Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:29:51 GMT

هلال احمر گلستان در آماده‌باش مقابله با سیل است

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۰۳۸۰

هلال احمر گلستان در آماده‌باش مقابله با سیل است

قاسم غریب آبادی  شامگاه پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: در پی اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر نفوذ سامانه پرفشار و بارشی به استان و پیش بینی بارندگی، وزش باد نسبتا شدید و احتمال وقوع سیلاب در سطح استان، نیروهای عملیاتی و امکانات امدادی هلال احمر گلستان در آماده باش کامل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: از امروز پنجشنبه تا پایان مساعد شدن وضعیت جوی، ۱۰۷ امدادگر و نجاتگر استان در ۱۶ پایگاه امدادونجات، ۱۲ مرکز پاسخگویی اضطراری شعب، یک مرکز کنترل و هماهنگی عملیات مرکز استان(EOC)، یک مرکز امداد هوایی، یک پایگاه تیم های واکنش سریع، یک مرکز آنست(سگ‌های جست‌وجو و نجات)، یک پست موقت بین شهری و ساحلی شهرستان گمیشان با بکارگیری ۱۹ آمبولانس و ۱۱ خودروی نجات برای پوشش حوادث احتمالی در آمادگی کامل قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: طی هفته اخیر به منظور حفظ آمادگی نیروها و امکانات توان افزایی نجاتگران و پرسنل هلال احمر استان در شهرستان ها در زمینه امدادرسانی در سیلاب در شهرستان ها برگزار شده و تجهیزات و نیروها از آمادگی لازم برخوردار هستند.

غریب آبادی از مردم تقاضا خواست تا مساعد شدن شرایط آب و هوایی از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها اجتناب کرده و حتی الامکان در مسیرهای کوهستانی تردد نکنند.

همچنین مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان(EOC) با سامانه‌ تلفنی ۱۱۲ آماده پاسخگویی به تماس های اضطراری هم استانی‌ها است.

فرماندار و رئیس ستاد بحران شهرستان گرگان هم  از آماده‌باش کامل دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در سطح این شهرستان خبر داد و ابراز امیدواری کرد با رعایت توصیه‌های ایمنی، خسارت جانی و مالی در این شهرستان نداشته باشیم.

عیسی پاین محلی  از مردم خواست هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند و در روزهای آینده از تردد غیرضروری در جاده‌ها به ویژه مناطق کوهستانی پرهیز کنند. همچنین در این مدت از توقف و استقرار در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صعود به ارتفاعات و اعزام تورهای گردشگری نیز خودداری شود.

مدیرکل هواشناسی گلستان هم به ایرنا گفت: تا غروب امروز با ورود سامانه بارشی برای تمام نقاط استان تا روز دوشنبه هفته آینده بارندگی پیش‌بینی می‌شود که اوج فعالیت این سامانه از عصر امروز تا ظهر فرداست.

نوربخش داداشی آب گرفتگی معابر و بالا آمدن برخی رودخانه‌های فصلی را از پیامدهای فعالیت این سامانه بارشی دانست و از مردم و مسافران خواست در این مدت از نشستن در حاشیه و بستر رودخانه‌ها پرهیز کنند.

وی اظهارداشت: هواشناسی هشدار سطح نارنجی را صادر کرده و با تشکیل نشست مدیریت بحران از دستگاه‌های مرتبط مانند هلال احمر، آب منطقه‌ای، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی استان خواسته شده تا نیروهای خود را در آماده باش برای هرگونه حوادث احتمالی نگهدارند.

داداشی میانگین بارندگی این مدت در گلستان را ۱۵ تا ۶۰ میلی‌متر اعلام کرد و گفت: احتمال دارد در بعضی از مناطق میزان بارندگی به صورت نقطه‌ای بیشتر باشد.

برچسب‌ها استان گلستان سیل سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان گلستان سیل سازمان امداد و نجات هلال احمر استان گلستان سیل سازمان امداد و نجات هلال احمر رودخانه ها آماده باش هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۰۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلال احمر زنجان به حالت آماده‌باش درآمد

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: پایگاه‌ها و تیم‌های عملیاتی این استان در پی هشدار نارنجی هواشناسی به حالت آماده‌باش درآمدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان؛ حکمت اله هاشمی امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی هشدار نارنجی هواشناسی زنجان در خصوص رگبار قابل ملاحظه باران، رعد و برق و احتمال تگرگ و وزش لحظه‌ای باد به نسبت شدید با احتمال خیزش گرد و خاک تیم‌های عملیاتی و خانه‌های هلال در همه مناطق استان در حالت آماده‌باش برای پاسخگویی به حوادث احتمالی ناشی از این شرایط جوی شده‌اند.

وی تاکید کرد: هم اکنون ۱۴ پایگاه ثابت و موقت امداد و نجات هلال احمر در محورهای مواصلاتی استان زنجان با بیش از ۱۲۵ امدادگر و نجات‌گر به صورت روزانه آماده پاسخگویی به حوادث احتمالی هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: علاوه بر این هفت مرکز پاسخگویی اضطراری، یک مرکز کنترل هماهنگی عملیات، تیم‌های واکنش سریع، آنست، کوهستان و امداد هوایی نیز آماده‌باش هستند.

هاشمی خاطرنشان کرد: در کنار این تیم‌ها جهت پاسخگویی به موقع و سریع به حوادث احتمالی یک فروند بالگرد، یک دستگاه قایق جی مینی و سایر تجهیزات نجات نیز در صورت نیاز در عملیات‌ها به‌کارگیری خواهد شد.

وی تاکید کرد: هموطنان هنگام هشدارهای هواشناسی و وقوع رگبار و باران از صعود به ارتفاعات، استقرار در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت‌: هنگام وزش باد نیز از قرار گرفتن در مجاور سازه‌های سست، ساختمان و تأسیسات نیمه‌کاره و مرتفع، و اجسامی که احتمال سقوط آن وجود دارد، به جد پرهیز کنند.

هاشمی از هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی بدون محدودیت زمانی با شماره ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند.

کد خبر 750130

دیگر خبرها

  • هلال احمر زنجان به حالت آماده‌باش درآمد
  • ماجرای مفقود شدن «یسنای» ۴ ساله در گلستان
  • فیلم عملیات هوایی برای یافتن دختر گمشده در گلستان بعد از ۵ روز
  • هلال احمر آماده باش است
  • ماجرای مفقود شدن«یسنا» ۴ ساله چیست؟
  • آماده‌باش هلال‌ احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در استان
  • ماجرای مفقود شدن «یسنای» ۴ ساله چیست؟
  • این دختر ۴ ساله را پیدا کنید | ماجرای مفقود شدن«یسنا» ۴ ساله چیست؟
  • آماده‌باش جمعیت هلال‌احمر به دنبال هشدار سیلاب
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر