند، مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص جزئیات این سامانه به خبرنگار ایسنا گفت: این سامانه بارشی از شب پنجشنبه ششم مرداد ماه آغاز و تا اواخر روز شنبه مرداد ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این سامانه بارشی مناطق مختلف استان از جمله بویراحمد، باشت، چرام، کهگیلویه، گچساران، لنده، بهمئی، ارتفاعات و نوار شمالی، شمال شرق و شمال غرب این استان را فرا خواهد گرفت.
وی اظهارکرد: جاری شدن روان‌آب و آب گرفتگی گسترده، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌های فصلی و دائمی، آبگرفتگی منازل در مناطق مستعد اختلال در تردد ناوگان حمل و نقل، احتمال تخریب پل ها، مسدود شدن جاده، خسارت در اثر صاعقه و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی از مهمترین خطرات این سامانه است.
مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: آماده باش کلیه دستگاههای امدادی و اجرایی همچون فرمانداری‌ها، شهرداری ها، راهداری، مجموعه دستگاههای وزارت نیرو، دستگاههای وزارت جهاد کشاورزی جهت مقابله با خسارت احتمالی، پاکسازی کانال ها، بازگشایی دهانه پل ها و پاکسازی آب راه های منازل، توقف، اسکان و پارک خودرو در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها، چرا نکردن دامها در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه ها، صعود نکردن به ارتفاعات، توقف فعالیتهای کوهنوردی، احتیاط در رانندگی، تنظیم ورودی استخرهای پرورش ماهی و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می شود.
گفتنی است که وضعیت هشدار زرد به معنای آگاهی و اقدام در صورت نیاز و احتمال خسارت یا خسارت نقطه ای وجود دارد، وضعیت هشدار نارنجی یعنی اقدام ضروری و احتمال خسارت گسترده زیاد است و وضعیت هشدار قرمز یعنی اقدام فوری و همه جانبه و خسارت گسترده است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كهگيلويه و بويراحمد سامانه مونسونی بارش های سیل آسا هواشناسي هشدار هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۰۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست اصفهان، شاخص میانگین کیفی هوای این کلانشهر سومین روز از اردیبهشت با ۸۳ AQI در وضعیت قابل قبول است.
همچنین شاخص کیفی هوا براساس سامانه‌های برخط ۲۴ ایستگاه در منطقه پروین با ۱۵۶ و زینبیه ۱۶۲ AQI در وضعیت ناسالم برای عموم در حالیکه در منطقه میرزا طاهر با ۲۹ وشهر مبارکه با ۳۸ AQI در وضعیت پاک است.
همچنین شاخص کیفی هوا در مناطق شهر سگزی با ۱۰۸، زرین شهر با ۱۴۶، دانشگاه صنعتی اصفهان با ۱۲۶ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس است.
کیفیت هوای همچنین در مناطقی از شهر اصفهان از جمله ۲۵ آبان با ۷۴ ف احمدآباد ۸۲، انقلاب ۶۴، پارک زمزم ۹۷، خرازی ۵۸، رهنان ۷۷، سپاهان شهر ۶۰، ولدان ۸۸، کردآباد ۶۶، کاوه ۱۰۰، قهجاورستان ۸۱ و فیض ۵۱، و شهر‌های شاهین شهر با ۷۸ و خمینی شهر با ۵۳، کاشان ۶۳ ونجف آباد ۷۲ AQI در وضعیت قابل قبول است.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

دیگر خبرها

  • صدور هشدار زرد هواشناسی در چهار محال و بختیاری
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • هشدار نارنجی؛ رگبار شدید باران از فردا شروع می شود
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد
  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • هشدار نارنجی برای یک نیمه کشور | بارش‌های سیل‌آسا و احتمال طغیان رودخانه‌ها در این استان‌ها
  • اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان